{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Vedrørende ekstra blinkhinde, hjææælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen

Som mange af jer ved, har jeg 9 katte. 3 af dem har haft/ har det man kalder en ekstra blinkhinde for øjet. Og som I jo nok ved alle sammen, er det tegn på sygdom og man skal kontakte dyrlægen!

Tyson blev kureret ved hjælp af pencilin (antibiotika) mod chlamydiainfektionen. MEN Alfie og Stribe har det stadig. Stribe er blevet behandlet med den samme pencilinkur 3 gange, samt øjendråber 2 gange - men desværre har det ikke hjulpet på hende. Alife har fået pencilinkuren en gang.

I dag har jeg så været til dyrlægen med Alfie og dyrlægen kiggede og kiggede på ham, men kunne ikke sige hvad han fejlede. Så vi blev ikke klogere... kun fattigere.

Er ved, at finde en anden dyrlæge til mine katte. Men det kan godt tage lidt tid, i det jeg er meget kræsen over for hvem der skal behandle mine katte. Vil ikke have mine katte bliver nedværdiget ved at blive hevet op i nakkeskindet, vil have dyrlægen har masser af tålmodighed over for dem og så vil jeg møde dyrlægen før jeg medbringer en af mine katte.

I mellemtiden vil jeg meget gerne høre fra Jer... hvad er Jeres erfaring med ovenstående... har set flere billeder af katte herinde med den ekstra blinkhinde for øjet... hvad fejlede Jeres katte???

Skal måske lige sige, at Alfie har haft det et par måneder og Stribe i ca. 4-5 måneder.

Mange hilsner fra
alle i Kat-ly


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedrørende ekstra blinkhinde, hjææælp!
  • #1   8. maj 2006 P.S. Alfies temperatur er normal

  • #2   8. maj 2006 Mette (Heks),

    ja synes også det er underligt, noget tyder jo på, at det så ikke er chlamydiainfektionen, som først antaget... men hvad dælen kan det så været?!

    Kan se du er oprettet, som bruger inde på det andet katteforum. Kan jeg eventuelt få dig til, at spørge derinde eller bare henvise til mit indlæg?! Mine katte har brug for hjælp og vores nuværende dyrlæge kan åbenbart ikke yde den hjælp der skal til. I dag fik vi af vide, at vi skulle se tiden an et par måneder eller tre, men hallo... Stribe-musen har nu har det ca. 4-5 måneder og det er altså ikke gået væk af sig selv.

    Synes det er så synd for dem...

    Med venlig hilsen
    Kat-ly

    P.S. Smutter i seng nu, men logger naturligvis på igen i morgen.


  • #3   8. maj 2006 Tuttelut tut,

    ja lige præcis den ekstra hvide hinde, der går lidt ind over øjet. På Alfie er den bare ved, at blive lidt lyserød - har dog været hvid indtil nu. Stribes ekstra blinkhinde er hvid hele tiden.

    Med venlig hilsen
    Kat-ly


  • #4   9. maj 2006 Felix har haft det 2 gange.. den ene gang pga orm og sidst pga en rift i øjet..

  • #5   9. maj 2006 Hvor længe er det siden, at de har fået en ormekur???

  • #6   9. maj 2006 Uhuuu, jeg læste først Winnie M's indlæg bagefter!!! Men mine katte har også haft blinkhinderne fremme,når de har haft orm..

  • #7   9. maj 2006 Hejsa

    Det er ca. 1/2 år siden de fik ormekur og Stribe-pigen fik den blinkhinde fremfald ca. 1 måned efter, så vidt jeg lige kan regne ud.

    Tak for Jeres råd ind til videre, tager gerne imod flere råd med kyshånd : ) Vil se om jeg kan komme til, at ringe til ham Raiku i morgen fra arbejde.

    Med venlig hilsen
    Kat-ly


Kommentér på:
Vedrørende ekstra blinkhinde, hjææælp!

Annonce