885 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
8årig hunkat + en ny? 8årig hunkat + en ny?
Vi har i forvejen en hunkat på 8, doven og overvægtigt, og hun gider ikke lege med os. Vi har ændret kost osv så maden kan ikke ændres mere på. Men vi tænker på at få en kat mere, en killing eller en stor killing der kan sætte lidt mere fut i den ældre måske. Er det en dårlig ide?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvilke lege har i forsøgt?
En killing er ikke nødvendigvis løsningen, i kan jo ende op med 2 fede katte
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Vil i være venlige at svare i en bedre og venligere tone på trådstarters spørgsmål som er helt ny herinde. Tak
" vi tænker på at få en kat mere, en killing eller en stor killing der kan sætte lidt mere fut i den ældre måske. Er det en dårlig ide? "
Det med overvægt, har trådstarter nok tjek på, det ved I jo intet om
"Vi har ændret kost osv så maden kan ikke ændres mere på."</b>
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg har selv lige mistet min gamle dreng på 9år, han gik sammen med 2 unge katte, og var tit sur og afvisende, når den yngste kontaktede ham, men de 2 unge har det godt med hinanden, og bemærker næsten ikke, at Birk ikke er her længere ( blev aflivet, da han var meget dårlig)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Umiddelbart så tror jeg det er en tornerosedrøm at jeres hunkat så skulle gå hen og blive en aktiv glad kat fordi i fik en killing/ ungkat som selskab til hende..
Mit bud er at hun bliver en sur mokke som i stedet bliver endnu mere inaktiv og blot spiser og sover, grunden til at jeg siger dette, er at sådan blev min hunkat, hun er dog begyndt efter 2 års samliv med en anden kat at blomstre lidt op og lege fra tid til anden, men hun er bestemt ikke den mest aktive kat i verden
Hvis du vælger at hun skal have selskab så vælg 2, enten søskende eller 2 på samme alder, for så har de glæde af hinanden og den 8 årige hunkat behøver ikke hele tiden at blive irriteret af en legesyg killing..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
hvis man vil have killing, så bør man vælge to, da den ældre måske ikke ligefrem syntes at det er nødvendigt med et barn i huset.
personligt ville jeg nok vælge at bruge lidt mere tid på at motionere katten via leg.
hvis din hunkat aldrig har boet sammen med en anden kat før, kan det faktis godt give vise problemer. netop fordi det er en hunkat - de passer bedre på deres område end fx hankatten gør
men jeg så faktisk for år tilbage et problem netop med overvægtigte katte. Her blev der netop sagt at det var meget vigtig med ca ½ times motion hver dag, og katten skulle blive træt.
jeg har selv "lille" rosa. hun har været oppe på 11 kg (har dog noget med stoftskiftet) men har tabt sig omkring 4 kg på motion alene - har ikke mulighed for at give hende specialkost når jeg har 16 andre
her før hun tabte sig
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
aug 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 2
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
måske en dreng på et par år + som er aktiv og gerne vil være samme med andre katte.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Det havde så til gengæld den effekt at min ældste blev lidt mere obs på at tjekke madskålene særlig i starten før den lille fik lov til at spise. Og det var en del lettere at få hende til at spise våd mad efter min lille Silla kom. Og hører hun Silla knaser mad kommer hun også tit og er blevet sulten. Min er ude kat så hun finder jo en del at lave udenfor og render ofte rundt med en jævnaldrende nabo kat som hun åbenbart er en slags venner med. Er det inde katte du har tror jeg nemt en killing vil kede sig alene uden en jævnaldrende at tumle med. Har din kat været alene i 8 år og du ikke har indtryk af hun savner selskab er det måske bedre at få hende i gang med at motionere. For jeg tror ikke du skal regne med at en killing kan sørge for at motionere hende. Sådan har det ikke været her.
aug 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 2
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hvis du venter til de perioder, hvor katten naturligt er mere aktiv f.eks om aftenen efter solnedgang kan det være du nemmere kan lokke hende med ud på en lille runde i haven eller kan få hende med på nogle lege indenfor. Min ældste er ofte med ude lige inden vi går i seng fordi jeg altid har interesseret mig for astronomi , hvor jeg så har en lille stol og mine kikkerter med og så render den gamle og den yngste kat frem og tilbage mens jeg sidder der. Jeg er jo nød til at vente til det bliver mørkt for at fange noget i kikkerten i øjeblikket. Så er den gamle træt og går med mig i seng bagefter . Min ældste er også for gammel til at fare efter pinde som killinger gider. Så er det med at være mere opfindsom. Min elsker papkasser, så jeg laver nye kasser til hende som jævnligt bliver skiftet ud . Og så laver jeg forskellige mus og poser der kan fyldes med catnip og gemmes under tæpper m.m. Så bakser hun rundt med dem nede i kassen eller på tæppet og de får nogle ordentlige ture med bagbenene. Hun gider bestemt heller ikke rende efter legetøj. Der er nogle herinde der anbefaler de der tårne som de selv skal fiske maden ud af men jeg kender dem ikke selv. De er måske bedre end de der foderbolde til at starte med. Især hvis det ender med at det er dig der triller rundt med dem
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
8årig hunkat + en ny?