{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Hvorfor??? (10 uger) {{forumTopicSubject}}

Har lige mødt den sødeste lille misling på Randers station og syntes jo nok at den var lidt lille, så spurgte forsigtigt til alder: 10 uger smiley
Fortalte at det jo ikke var lovligt, jo 10 uger siger hun så.
Nej, loven siger 12 uger! Siger jeg så til hende. Ja men moderen gav den ikke rigtigt. Nej, det er jo en vigtig del af opdragelsen at lære at stå på egne ben, det betyder ikke at den ikke vil sine unger.
Argh! Folk har stadig ikke fattet det.
Ville gerne have dyrepoliti og nogle der rent faktisk gør noget ved alle de overtrædelser der finder sted...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor??? (10 uger)
  • #2   2. aug 2014 Gud hjælpe mig om der ikke også er en hvalp med på vores tog, der ser for lille ud smiley

• #4   2. aug 2014 Enig, opdrættere kender for det meste reglerne. Bybberne skulle have nogen over nakken!

• #5   2. aug 2014 Der er ingen dyremødre der gider passe lige så meget på deres unger som da de var helt små..

De skal jo lære at klare sig selv..

• #6   2. aug 2014 N9nna **Fortalte at det jo ikke var lovligt, jo 10 uger siger hun så.
    Nej, loven siger 12 uger! Siger jeg så til hende.**

Det minder mig om en samtale (der udviklede sig til skænderi) som jeg for år tilbage havde med en dame på en lokalavis' annonceafdeling.
    Jeg ringede til avisen, fordi jeg flere gange havde set 6 uger gamle killinger smiley smiley til salg der, og ville så informere dem om, at killinger burde være 12 uger, og foreslå dem, at de skrev det på annoncesiden.
    Dét ville de ikke, og damen kunne i øvrigt informere mig om, at killinger skulle være 8 uger. Nej 12 uger, siger jeg. Nix, siger hun, 8 uger, og det vidste hun helt bestemt, fordi hun selv havde haft mange killinger. Javel jow smiley

(Hvor vigtigt det så er med de 12 uger <b>ved</b> jeg faktisk ikke, jeg ved kun hvad andre siger. Jeg har jo aldrig selv haft killinger, og de katte jeg har haft har næppe været 12 uger da de kom fra deres mødre, og har været normale og velfungerende).

• #7   2. aug 2014 Begge mine var sikkert ikke gamle nok, da de flyttede hjemmefra og har begge særheder, men det har vi jo alle. Vi foretrækker jo alle noget frem for andet osv og tænker at sådan er det også med dyr. Hunde er jo heller ikke ens, trods samme race/køn mv....

• #8   2. aug 2014 Jeg syntes de 2 uger gør en stor foreskel.. Det er her de bliver meget mere selvstændige.

• #9   2. aug 2014 smiley O_o smiley
    Ihh hvor man undres, tror det mere er ejer af mismor der ikke gider aktive killinger mere end at det er mismor der ikke gider killingerne smiley O_o

Men for lige at fortælle en lidt pudsig historie fra min egen familie, så min fætter og hans kone skulle have en lille hvalp her for et par måneder siden, og de har haft hund i mange år, men det er nok omkring 30 år siden de sidst har haft hvalp, for de efterfølgende hunde de har haft har været genbrugshunde, som de har fået med lidt alder smiley
    Men til gengæld har de haft en del killinger, da de bor på landet og der jævligt har været et par hunkatte fra nabogårdene so har foretrukket at flytte ind hos dem fremfor at blive boende hvor de var, så de vidste jo det med at killinger skal være 12 uger og de fik selv en killing for omkring et halvt år siden den var de retmæssige 12 uger og trives fortryllende, så nu da de skulle have hvalp og var ude og se på den, vælger hvalpen og min fætters kone siger så, jamen så passer det jo fint så får vi den lige efter vi har holdt ferie, så skal vi ikke finde barnepige til den smiley næhh siger sælger så, det passer da ikke for hvalpen er jo 8 uger og klar til flyt midt i juni smiley uppps min fætters kone troede bestemt at det var 12 uger med hvalpe som med katte, og sælger kunne ikke have hvalpen til efter de havde været på ferie, så de måtte sørge for pasning, men det var nu ikke et problem, men lidt sjovt at der også kan misforstås den anden vej smiley :D smiley smiley

• #10   2. aug 2014 de gange jeg har fundet nyt hjem til killinger ( 1 kuld og så nogle killinger som vores nabos kat altid kom med) har jeg altid holdt dem til de var 14 uger.

ja det kan godt være at missemor ikke gider dem, men de sidste uger er endelig lavet for at killingerne lærer at lege, klare sig selv mm. Noget som de endelig lærer når de leger med de andre killinger i kuldet.
    på internattet havde vi jo mange missemøder, og de fleste gad ikke deres killinger fra omkring 8-10 uger, men det er jo en del af opdragelsen. De små skal lærer at klare sig selv.

men utroligt at folk stadig ikke kender reglen.

• #11   2. aug 2014 # 8) Ja, det skal nok passe. Dejligdrengene er jo kommet alt for tidligt fra deres mor, og Bruno er bestemt ikke den mest selvstændige kat. Men om dét også skyldes, at han er blevet curlet og nurset, og har lært at opmærksomhed og kontakt er DARJLIGT, siden han blev solgt fra internatet, er jo ikke til at vide.
    Hvis han i stedet var blevet sendt ud på en gård som musefanger, tænker jeg at han nok havde udviklet sig til en selvstændig kat. Og generne har vel også noget at sige for temperamentet.

Jeg ved ikke hvor gammel min (ekskærestes) Gideon var, da han kom fra sin mor, men næppe 12 uger, da det i 80'erne ikke var almindeligt at holde killinger 12 uger ved moderen. Og han var da så absolut en selvstændig kat, der sagtens havde kunnet klare sig selv, og kun gad sine mennesker for bekvemmelighedens skyld.

• #12   3. aug 2014 Heidi : skal hvalpe ikke kun være 8 uger stadig???

• #14   3. aug 2014 Tinka - Nej det er både godt og ondt med de ikke-selvstændige katte smiley

Min første kat komme også for tidlig hjemmefra, og han var simpelthen bare en kramme bamse, men var ikke god til at snakke "katsk" *g* Og en kæmpe kryster var han også smiley

Dem jeg har nu har hvertfald deres egne meninger om hvad der er godt og ikke er det *g*

• #15   3. aug 2014 Jo Maja det er jo også det jeg skriver, men min fætters kone troede at hvalpe skulle være 12 uger ligesom med katte, men det var jo det sælger sagde at de kun skulle være 8 uger..

Hvis du læser de sidste 5 linjer af min tekst, så er det det jeg skriver smiley

Kommentér på:
Hvorfor??? (10 uger)

Annonce