to MCO kastrater kan pludselig ikke enes længere {{forumTopicSubject}}
Hej
Har to mainecoon hankatte, den ene på 21 mdr og den anden på 8 mdr.
Indenfor den sidste måneds tid er den ældste begyndt at væse af den anden.
Den mindste gør ikke noget og vil bare gerne være sammen med den store, men hver gang han kommer tæt på væser den store
Indenfor den sidste måned har den lille fået "fedthale", ved ikke om det har noget at sige, men vi har vasket ham og det ser ud til at det er væk nu.
Har fået at vide at de ikke udskiller dufte når de er kastrater, på samme "macho" måde som fertile, men kan det have noget at gøre med at den lille måske er blevet kønsmoden?
Under alle omstændigheder, så er vi blevet fortalt at der ikke er så meget at stille op og det bedste vil være at få en ekstra MCO ind som kan lege med den lille?
God sommer
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis begge er kastrerede så er den lille jo ikke blevet kønsmoden...
Men hvis den lille ikke er kastreret eller begge ikke er, så er det det eneste du kan gøre at kastrere dem begge..
At bringe endnu en kat ind i flokken tror jeg ikke er en løsning..
Hvis de begge er kastrerede så er det nok nærmere fordi den store nu er klar over at den lille nu har nået en alder hvor den kan overtage territoriet og det vil han lige fortælle den lille at det skal den slet ikke begynde at tænke på, for det er hans...
okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
I starten legede de og hyggede sammen og lå og som sammen, men inden for den sidste måned+ er den store blevet gal på den anden. Hver gang de mødes væser han af den lille. Hvis den lille kommer til ham for at ville hygge, så får han en gang tæsk med kløerne ude.
Kan se den lille søger samværet men den store vil ikke.
Syntes det er lang tid det har stået på og føler ikke den lille prøver at dominere.Han sidder pænt og venter til den store er færdig med hans osv?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Selv mine 2 der har samme alder var det igennem indbyrdes da de nåede den alder.. De var også kastrater
jan 2012
Hvis en kat har smerter af en eller anden art, så lader den det ofte gå ud over de andre katte i husstanden, fordi de for det første ikke vil vise svaghed, men de kan også forbinde smerterne med det andet dyr/ kat..
Jette der er herinde kan fortælle en kedelig historie med hendes MCO på 4 år, som blev en sur mis og bankede sin bedste ven på 8 år, hun troede det var den 8årige kat, der havde problemer, men det viste sig at det var hendes MCO som havde fået så svær HD så han måtte aflives desværre, så jeg syntes, hvis i ikke har gjort det, få undersøgt at han ikke har smerter..
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Lad os sige at en kat bliver super forskrækket eller bange for et eller andet - som ikke nødvendigvis har noget, med andre dyr at gøre, og en anden kat er i nærheden, så kan det dyr der er blevet bange - mindes den dårlige oplevelse når den ser den anden kat. Altså vil den bange kat være negativ overfor den anden kat!
jan 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Ja Heidi det var noget af en omgang med Manne og noget nær det samme nu her med Birk, han har altid været en sær mis, men da han blev syg med smerte mm, blev har et kryds af tilbagetrukket og sur, alle ændringer må give grund til eftertanke.
Min dyrlæge fortalte en historie fra konsultationen, det var så om hunde, men sagde det kunne ske med katte også.
En familie havde 3 velfungerende hunde med på ferie, hundene havde det alle godt med hinanden,,, de var på besøg i et hjem med børn, og et af børnene fik klemt for hårdt om den ene hund, den skreg i panik, det 2 andre hunde opfattede det som svaghed, og fra den dag var de konstant efter hunden som havde skreget, alt blev forsøgt, for at få dem til, at fungere igen, men nu var den skrigende hund blevet svag og nervøs, og det endte med en aflivning
jan 2012
De andre ting er mere uhångribelige fordi det handler om katten sind eller brist på tillid til den anden kat..
maj 2012
okt 2011
Når den ældste at ligger og slapper af og jeg kæler for ham, så er der ikke umiddelbart en hale der bevæger sig, ej heller når jeg trykker og rykker i ham. Han er stadig kælen og spinner. Han er altid det samme sted som vi er. Har hørt at en kat der har det trælst gerne holder sig for sig selv?
Har også fået fortalt at der kan være forskel i deres aktivitetsniveau og deres psyke og derfor føler den store sig svag og derfor væser han overfor den lille?
Vi er blevet rådet til at få enekstra kat, så vi har 3, som så kan lege med den lille og derved få dækket det behov som den søger fra den store?
maj 2012
Men leg lyder positivt, og er god til, at få dem til, at være sammen, men husk, at gøre det når det ikke er så varmt
Jeg håber bare det er en overgang, og at varmen har gjort den ældste træt og lidt sur
jan 2012
Min Tøsen fik i vinters konstateret løse knæled, og da hun havde allermest smerter, der fulgte hun stadig rundt efter mig, rods jeg kunne se hvor skidt hun havde det, så nej smerter forhindre ikke en ellers kontaktsøgende kat i at følge en over alt, desværre..
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
okt 2011
Tager derned på mandag.
Kan sagtens følger jeres smerte af kat, men tror altså ikke det er problemet. Han fungerer generelt rigtig godt spiser sover slapper af og leger som altid. Kun når den lille nogle gange leger lidt for meget bliver han gal?
okt 2011
okt 2011
okt 2011
to MCO kastrater kan pludselig ikke enes længere