1.116 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Calici Virus Calici Virus
Hej.
Jeg har en kat som muligvis har calic virus, vi venter stadig på svar på blodprøven som blev taget igår.
Men ville høre om der er andre herinde som har oplevet denne virus og som måske kan fortælle lidt om jeres forløb, jeg har læst om den, og blevet lidt klogere.
Men kunne rigtig godt tænke mig at høre om andre vis katte har eller har haft denne virus.
Hvordan opdagede i den? og hvor længe var katten om at blive rask?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Er den her, Men ja den hedder vidst calici, min dyrlæge kaldte den bare calic, er derfor jeg skrev det.
Vi har ikk fået endelig bekræftet at det er den virus, vi venter på svar fra dyrlægen, den skulle komme i næste uge.
Men han er hårdt ram, han har slem betændelse i hele mundhulen og helt ned i svælget, jeg troede bare at det var en tandkødsbetændelse, men dyrlægen nævnte så en tandsygdom som det kunne være, og derfor var han i røntgen igår, men heldigvis var det ikk FORL som der blev mistænkt, men nu mistænker de så denne virus og kunne fornemme på dyrlægen at hun var næsten helt sikker på at det var det, men at vi skulle vente og se hvad prøven sagde.
Jeg håber på at den er negativ og at det bare er betændelse. Men ja kan se at mellem 40-45% af alle katte får sygdommen, min kat er 4 år gammel, men er vaccineret mod sygdommen, så er derfor dyrlægen ikk kan forstå hvorfor han har fået den hvis det er.
jul 2012
nov 2011
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
og alle kom igennem det. Kun de 5 jeg har fået fra internattet var vac, men der var ingen forskel på hvordan de havde det
jo speedy var hårdt ramt, så han blev indlagt pga væskemangel - han kunne ikke tåle pencillinen
det er jo lige som os mennekser- selvom at man får en vac imod influenza, så kan du godt blive ramt alligevel.
og sådan har katte det også. problemet er at der er forskellige viruser i dk - samme slags men ikke helt det samme. jeg købte min siam på sjælland, og han var vac, men alligevel blev han syg kort efter at han kom hjem. og her fik jeg at vide fra dyrlægen, at det var fordi han pænt sagt kom fra en anden del.
nu er det 3 år siden og jeg har ikke haft problemer siden
på internattet havde vi omkring 2 gange om året (altid til vores åbenhus til jul) en tur med snottede misser. vildt morsomt med 30-40 katte som alle nyser. Ikke særlig hyggeligt at gøre deres bure rene
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men langt de fleste katte kommer sig over sygdommen, og man mærker ikke noget til det. Jeg har opdræt og udstiller meget, men har aldrig haft en kat med calici symptomer. Dog tror jeg sådan set stadig jeg har eller har haft virus inde pga risikoen for at de bliver smittet, men de har bare et godt nok immunforsvar til at der aldrig har været synlige symptomer
Det er som en anden også skriver lidt at regne med på linje med den menneskelige forkølelse/influenza
jun 2006
Men langt de fleste katte kommer sig over sygdommen, og man mærker ikke noget til det. Jeg har opdræt og udstiller meget, men har aldrig haft en kat med calici symptomer. Dog tror jeg sådan set stadig jeg har eller har haft virus inde pga risikoen for at de bliver smittet, men de har bare et godt nok immunforsvar til at der aldrig har været synlige symptomer
Det er som en anden også skriver lidt at regne med på linje med den menneskelige forkølelse/influenza
Edit: Hov, læste lige din senere post - træls at han er så påvirket i svæglet, det kan desværre være et rigtig stort problem når de er inficeret på den måde
nov 2011
I dag er han lidt mere frisk, men meget træt pga medicinen, han får 80 mg antibiotika om dagen så det er en stor dosis til en kat på 4 kg, er 5 mg mere end min anden kat på 6 kg fik for 1 måned siden da han var blevet bidt og skulle på antibiotika.
Han spiser desværre ikk så meget endnu, tror han er bange for at det skal gøre ondt, selvom at han er på smertestillende, men håber at det bliver bedre de næste par dage. Også håber jeg at dyrlægen ringer på mandag med godt nyt
jul 2012
Anna Maria H
Kan du ikke prøve at få noget flydende kost i ham eller selv lave noget suppe han kan lide. Der var nogle herinde i forbindelse med anden sygdom som snakkede om noget der vist nok hed tubi cat til syge katte som skulle være flydende og nemt at få i dem. Jeg er dog ikke 100 % sikker på navnet eller kender det. Hvor er det synd for ham. Det er jo klart han er bange for at spise hvis det har gjort ondt. Håber du får godt nyt på mandag.
nov 2011
Lige nu ligger han og sover
jun 2006
Anne Marie - Det man generelt har mest held med i sådanne situationen er at fjerne alle tænder, hvilket katten sagtens kan leve uden, men hvis det er calici der er årsagen, og det ikke er den overfølsomhedsreaktion på plak som de også kan få, så forværrer det desværre chancerne for succes.
nov 2011
Så det er ikk pga dårlige tænder at han har fået det. Og han har ellers været sund og rask, betændelsen er kommet lidt pludselig syns jeg, opdagede det ved at han pludselig gav et hyl fra sig når han ville spise og spyttede tørkosten ud igen.
Men nu ser jeg hvad prøven siger, og hvis det er det, så tager vi den derefter og ser hvad dyrlægen siger
Calici Virus