1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Skal vi ikke sælge katten ? Skal vi ikke sælge katten ?

Min 8 årig datter, har siden hun kunne snakke ønsket sig en hund.

Forleden dag spurgte hun mig, om vi ikke skulle sælge katten og købe en hund i stedet ( vi må kun have et husdyr her hvor vi bor).
Hun synes at vi havde haft kat længe nok.

Forklarede hende selvfølgelig, at man ikke bare sælger katten fordi man gerne vil have en hund, når man anskaffer sig et dyr, skiller man sig ikke bare af med det igen, fordi man hellere vil have et andet.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal vi ikke sælge katten ?
  • #1   4. aug 2014 Hvis i sælger katten, lære hun bare, at det er i orden, at skildre sig af med et levende væsen for så, at få et nyt ( hvad så når hun vil af med hunden for, at få en hest )
    I må holde fast og være de voksne og sætte et godt eksempel for jeres datter smiley

• #3   4. aug 2014 jeg er enig med de andre. man må lærer at man ikke bare kan sælge/smide et dyr ud bare fordi man har lyst til at få noget andet

• #4   4. aug 2014 Vi kunne aldrig finde på at sælge katten smiley

Vi har snakket om, at vi måske har katten når hun flytter hjemmefra, for katte kan godt blive gamle, hvis man passer på dem og er gode ved dem.

• #5   4. aug 2014 smiley :D smiley Hi hi ja børnelogik er det jo smiley

Men det er super at du så forklarer hende at sådan har man ikke dyr, dyr har man så længe dyret lever..
    Det er jo uheldigt for jer at i kun må have et dyr der hvor i bor, men lur mig om ikke hun alligevel ville savne katten hvis den ikke var der smiley smiley

• #6   4. aug 2014 Tror bare det er børnelogik smiley

Min datter sagde i sidste uge mens vi så den der reklame med en pige der får en pony istedet for faren for en ny havetraktor:

"Mor, når Kris (hendes kanin) dør, må jeg så gerne få en pony lige som pigen?"

Vi har aldrig snakket om hun kun måtte have et dyr af gangen smiley Men jeg sagde at sådan en (altså ponyen) var MEGET dyr, så det havde vi ikke råd til smiley

• #7   4. aug 2014 Vi skal snart flytte i hus, men det ved hun ikke så manden og jeg har snakket om, at hun måske skal have en hund, når hun bliver 10 år til næste år.

Hun ville savne katten hvis han ikke var her, han har hendes baby dyne i benenden af hendes seng, der ligger han gerne og sover om natten, når det ikke er så varmt som det har været de sidste mange uger smiley

For nogle år siden synes hun, at vi skulle købe en hest, den kunne da bare bo nede på græsset smiley

• #8   4. aug 2014 Hahaha det lyder til du har en meget dyreglad datter smiley :)

Jamen en hund i gave så bliver i da for alvor jordens bedste forældre i hendes øjne smiley :D smiley smiley

• #9   4. aug 2014 Hun er meget dyreglad smiley aner ikke hvor hun har det fra, det er ikke fra mig ha ha

• #10   4. aug 2014 smiley :D smiley :D smiley

• #13   5. aug 2014 Fortæl din datter om nogle mennesker, der har haft en lille datter i otte år og nu vil bortadoptere hende, fordi de hellere vil have en dreng. smiley

Kommentér på:
Skal vi ikke sælge katten ?

Annonce