{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Kattebakker {{forumTopicSubject}}

Godeftermiddag kattegaller-mennesker!

Jeg ville gerne hører hvad jeres erffaringer er med store katte og kattebakker med "hus" på, så at sige.
Jeg har tre katte der alle er meget glade for at lege med deres kattegrus. Endten fordi de ikke kan finde ud af at begrave deres ting ordenligt, ikke synes de andre gør det godt nok, eller bare synes at grus ikke bør være i bakken respektivt. Det betyder så også at vi gerne har grus ud over det hele.
Jeg har prøvet med en overdækket kattebakke før men min daværende norske skovkat kom til at lave på sig selv hele tiden og jeg har ikke rigtigt overvejet konceptet siden indtil nu her en måned efter at vi har fået kat nr. 3 som er en laban ud over alle grænser, også i behandlingen af ting i kattebakken.
Mit spørgsmål er så, hvad er jeres erfanringer med store semilanghårede katte og disse lukkede kattebakker? Vi har en almindelig huskat på 6 kg, en norsk skovkattekilling samt en 1 1/2 år gammel main coon der er ved at snige sig op på 7 kg.
Jeg vil utroligt gerne have en kattekasse da det snart er umuligt at få huset til at se rent ud mere end to dage i træk, men kan det overhovedet lade sig gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebakker
  • #2   19. jul 2014 Ja jeg har udemærkede erfaringer med lukkede kattebakker, jeg har en stor hunkat på 9 kg, så dine er jo rene letvægter i forhold smiley

    Du skal blot sørge for at købe en stor katte kattebakke til dem, det er vigtigt at de kan vende sig derinde..

    Jeg har netop købt denne:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/haubentoiletten/haubentoiletten_aufklappbar/231511

    Da min blot ikke bryder sig om lågen så lukker jeg ikke klappen ned, så der er ret åbent for katten men det er jo kun i toppen og indgangen, de 3 andre sider er lukkede, men det er kun fordi min ikke er så pjattet med sådan en låge, og så kræver hun en ret stor åbning da hun har problemer med sine knæ..


  • #3   19. jul 2014 Jeg tror også min næste bakke bliver en kasse i passende størrelse og bare skåret til, til lav indgang ?

    Kender godt det med hyppige sand storme smiley og også tis der løbermellem top og bund ud på gulvet eller hvis overdelen ikke er på, at det ryger ud over siden smiley

    Bedroler syntes jeg er træls fordi de ikke er heltjævne i bunden,, jagten fortsætter smiley


  • #4   19. jul 2014 Heidi den har jeg også, og lågen er pillet af,,, den anden er lige så stor.

  • #5   19. jul 2014 Jeg syntes den har en god størrelse og det syntes Tøsen også, det er hendes nye bakke..

    Jeg har valgt at åbne toppen, fordi tøsen får problemer med knæene når hun samtidig skal træde op og gå ned i ryggen, men det er jo fordi hun er så høj og lang en mis..


  • #6   19. jul 2014 De 2 bakker havde jeg også da Manne boede her smiley han var jo også en stor kat.

    profilbillede
  • #7   28. jul 2014 hej. Jeg har samme kattetoilet som Heidi N linker til og det er stort nok til mine 2 Norske Skovkatte på 7.5 & 5.6 kg. Jeg har ikke døren på, har denne måtte som tager en hel del katteegrus
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/maatter_skovle/maatte/182609
    Du kan også købe et der er lidt større Mål: L 66,5 x B 48,5 x H 46,5 cm
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/opklappelig/411052 - det koster 259 kr


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   3. aug 2014 Er der andre der kender til dette problem? Jeg har købt en pedalspand til affald fra kattebakken. Under låget sidder en "faldlem", så spande bliver næsten lufttæt, og det er jo perfekt her i sommervarmen. På et tidspunkt opdagede jeg nogle "stænk" i låget og på lemmen, men tænkte ikke over at det grus jeg bruger stort set ikke går i opløsning. Da jeg fik kigget nærmere efter, lignede stænkene bittesmå korn, men da der var en enkelt lille orm, gik jeg ud fra at kornene var æg, da der viste sig at være fluer i posen. Fluerne er i bananfluestørrelse, og poseindsatsen blev smid ud og spanden rengjort til den store guldmedalje ad flere omgange, da der vedblev med at dukke korn op. Efter en gang næsten kogende vand, klorin og to uger, hvor spanden var ude af brug, og der ikke længere var korn i, blev den taget i brug igen, men nu er problemet tilbage. Der er INGEN korn, dyr, fluer i selve kattebakken. Mislingen er rask og glad indekat, så jeg tvivler på udyrene stammer fra hende. Er det bare varmen og fordi der generelt er mange insekter pt? Det er ulækkert og jeg får "kriblekrable" over det hele bare ved tanke, så spanden er blevet smidt ud, men jeg vil stadig gerne vide, hvad det er vi er blevet "angrebet af. Nogen der har en ide?

  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #10   3. aug 2014 Sikkert ikke ofte nok. Spanden står i badeværelset, hvor der er nogenlunde køligt, og jeg har nok tænkt at hver 8-10 dage var fint, da det jo er mest "tørstof" der kommer i. Når jeg får tænkt mig om, forholdet sig nok ikke helt sådan, og da låget slutter så tæt, er det muligt at der dannes kondens. Tak for svaret smiley

  • #11   3. aug 2014 pendalspande holder ikke fluer væk.. Det husker jeg fra da min datter var blebarn..

    En alm. pendalspand holder intet andet ude end katte osv smiley

    En blespand kunne holde lugten, men personligt så er det nemmere bare at binde en knude på det og lige gå ud i skraldespanden udenfor med gruset


Kommentér på:
Kattebakker

Annonce