{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

klaus v
klaus v
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

to MCO kastrater kan pludselig ikke enes længere {{forumTopicSubject}}

Hej

Har to mainecoon hankatte, den ene på 21 mdr og den anden på 8 mdr.
Indenfor den sidste måneds tid er den ældste begyndt at væse af den anden.
Den mindste gør ikke noget og vil bare gerne være sammen med den store, men hver gang han kommer tæt på væser den store smiley
Indenfor den sidste måned har den lille fået "fedthale", ved ikke om det har noget at sige, men vi har vasket ham og det ser ud til at det er væk nu.
Har fået at vide at de ikke udskiller dufte når de er kastrater, på samme "macho" måde som fertile, men kan det have noget at gøre med at den lille måske er blevet kønsmoden?
Under alle omstændigheder, så er vi blevet fortalt at der ikke er så meget at stille op og det bedste vil være at få en ekstra MCO ind som kan lege med den lille?

God sommer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  to MCO kastrater kan pludselig ikke enes længere
  • #1   23. jul 2014 Ja, der er fordi den mindste er blevet kønsmoden. Den ældste kan se ham som en trussel mod sit territorium. Men det kan også være opdragelse.

• #4   23. jul 2014 Skriver du ikke at du har 2 kastrater???

Hvis begge er kastrerede så er den lille jo ikke blevet kønsmoden...

Men hvis den lille ikke er kastreret eller begge ikke er, så er det det eneste du kan gøre at kastrere dem begge..

At bringe endnu en kat ind i flokken tror jeg ikke er en løsning..

Hvis de begge er kastrerede så er det nok nærmere fordi den store nu er klar over at den lille nu har nået en alder hvor den kan overtage territoriet og det vil han lige fortælle den lille at det skal den slet ikke begynde at tænke på, for det er hans...

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#5   23. jul 2014 Begge er kastererede.
    I starten legede de og hyggede sammen og lå og som sammen, men inden for den sidste måned+ er den store blevet gal på den anden. Hver gang de mødes væser han af den lille. Hvis den lille kommer til ham for at ville hygge, så får han en gang tæsk med kløerne ude.
    Kan se den lille søger samværet men den store vil ikke.
    Syntes det er lang tid det har stået på og føler ikke den lille prøver at dominere.Han sidder pænt og venter til den store er færdig med hans osv?

• #6   23. jul 2014 Selvom de er kastreret så kommer de op i en alder hvor de naturligt gerne vil udfordre lederen.. Det er omkring når de bliver "kønsmoden"

Selv mine 2 der har samme alder var det igennem indbyrdes da de nåede den alder.. De var også kastrater

• #7   23. jul 2014 Har i fået tjekket den gamle om han er syg eller lign ved dyrlægen..

Hvis en kat har smerter af en eller anden art, så lader den det ofte gå ud over de andre katte i husstanden, fordi de for det første ikke vil vise svaghed, men de kan også forbinde smerterne med det andet dyr/ kat..

Jette der er herinde kan fortælle en kedelig historie med hendes MCO på 4 år, som blev en sur mis og bankede sin bedste ven på 8 år, hun troede det var den 8årige kat, der havde problemer, men det viste sig at det var hendes MCO som havde fået så svær HD så han måtte aflives desværre, så jeg syntes, hvis i ikke har gjort det, få undersøgt at han ikke har smerter..

• Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #8   23. jul 2014 Faktisk behøver det ikke at være smerter, der gør at den ene kat pludselig reagerer negativt overfor den anden kat - selvfølgelig skal det lige undersøges hos dyrlægen, inden man konkluderer noget andet.

Lad os sige at en kat bliver super forskrækket eller bange for et eller andet - som ikke nødvendigvis har noget, med andre dyr at gøre, og en anden kat er i nærheden, så kan det dyr der er blevet bange - mindes den dårlige oplevelse når den ser den anden kat. Altså vil den bange kat være negativ overfor den anden kat!

• #9   23. jul 2014 Dixie skrev jo heller ikke at katten havde smerter, skrev at jeg syntes det skulle tjekkes fordi det kunne være en mulighed smiley

• #10   23. jul 2014 Dixie har også ret, det kan være andet end smerter og sygdom, men det må en dyrlæge udelukke.
    Ja Heidi det var noget af en omgang med Manne og noget nær det samme nu her med Birk, han har altid været en sær mis, men da han blev syg med smerte mm, blev har et kryds af tilbagetrukket og sur, alle ændringer må give grund til eftertanke.

Min dyrlæge fortalte en historie fra konsultationen, det var så om hunde, men sagde det kunne ske med katte også.
    En familie havde 3 velfungerende hunde med på ferie, hundene havde det alle godt med hinanden,,, de var på besøg i et hjem med børn, og et af børnene fik klemt for hårdt om den ene hund, den skreg i panik, det 2 andre hunde opfattede det som svaghed, og fra den dag var de konstant efter hunden som havde skreget, alt blev forsøgt, for at få dem til, at fungere igen, men nu var den skrigende hund blevet svag og nervøs, og det endte med en aflivning smiley

• #11   23. jul 2014 Der kan være rigtig mange grunde til den ændrede adfærd, og eneste mulighed for at have en chance for at finde grunden er ved udelukkelsesmetoden, derfor foreslog jeg at man fik udelukket smerter som noget af det første, da det er håndgribeligt..

De andre ting er mere uhångribelige fordi det handler om katten sind eller brist på tillid til den anden kat..

• #12   23. jul 2014 Nemlig udelukkelses metoden er den eneste som dur smiley

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#13   24. jul 2014 Har leget med dem begge idag med en "fugl" og de gik hver især helt amok. Den lille hoppede helt oven i den store for at få fat i den og der blev ikke sagt noget.
    Når den ældste at ligger og slapper af og jeg kæler for ham, så er der ikke umiddelbart en hale der bevæger sig, ej heller når jeg trykker og rykker i ham. Han er stadig kælen og spinner. Han er altid det samme sted som vi er. Har hørt at en kat der har det trælst gerne holder sig for sig selv?
    Har også fået fortalt at der kan være forskel i deres aktivitetsniveau og deres psyke og derfor føler den store sig svag og derfor væser han overfor den lille?
    Vi er blevet rådet til at få enekstra kat, så vi har 3, som så kan lege med den lille og derved få dækket det behov som den søger fra den store?

• #14   24. jul 2014 Hvornår skal du til årligt tjek med kattene? Håber det er snart, for jeg må indrømme, at jeg heller ikke kunne finde de smertende steder, eller retter trykkede ikke de helt rigtige steder på mine 2 drenge, du kan bede dyrlægen undersøge for smerter ( mine var til tjek en kort tid før, men der blev jo ikke undersøgt på samme måde og intet blev fundet.
    Men leg lyder positivt, og er god til, at få dem til, at være sammen, men husk, at gøre det når det ikke er så varmt smiley
    Jeg håber bare det er en overgang, og at varmen har gjort den ældste træt og lidt sur smiley

• #15   24. jul 2014 Man kan ikke altid ved tryk og ryk vurdere om en kat har smerter, og det er bestemt ikke alle katte der holder sig for sig selv hvis de har det skidt eller har smerter..

Min Tøsen fik i vinters konstateret løse knæled, og da hun havde allermest smerter, der fulgte hun stadig rundt efter mig, rods jeg kunne se hvor skidt hun havde det, så nej smerter forhindre ikke en ellers kontaktsøgende kat i at følge en over alt, desværre..

• #16   24. jul 2014 Katte er faktisk rigtig dygtige til at skjule hvis de har ondt, sådan er et af deres overlevelsesinstinkter. De viser det som regel først når det er helt slemt.

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#17   25. jul 2014 Har snakket med vores dyrlæge og en katteekspert med kennel. Hun mener ikke han har ondt, men foreslår en hormon indsprøjtning til dem begge, som hjælper på at de slapper mere af. Samtidig siger de at en tredje kat vil være godt for dem begge?
    Tager derned på mandag.
    Kan sagtens følger jeres smerte af kat, men tror altså ikke det er problemet. Han fungerer generelt rigtig godt spiser sover slapper af og leger som altid. Kun når den lille nogle gange leger lidt for meget bliver han gal?

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#19   25. jul 2014 Ja til begge

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#21   25. jul 2014 det skulle være en indsprøjtning som virker 3-6 mdr. Den er ikke skadelig for katten men den får dem til at være mere rolige overfor hinanden. De har gode erfaringer med det og måske er det nok med den her gang ellers nogle gange to gange. Som jeg kan forstå så skulle kastrater ikke slås om pladsen, men indordne sig under hinanden. Dette har stået på et rimelig lang tid efterhånden, så ser det ikke som en kamp om pladsen som ikke kasterede gør, mensom en utrykhed, forvirring?

• klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

#23   25. jul 2014 Jeg vil tror et par måneder. Kan godt følge dig, men de har været gode venner fra den lille var de 3mdr, knap og nok, selvfølgelig lidt tilvændig, men den store har vasket og hygget sig. Lagt sammen osv. Det er den store der væser. DEn lille viser ingen tegn på magt overhovedet. Han kan komme næsten undskyldende over til den store og ligge sig på ryggen, som om han underkaster sig, og miave som bedende og række ud efter den store. Så kan de begynde at lege sådan stille mens de ligger. Den store begynder så at bide lidt hårdt og til sidst meget hårdt og slår så kløerne ud uden den lille overhovedet har bevæget sig. Den store rejser sig og væser et par gange mens halen kører fra side til side smiley Den store er noget tung i rumpen, ca 8,5 kg?

Kommentér på:
to MCO kastrater kan pludselig ikke enes længere

Annonce