577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Yndlingslegetøj Yndlingslegetøj

Vi har efterhånden prøvet forskellige legesager af, og noget hitter en periode mens andet aldrig rigtig fanger an.

Dog er der også noget der "udvikler" sig.

Eksempelvis var Kuro som lille, helt besat af en lille bitte pelsmus, som jeg kun har kunnet finde ved den lokale dyrehandler. Besættelsen har aftaget - eller flyttet sig. For ved en tilfældighed fik hun moslet skindet af musen og DET var et hit (skindet altså).

Museskindet er det hvide på billedet.

De tre andre er godt brugte udgaver af en blød lille fleece agtig mus med en lille bjælde i, som vi kan købes i Bilka. Udover føromtalte museskind er disse mus yndlingslegetøjet.

Der er nærmest ikke det de ikke bliver udsat for!
De bliver tumlet i gangen hvor hun putter dem i vores sko hvorefter hun så forsøger at fange musen ud. Eller også lunter hun bare rundt med mus - eller skind - i munden.
Og så henter hun det hvis vi kaster det smiley

Når vi kommer hjem efter en dag på arbejde er det ikke unormalt at der ligger en mus eller museskind ved siden af - eller i - skålen med tørfoder. En enkelt af musene har også været i vandfontænen.

Uanset hvad, så er der altid en mus i nærheden - det sørger hun for.

Endda når der rigtig skal hygges igennem på sofaen eller i sengen; så henter hun lige en mus hun kan tygge lidt i og savle på smiley

Har jeres katte også noget yndlingslegetøj?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yndlingslegetøj
  • #1   7. aug 2014 Her er der et billede mere; her har en af musen forvildet sig op i madskålen

profilbillede
  • #2   7. aug 2014 Tøsen har ikke rigtig noget ynglings legetøj, blot en snor af vilkårlig slags, det er så til gengæld det eneste hun gider lege med - snore..

Smillas yndlingslegetøj er en godt gennem gnasket mus, der engang har siddet på en pind på sådan en osteleget aktivitetsting med bolde i..
    Musen har så også engang haft en hale, men Smilla har det med at snore af alle slags skal tygges til atomer smiley
    Musen er altid oppe i hendes tørkost, fjerner man den og ligger den et andet sted så går der ikke længe før hun henter den og ligger den op i skålen, hun har også en anden lidt større mus den skal ligge ved siden af madskålen..
    Der er en lille klokke i yndlingsmusen og når man så rasler med musen så kommer hun spurtende og kaster man den så bringer hun den pænt retur til en, og når hun ikke gider lege mere så springer hun op på sit kradsetræ med musen og ligger musen på plads i madskålen smiley :D smiley :D smiley

profilbillede
  • #3   7. aug 2014 alt med baldrian. de bedste er nok de små pose man kan købe hos zooplus

Marius (ja det hedder den altså... - opkaldt efter en død griraf) en pude noget fra Kong (er med griraf mønster og lugter af kattenip) den er også super

men ellers har de alt mine små rovdyr. noget er meget sjovt for nogle andet er for andre.

• #4   7. aug 2014 jo så har vi sådan en - aner ikke hvad den hedder - men den er super sjov - larmer værre end jeg ved ikke hvad, men kattene syntes den er sjov

profilbillede
  • #5   8. aug 2014 Sofus leger med alt, hvis han er i "det" humør om det så er knasterne i gulvet han dasker til og løber rundt efter (jeg ved godt de ikke flytter sig, men det ser sådan ud for sofus når han tonser rundt som en tosse) hvis han ser noget på sin vej, får det et slag og det kan så udløse en spurt/hop/drej/slå osv leg, som kan køre ligeså længe han har styr på tingen, hvis han ikke kan finde den igen går han bare.
    Sofie er en adstadig dame og damer leger ikke vildt, hun leger stille og roligt, når hun finder noget hun gider. Hun kan rulle sig længe og grundigt i mine tasker/sko eller en baldrian pude fra maxizoo, andre baldrian ting er ikke interessante. Sofus er direkte bange for baldrian så det er ikke så tit den er fremme. Hun er også ret glad for en catnip mus fra zooplus, sådan en hård ting til at slikke på og lege med.

• #6   8. aug 2014 Her er små bolte og fjer det bedste smiley

• #7   8. aug 2014 Piberensere er et kæmpe hit her, og ellers en grøn mus.

• #8   8. aug 2014 Uh piberensere! Det må vi prøve smiley

• #9   8. aug 2014 piberrenser er også gode her - dog skal de lige rulles sammen på en pind så det bliver en spiral, så kører det bare.

jo så har jeg to plastik biller købt i Tiger, for 10 kr stykket. en grøn og en gul, som man skal trækket op. de får en tur over gulvet mere end en gang om dagen.

tiger har også nogle orme, med usynlig snor. de er også et hit her. Tille tror at det er hendes babyer engang imellem og så går hun og snakker med dem - det skal lige siges at dem at kattene har til fri afbenyttelse ikke længere har snor på, den har jeg pilet af inden. de har nogen vi leger med og her er snoren på, men de bliver lagt væk når vi ikke leger mere.
    men de er gode til jagt, og den skal være lyserød!

Kommentér på:
Yndlingslegetøj

Annonce