4.292 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ? Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ?

Hejsa
Vi er lige kommet hjem efter en skøn ferie 14 dg med godt vejr smiley

Vores kære kat var ikke med ,men blev passet af farmor .

Farmór bor i samme by , og har derfor været omme at snakke og fodrer mis et par gange om dagen.

Nu vi er kommet hjem render katten efter os konstant ,hopper op ,vil bare gerne være nær os.

Det får han selvfølgelig lov til.

Mis ser flot ud og spist godt mens vi var væk.

Mon ikke katte er meget knyttet til os som personer ?
Eller er det mest stedet / hjemmet katten knytter sig til ?

Hvad er jeres erfaring ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ?
  • #2   19. jul 2014 Jeg har så lige et andet eksempel der kan understøtte den anden teori
    Vores nabo flyttede de havde 2 inde / udekatte .

Den ene flyttede fint med, den anden rendte hjem til det solgte hus konstant !

Det endte med at vores nye nabo adopterede Katten.

Nu trives den igen som aldrig før smiley

• #3   19. jul 2014 Jeg tror det er meget forskelligt fra kat til kat, generelt vil jeg tro at neutraliserede katte mest knytter sig til deres mennesker, hvor imod fertile katte mest knytter sig til deres territorium altså deres bopæl..

Men der er aldrig regler uden undtagelser smiley

Men katte der er meget menneske prægede og katte der i dagligdagen er meget kontaktsøgende tror jeg knytter sig mest til deres mennesker frem for bopælen..

• #4   19. jul 2014 Uuuha ja der er forskel, selv om alle mine katte har været glad for mig smiley så er der stor forskel, alle mine bimser har haft klister tendenser, og specielt hvis de ikke får nok af mig, altså ferie eller bare længere dage hjemme fra ( jeg går jo hjemme )

Røde er mere sin egen, og hilser gerne på gæster, jeg tror haven er det vigtigste i hans liv, så kommer jeg der efter,,, Manne var glad for alle som kom i huset, og nu og da følte jeg mig bare som en varmepude smiley men han var ikke klistret selv om han var kælen.

Mitti kan næsten slå knuder på sig selv for, at få kontakt, og ve mig hvis jeg ikke høre efter og har bare ben og tæer smiley og han syntes ikke om, at jeg tager på ferie,, 4 dage med 2 besøg om dagen,, det er bedre hvis der boer nogen her.

• #5   19. jul 2014 Min kat er mest knyttet til sit menneske, mig smiley
    Engang imellem tar jeg til Fyn og besøger min søn og svigerdatter med en enkelt overnatning. Så passer mine forældre ham i mit hjem og de fortæller hver gang at han blir halvtrist, ligger bare,vil ikke rigtigt ud,overhoved ikke snakke med eller kæles for af dem og spiser næsten ingenting.
    I samme sekund jeg er hjemme er han glad,legesyg,kælen og spiser alt sin mad...og følger lige i hælene på mig som om han er bange for at jeg går igen smiley

• #7   20. jul 2014 Tak for input smiley
    Felis det har som du skriver meget at sige om katten er inde altid, eller om katten også kommer ud.

Må sige jeg er meget overrasket over kattens reaktion på at vi er hjemme igen. smiley

Den klister og når jeg rejser mig og går og Mis ligger og dovner , plejer den højest at skrue sig op til at åbne det ene øje smiley
    Men nu hopper han ned og følger efter.,,,

• #8   20. jul 2014 Vores er inde og ude kat. Vi har lem, så hun bestemmer selv hvornår hun vil være ude, og inde. Jeg synes tit det virker til hun har savnet mig, når jeg ikke har været hjemme. Hun følger med mig overalt, sommetider smiley

• #9   20. jul 2014 Jeg har en ven der ofte for besøg af en kat, der har vandret over 5 km. Den har nemlig boet der tidligere. Underligt nok har den ingen radar der peger mod dens nye hjem igen, så den må hentes hver gang. Så der er altså katte der er knyttet til stedet. Så går der en lille måneds tid i heldigste fald så tager den turen igen. Det har stået på længe og over 1 år. Selv flyttede han med en kat der også er ude kat men den er aldrig rendt væk. Den var så heller ikke så gammel da han flyttede.

• #11   20. jul 2014 Katte er et vane dyr men de knytter sig mest til personer medmindre man har flere katte så kan de godt knytte sig mest til dem.

• #12   20. jul 2014 Tine nu er det jo også første gang i forlader lille Mis for at tage på ferie, så han er sikkert lidt usikker på om i nu vil forlade ham igen, så han sikre sig at du bliver hos ham og derfor følger han efter..

Dog vil jeg sige at jeg bestemt også kan mærke på min lille Smilla når vi har været væk bare en hel dag, eller i længere tid hvor hun er blevet passet, hun klistre heeelt enormt, nærmest så man får spat af hende smiley

Hun skal være lige hvor man er, gå lige foran en, så man både får trådt på hende sparket til hende fordi hun spæner ind i ens ben samtidig med at man tager et skridt, og alligevel fortsætter hun med et bekymret blik med at rende i hælene på en..
    Tøsen derimod hun ved at vi vender tilbage og finder sig tilfreds med med en ekstra stor kæletur og ekstra kropskontakt om natten, hun har aldrig klistreret på samme måde, hvis hun gør noget ekstra så er det at snakke mere når vi har været væk, det er nu meget charmerende smiley

• #13   20. jul 2014 vi solgte engang på internattet et sæt drenge, fatman og batman, til en familie. begge katte var hus/have katte.
    da de så flyttede efter et par år, så valgte den ene kat at blive hos familien, mens den anden flere gange gik retur til det gamle hus.
    det endte dog med at han fandt ud af hvor han boede

så det kommer helt sikkert an på katten. de to katte var et søskende par som var kommet ind sammen og så solgt sammen. der var ikke nogen forskel i deres opvækst.

• #14   20. jul 2014 Mine katte, nogle ret gamle, er født og opvokset her i huset (med fri adgang til stor indhegnet have), og de er tæt knyttede til mig.

Alligevel er jeg ret sikker på, at de alle som én ville søge tilbage hertil, hvis vi flyttede, men de ville sikkert også samtidig forvente, at jeg ville være i huset, som jeg plejer.

• #16   21. jul 2014 Lubas
    Du har sikkert ret i at det er en blanding af begge dele smiley
    Men tror absolut ikke katten savner på samme måde som vi

• #17   21. jul 2014 Ja Heidi
    Det er mere hyggeligt end irriterende smiley

• #18   22. jul 2014 Jeg er katte passer for min datters kat og der er det tydeligt den savner sin mor og far eller den vante dagligdag med dem. Først når de har været væk et par dage kan jeg bruges som sofa og den falder til ro hos mig efter eget valg . Selv om den har kendt mig i mange år . De første dage er den ret rastløs men går ikke langt væk fra huset men kommer hele tiden tilbage og kigger ind. Selv om den er ude kat og ellers godt kan forsvinde nogle timer, når de er hjemme. Om det er det nye ved hele situationen eller savn er jo svært at sige. Den havde været ude og hente en sok der tilhørte min datter, som den lå og puttede med. Så jeg tror godt de kan savne deres mennesker. Selv om det måske ikke er på samme måde som med mennesker.

• #20   23. jul 2014 Lubas
    Det tror jeg bestemt også katte kan smiley

Kommentér på:
Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ?

Annonce