{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

udekat efter flyt til stuen...? {{forumTopicSubject}}

Vi er jo lykkeligt flyttet over til en lille landsy i sverige, og planen var at Simba skulle vare indekat med indhegnet terasse...
Dog er det som at han efter vi flyttet til markplan blevet meget mere intresseret i at komme ud, gennem vinduer (kattesikrede), og terassedøren da den stået på klem. Da vi boede på 1 sal var han ret ligeglad med altanen, og der var ingen rektion hvis der var lukket ud til den.
Og her til aften da jeg var ved at ordne det sidste til at kattesikre terassen fandt han lige et smuthhul og fes ud på grasset... OG han hyggede for hele femøren. smiley Det var rigtig dejligt at se.
Nu er vi så inde igen, og han burde slappe af... men han piver og løber mellem vinduerne og gisper som en hund.
Tror i han vil igen vil lade sig 'nøjes' med en indhegnet terasse, eller skal jeg bare acceptere at jeg nu har en udekat? Jeg havde overvejet det inden, da vi bor lige op til en skov bagved, men lige ud til byens store vej på forsiden (der er hegn, men han vil jo nok finde udfarten på et tidspunkt...).
Sele er ikke et alternativ, det gider han ikke. Har prøvet siden han var lille. smiley
Han er fikset, og passet med vacciner etc, men en meget forsigtig kat - han var rædselsslagen da der kom en anden kat forbi, min lille løve... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udekat efter flyt til stuen...?
  • #1   26. jul 2014 Med den store vej udenfor ville jeg ikke turde andet end hegne haven - (jeg ville så ikke nøjes med terrassen). Vil da tro at han kan affinde sig med det, når han ellers altid har været indekat.

    Men det er mine nerver der snakker. Spørger du Simba vil det nok blive en anden snak ;-).

    Og ih det lyder hyggeligt med landsby i Sverige. Tillykke med jeres nye hjem smiley


  • #2   26. jul 2014 ih ja, mine nerver kan slet ikke tåle det... smiley

    Kan ikke hegne hele haven ind, da den er fælles, bor i rækkehus pt, så vi har kun egen terasse på ca 15-20m2.
    Men terassen bliver færdigsikret imorgen og så får vi se hvis han glemmer sin eskapade, eller bliver ved med at brokke sig...

    Synes bare det er sjovt at en kat der aldrig varet særligt intresseret i det der ude/nede pludseligt bliver desperat for komme ud i den store verden... Måske fordi den pludselgt kom i øjenhøjde... smiley


  • #3   26. jul 2014 Jeg tror du kan vænne ham til terrassen, du kan gøre den mere spændende ved, at have blomster som tiltrækker insekter og nogle planter, at lege skjul under.


    Min have er kun 30m2 men de elsker den, jeg har masser af planter som er gode til skygge og altid blomster, vis der mangler blomster, køber jeg nogle billige potte blomster .


    profilbillede
  • #4   26. jul 2014 Uh ja, elsker blomster. smiley
    Har kun altankasser og et par store potter nu, og er ved at finde planter til bedet... 0,5 x ca 4m. nok en katteurt, en sommerfuglebusk og noget med store blade der giver skygge og huler...
    Der er også et bord, stole og at plantebord han kan lide, og der vil komme et par hylder op på hegnet. smiley


  • #5   26. jul 2014 Lyder fint, så mangler du kun en potte eller et hjørne med græs smiley

  • #7   27. jul 2014 I kunne måske fjerne et par fliser og så græs der smiley ... (og man kan snart ikke selv være på sin terrasse for kattehalløj smiley men sånt' er det jo).

    Håber Simba vil blive glad for den terrasse, og ikke bliver ved med at ville ud i Store Verden.

    Skal I kun bo der midlertidigt? (du skrev "bor i rækkehus pt")


    PS: Jeg kan forresten godt li' at se billeder af svenske rækkehuse ;-).


  • #8   27. jul 2014 Tinka, vi står skrevet op til et større rækkehus med et ekstra værelse og en rigtig minihave. smiley Men der er laaaaang kø, så d vi blev tilbudt denne valgte vi at tage den. Det er 15m2 større lejlighed og mere end 10m2 større terresse end den vi havde før.

    Billeder må dog vente indtil jeg fået styr på mit internet. Firmaet der skal ordne det har 4 ugers ferielukket. smiley Velkommen ud på landet...den havde ikke gået i kbh. smiley


  • #9   27. jul 2014 Felis, ja det havde jeg lidt på fornæmmelsen. Det var altså ret herligt at se den transformation han genemmgik fra sofaløve til eventyrkat i det kvarter han var ude. smiley
    Han ar altid varet en glad, tilfreds og legesyg kat, men der kom bare noget ekstra over ham da han var ude...
    Men jeg satser på plan 1, med terassekat. Og hvis det viser sig at han ikke trives må jeg jo tage beslutninger derfra.


  • #10   27. jul 2014 # 8) Nåehh sådan - jamen den situation kender jeg så aldeles udmærket. Jeg håber for jer, at ventelisten hos jer ikke er lige så lang som her i Højbjerg/Århus (hvor reglerne gentagne gange bliver lavet om, så jeg hver gang rykker NED på listen smiley )

    Billeder vil jeg tålmodigt glæde mig til smiley så får tiden vise, om der kommer billeder af en "terrassekat" eller en fritløber ;-).


Kommentér på:
udekat efter flyt til stuen...?

Annonce