4.292 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ? Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ?
Hejsa
Vi er lige kommet hjem efter en skøn ferie 14 dg med godt vejr
Vores kære kat var ikke med ,men blev passet af farmor .
Farmór bor i samme by , og har derfor været omme at snakke og fodrer mis et par gange om dagen.
Nu vi er kommet hjem render katten efter os konstant ,hopper op ,vil bare gerne være nær os.
Det får han selvfølgelig lov til.
Mis ser flot ud og spist godt mens vi var væk.
Mon ikke katte er meget knyttet til os som personer ?
Eller er det mest stedet / hjemmet katten knytter sig til ?
Hvad er jeres erfaring ?
1 synes godt om
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Vores nabo flyttede de havde 2 inde / udekatte .
Den ene flyttede fint med, den anden rendte hjem til det solgte hus konstant !
Det endte med at vores nye nabo adopterede Katten.
Nu trives den igen som aldrig før
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men der er aldrig regler uden undtagelser
Men katte der er meget menneske prægede og katte der i dagligdagen er meget kontaktsøgende tror jeg knytter sig mest til deres mennesker frem for bopælen..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Røde er mere sin egen, og hilser gerne på gæster, jeg tror haven er det vigtigste i hans liv, så kommer jeg der efter,,, Manne var glad for alle som kom i huset, og nu og da følte jeg mig bare som en varmepude
Mitti kan næsten slå knuder på sig selv for, at få kontakt, og ve mig hvis jeg ikke høre efter og har bare ben og tæer
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Engang imellem tar jeg til Fyn og besøger min søn og svigerdatter med en enkelt overnatning. Så passer mine forældre ham i mit hjem og de fortæller hver gang at han blir halvtrist, ligger bare,vil ikke rigtigt ud,overhoved ikke snakke med eller kæles for af dem og spiser næsten ingenting.
I samme sekund jeg er hjemme er han glad,legesyg,kælen og spiser alt sin mad...og følger lige i hælene på mig som om han er bange for at jeg går igen
aug 2012
Felis det har som du skriver meget at sige om katten er inde altid, eller om katten også kommer ud.
Må sige jeg er meget overrasket over kattens reaktion på at vi er hjemme igen.
Den klister og når jeg rejser mig og går og Mis ligger og dovner , plejer den højest at skrue sig op til at åbne det ene øje
Men nu hopper han ned og følger efter.,,,
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Dog vil jeg sige at jeg bestemt også kan mærke på min lille Smilla når vi har været væk bare en hel dag, eller i længere tid hvor hun er blevet passet, hun klistre heeelt enormt, nærmest så man får spat af hende
Hun skal være lige hvor man er, gå lige foran en, så man både får trådt på hende sparket til hende fordi hun spæner ind i ens ben samtidig med at man tager et skridt, og alligevel fortsætter hun med et bekymret blik med at rende i hælene på en..
Tøsen derimod hun ved at vi vender tilbage og finder sig tilfreds med med en ekstra stor kæletur og ekstra kropskontakt om natten, hun har aldrig klistreret på samme måde, hvis hun gør noget ekstra så er det at snakke mere når vi har været væk, det er nu meget charmerende
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
da de så flyttede efter et par år, så valgte den ene kat at blive hos familien, mens den anden flere gange gik retur til det gamle hus.
det endte dog med at han fandt ud af hvor han boede
så det kommer helt sikkert an på katten. de to katte var et søskende par som var kommet ind sammen og så solgt sammen. der var ikke nogen forskel i deres opvækst.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Alligevel er jeg ret sikker på, at de alle som én ville søge tilbage hertil, hvis vi flyttede, men de ville sikkert også samtidig forvente, at jeg ville være i huset, som jeg plejer.
aug 2012
Du har sikkert ret i at det er en blanding af begge dele
Men tror absolut ikke katten savner på samme måde som vi
aug 2012
Det er mere hyggeligt end irriterende
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2012
Det tror jeg bestemt også katte kan
Knytter katten sig mest til ejeren eller til stedet ?