{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

Sætte en kat ud (Udekat) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Det er fordi jeg skal til og have en kat her i næste uge, og jeg har tænkt på fordi jeg syntes det er syndt at lukke katte ind i en lejlighed uden de kan komme ud, at jeg så måske skulle lukke min kat ud og så lade den komme ind, når den vil ind en såkaldt Inde/Ude kat smiley
Men jeg har nogen spørgsmål:


-Kan man godt sætte den ud, hvis man bor i lejlighed?(Altså jeg bor i stuen). Men der er ingen kattelem smiley

-Hvordan starter jeg det op, altså man kan jo ikke bare sætte katten ud, hvad så hvis den ikke kommer tilbage? Altså jeg tænkte på om at lære den og gå i snor. Og når den så har lært det, gå ture med den udenfor så den kan lære omgivelserne at kende. Og så når den har det, lukke den ud. Men hvordan lære den så at den bare kan komme ind? Altså f.eks hvis den miavede udenfor, hvordan lærer jeg den det?

Vil i være søde og give nogen råd, da jeg er meget i tvivl, for jeg vil ikk gå ud og bruge 1000 kroner på en kat og så den stikker af?
-Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte en kat ud (Udekat)
  • #2   3. aug 2014 Men det er fordi vi har det her "vindue" af en art:D og det der gitter kan tages af kan den der kattetrappe så når herop? Der er cirka en meter ned:-)

    profilbillede
  • #4   3. aug 2014 Okay, men ved du hvor man kan købe sådan en? smiley
    Et link eller noget smiley


  • #6   3. aug 2014 Har lige prøvet at google det.
    Vi kan prøve at lave en smiley


  • #7   3. aug 2014 det er ikke synd for en kat at være indekat - bare den ikke har prøvet andet

    men har du ikke en altarn? så kunne du jo indhegne den, så din kat stadig har mulighed for at være ude,men stadig under opsyn
    jeg har 17 katte som har løbegård, og ville aldrig drømme om at skulle have hus/have kat. Der er alt for mange fare for katten til at jeg ville gøre det

    ja jeg har solgt mange katte, både hus/have og indekatte på internattet, men i de seneste år er det faktisk blevet mere "in" at passe mere på sin kat. Især når man bor i byen.
    og som du selv skriver så er 1000 kr også en del penge


  • #8   3. aug 2014 Jo jeg har en altan.
    Indhegne? Hvordan gør man det på en altan? smiley smiley


  • #10   3. aug 2014 Lotte S / Felis Danica Diplomopdrætter: Er den ikke det hvis man køber den hos Dyreværnet? smiley

  • #11   3. aug 2014 De plejer at være mærket fra internater men jeg kender ikke Dyreværnet. Har den været ude kat før. Det er vigtigt du overvejer mange ting på forhånd som der også er nævnt.. Du må vel ha fået en kvittering hvor der står om den er øremærket, registreret mm. Hvis du bor i byen med mange mennesker og biler ville jeg nok starte med altanen. Det er jo frygteligt at miste sin kat. Den vil da sikkert blive glad for at komme ud på altanen. På zooplus kan man vist købe en del udstyr til altaner men jeg kender ikke kvaliteten, da jeg ikke selv har altan. Du må kunne google et eller andet om kattesikring til altaner. Måske er der noget herinde hvis du søger.

  • #12   3. aug 2014 Det er slet ikke alle steder man må have udekat, bare fordi man må have kat..

    Jeg tage min den ene ud i sele, jeg må ikke have ude/inde kat (og har heller ikke lyst til det)


  • #13   3. aug 2014 Hvis den bliver lukket ud uden adgang til, at komme ind før du åbner døren, ja så finder den måske et andet hjem smiley
    Her hvor jeg bor, er der en kat som bliver lukket ud om morgenen og kommer først ind når de kommer hjem ( vi må ikke have udekatte) den har hverken vådt eller tørt og ingen bakke eller ly, det syntes jeg ikke er i orden smiley min nabo er træt af, at den har valgt hans have som kattebakke.
    På et tidspunkt var den halt, og jeg satte mad og vand i deres forhave, den kunne jo ikke rende langt efter noget,,, desværre følger de ikke op på det og sætter vand til den, som et minimum.


  • #14   3. aug 2014 Jette L, Røde og Mitti:
    Jeg tror jeg har fundet en løsning. Vi køber enten en kattetrappe men hvis vi ikke ved hvor vi skal købe den så prøver vi at lave den selv. Og så sætter vi den ved vores lille altan vindue og har det der vindue åben(ikke hele tiden) og lukker det når den kommer ind igen smiley Men i starten har vi tænkt os at gå lidt i snor med den, så den lærer omgivelserne at kende.

    -Men så skal jeg købe en udekat ikke? eller kan man godt købe en indekat og så lære den at være ude? smiley


  • #16   3. aug 2014 Jeg lader andre rådgive om detaljer ved udekatte smiley mine er bag hegn, af mange grunde,,, kontrakt med opdrætter og boligforening + jeg er nok for pivet til en udekat smiley

  • #17   3. aug 2014 Kan den Så godt bare lære at gå i sele, men stadig være indekat og så kan jeg bare gå tur med den et par gange om ugen, kan det lade sig gøre?:-)

  • #22   4. aug 2014 Ja den med selen kan godt lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Sætte en kat ud (Udekat)

Annonce