Alex stikker af Alex stikker af
Hej kattevenner.
Vi har fået et problem med vores 9 måneder gamle europe Alex.
Han er begyndt at stikke af. Det er meningen han skal kunne gå i haven, men ikke uden for vores parcel. Vi har fået haven hegnet ind med et 180 cm højt hegn. Det har han accepteret indtil for et par dage siden. Nu vil han simpelthen bare ud, det er det eneste,han har i hovedet og han springer over hegnet på et splitsekund. Jeg kan ikke kalde ham til mig, når han er på springtur, selvom jeg ved,hvor han er og kan se ham.
Vi vil så nødig have, han skal løbe frit. Han er nu i sele igen, men det er ikke holdbart i fremtiden. Vi vil forsøge, at sætte elledninger på toppen af hegnet, tror I, det er løsningen, eller har I andre forslag, vi har ikke mulighed for at give ham et lukket bur.
Hilsen
Kirsten
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Når lukket indhegning ikke er en mulighed så er el i toppen nok eneste løsning..
Hvordan har i "lukket toppen af hegnet, har i lavet en vandret indfald i toppen med net ca 50 cm ind over???
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
mar 2014
Følger: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 15
Vi har ikke udfald på hegnet, det vil vi selvfølgelig overveje. Er der nogen, der har erfaringer med, at udfaldet ikke virker, han er utrolig adræt .
mar 2014
Kirsten P
Emner: 1
Svar: 9
Katte: 1 # 4 0 sekunder siden
Han er kastreret. Det er ikke for at gå på damejagt, han vil ud, jeg kan se, han undersøger alt muligt.
Vi har ikke udfald på hegnet, det vil vi selvfølgelig overveje. Er der nogen, der har erfaringer med, at udfaldet ikke virker, han er utrolig adræt.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Du kan se her hvordan vi har gjort, så kattene ikke kan komme over, med et vandret indfald på 50 cm .-)
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_
mar 2014
Hvor sikkert er det med hensyn til udbrud? Hvis katten skulle komme ud og rører strømtrådene, bliver den så bange for at komme ind i haven igen? Selvfølgelig gennem havelågen og ikke over hegnet.
Hilsen
Kirsten
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Mit hegn gynger og mit indfald vil også få en mærkelig vinkel hvis der kommer vægt på, men Mitti stopper når han når der op.
Alex stikker af