Tid til ny kat?! Tid til ny kat?!
Hej alle sammen
Jeg er begyndt at tænkte, at det er tid til en ny lille kat
Men jeg er så meget itvivl, skal jeg vælge en racekat, og undgå mulige sygdomme?
Skal jeg vælge en fra et Internat, og måske få en kat som er skadet, pga nogle af de ting de har oplevet fra tidligere!
Har fundet en semilanghåret huskat killing, hvordan er det med langhåredes og semilanghårede og pelspleje?
Jeg har været ude på et Internat, hvor der var killinger under 12 uger, uden de havde en morkat, vil det ikke være muligt at de har nogle problemer, når de er klar til at blive solgt? Jeg er nervøs for at få en kat, og skulle miste den også! For det var(er) virkelig hårdt at komme ovenpå igen, efter at jeg mistede Bumle!
Håber i kan hjælpe mig med nogle af mine mange spørgsmål, jeg vil bare være helt sikker, inden jeg går ud og får en ny kat
Mange hilsner fra Marie
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Nu har jeg Maine coon, og vil til enhver tid vælge den race igen, men har været uheldig med dårligt hjerte= aflivning og nu har Louie dårlige tænder.
Men tror bare at jeg har været mega uheldig
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 133
Jeg tror også at jeg var uheldig med Bumle..
Det er ikke til at vide på forhånd
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Og ville aldrig have problemer med at få en kat fra internat igen
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Om du vælger huskat, blanding eller kat med stamtavle er jo lige meget i forhold til om du får en dejlig kat, det afgøres jo ikke af stamtavlen.
aug 2010
Jeg tænkte på en racekat, da de jo er gennemtjekket i for hold til sygdomme!
aug 2010
Jeg ved virkelig ikke hvilken kat jeg skal vælge..
Jeg tænker måske ikke så meget racekat, så enten en huskat eller en internatkat
Om det så skal være en semilanghårskat eller en almindelig, i for hold til pelspleje
jan 2010
Jeg synes du skal vælge den kat du helst vil have. Om den er korthåret eller langhåret, racekat, internatkat eller naboens kat der har fået killinger, det må være helt op til dig. I forhold til pelspleje så tænk på at mange langhårede katte kræver børstning og ikke alle bryder sig om det.
Jeg har hørt, og måske er det en myte, at blandingskatte der har lang pels tit filtrer i forhold til en kat af ren race f.eks maine coon eller norsk skovkat. Vores egen maine coon bliver børstet højest en gang om måneden og han filtre aldrig.
Tænk også over om du vil have en snakkende kat eller en stille kat. Her nyder vi at tale med kattene der gerne svare, men ikke alle synes det er fedt.
Håber du finder den helt rette missekat
aug 2010
Jeg har noget at tænke over i hvert fald
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
og hun har altså haft internat i over 25 år, og har selv racekatte, går på udstilling (har både burmesere, og har haft perser, og har desuden en af danmarks mest vindende huskatte)
jeg har selv 17 styks, 5 af dem er fra internattet. ja de kan blive syge, nogle af dem er mere uheldige end andre, men det meste har kunne sættes i forbindelse med at jeg har boet i et hus med skimmelsvamp. jeg har flere som faktisk aldrig har været til dyrlæge anden end ved at de skulle ordnes.
jeg har så også en siamsere med stamtavle, og han har flere skavanker, og har flere gange været hos dyrlægen.jeg ved også at racen har en større risiko for at få kræft
Det med at den ikke har en missemor, skal du ikke være bekrymmeret om. faktisk er det vigtigst at den har nogen at lege med og har noget støtte af andre katte. Den er så gammel at missemor højst sandsynligt ikke har gidet den alligevel.
pelsen, her kan jeg desværre ikke hjælpe. anden end at du ikke skal vælge en kat med længere pels hvis du ikke har lyst til at bruge noget tid på at ordne den. om den skal hver dag eller nogle gange om ugen, ja det kommer an på pelsen. dog bliver alle mine korthåret katte redt hver dag, for at undgå for mege pels rundt omkring, og at de ikke får så meget pels ind i munden/maven
så hvis du ellers kan lide katten, så spring ud i det. den lyder sød
jan 2010
Jeg ville så nok ikke vælge en kat som ikke hat haft en missemor i de første 12 uger, har set alt for mange katte hvor det har givet problemer senere.
jan 2010
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
De kan testes ja, men syge kan de nu alligevel blive
Jeg har selv 2 huskatte og en blanding, men har også haft Europé (med stamtavle)
For mig handler det om hvem jeg får katten af og hvad den skal bruges til
Européen købte jeg fordi jeg var bidt af udstilling dengang og drømte også om at opdrætte lidt.. Livet er dog uforudsigelig og det gik ikke som det skulle og jeg måtte give den tilbage til opdrætter
Hun var i princippet sund og rask, men havde noget med hendes tænder, som ikke var arveligt (Kan ikke huske præsis hvad det var)
De 2 huskatte jeg har nu har jeg fået gratis af min venindes lillesøster, jeg har så fået den kastreret og øremærket.
Blandingen fik jeg gratis sammen med hans 3 søskende og mor, da de ellers ville være blevet aflivet..
Jeg valgte at beholde ham, fordi jeg simpelthen ikke kunne stå for ham
De 3 jeg har nu (de 2 første er 2 år, og den sidste er næsten 13 uger) har ikke været syge (endnu)..
Mine er dog indekatte, så de tiltrækker sig heller ikke sygdomme på samme måde som en udekat ville (jeg er klar over sygdommene KAN komme ind ;))
Så tænk over hvad du vil bruge katten til (Til opdræt vil de fleste tavle-katte-opdrættere dog gerne have man som min. har opdrætternavn)
Hvad kan du tilbyde katten
Hvad vil du gerne have katten kan tilbyde dig..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Vi har verdens bedste kat , nem, rask og utrolig kælen.
Han er fra Brande internat.
Vores familie har også haft en ægte Norsk skovkat, der desværre måtte aflives pga adfærdsproblemer .
Så det er svært at svare på .
Men vil anbefale dig en kat fra internat,
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Jeg har selv racekat forbi jeg og kæresten boede på 4 sal i en lejlighed i Århus, da vi besluttede os for at få vores først kat. Vi er begge vokset op med huskatte, men vi var simpelhen bange for at at en huskat ikke ville trives på 4 sal også ønskede vi en bestemt personlighed. Vi læste en masse bøger, en del på nette og tog bla. den her test fra animal planet http://www.animalplanet.com/breedselector/catselectorindex.do?_ga=1.149145205.2141051673.1393080561for at finde ud af hvad det skulle være for en kat
aug 2010
Jeg skal ikke have en avlskat eller en udstillingskat, jeg vil have en kat, der er der når jeg kommer hjem, en hyggekat
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Tid til ny kat?!