17.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kat med forstoppelse, paraffinolie ? Kat med forstoppelse, paraffinolie ?

Hej alle.
Vores kat har forstoppelse, og vi ringede derfor til dyrlægen for at hører om hvad vi skulle gøre, hun rådet os til at købe noget paraffinolie,men skulle være opmærksom på det ikke kom i lungerne. Nu har vi købt det, men er bange for at han får det i lungerne.

Mit spørgsmål er så, er der nogle af jer der ved hvordan gør det bedst så man undgår at han får det i lungerne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat med forstoppelse, paraffinolie ?
  • #2   8. aug 2014 Vi tror ikke han har det i lungerne, det var bare om der var nogle der havde en god måde og give det på, så det ikke skete (:

• #4   8. aug 2014 Det har jeg heller ikke skrevet, jeg har skrevet :Nu har vi købt det, men er bange for at han får det i lungerne smiley

• #5   8. aug 2014 Jeg ville blande det sammen med vådkost og håbe på at det bliver spist.
    På den måde tvinger du det ikke i katten - og den kan ikke indånde det på vej ned, som den vil kunne gøre, hvis du given den en portion på en ske eller lign. direkte i munden.

• #6   8. aug 2014 vores ville i starten godt slikke det op selv fra en skål, men ellers er det bare at sprøjte det ind i munden på han lidt af gangen, altså ikke helt ned i halsen, men i munden så han selv skal sluge det.

• #7   8. aug 2014 jeg har prøvet det med rosa flere gange - hun er ikke for god til at drikke eller spise vådfoder - er heldigvis blevet bedre

da hun var forstoppet fik hun paraffinolien i halsen ved hjælp af en sprøjte. og så blev hun sat på Actilax (fåes på apotektet) for at få hendes tarme til at arbejde igen. det var faktisk min egen dyrlæge som sagde at det var super. og faktisk er det så godt at hvis hun har begyndt at vise tegn på mulig forstoppelse, ja så starter man bare op igen på en kur.

så jeg har altid actilax i huset - om ikke andet så for rosas skyld.

de skal bare have et par dråber i halsen 1 gang om dagen. giver gerne til 3 dage efter at hun har været på bakken normalt

• #8   8. aug 2014 Tak for svar, vil prøve at putte det i hans vådfoder, og se om det vil hjælpe på det og hvis ikke, må vi på apoteket igen :). Er der nogen er jer der ved, hvad grunden til forstoppelse evt. Kan være ? smiley

• #9   8. aug 2014 offeste er det fordi de drikker for lidt så bliver deres afføring tør

• #10   9. aug 2014 Men køb den smagsløse, tror den med vanille er alt for stærk.jeg syntes det er rigtigt godt,og det blev flittigt brugt i0sygeplejen for 10 år siden,da det ikke optages i kroppen.vi gav vores det med pipette

• #11   9. aug 2014 Så vidt jeg husker er der også saltsyre i den med vanille,og sprit mg smager hæsligt

• #12   11. aug 2014 # 8) For lidt væske (=for lidt vådfoder), eller det kan være katten har slikket for mange hår i sig. Frisér gerne ekstra i fældingsperioder.

Giv gerne ekstra vådfoder og evt. lidt kattemalt i perioder, hvor afføringen har tendens til at blive træg.

Håber der er kommet gang i pølleriet igen ;-).

• #13   11. aug 2014 Tak for svar, efter nogle dage på paraffinolie er han frisk igen. Han får vådfoder blandet op med vand 2 gange om dagen, er det nok? Og som Tinka nævnte, så fælder han meget, så det kan meget vel være det. Så vi må begynde og børste ham noget mere, og håbe på det ikke kommer igen smiley

• #14   12. aug 2014 giv ham noget kattemalt bare lidt.
    har han adgang til græs?

det lyder fint med vådfoderet - mine får når de vil have det. og ellers er det til aften. har nogen som spiser meget vådfode, og andre gider det slet ikke

• #15   12. aug 2014 Okay, vi har prøvet at have græs stående, men kattene syntes det var sjovere at lege med det end at spise det, hvilket resulteret i græs over det hele. Så det fjernet vi igen smiley

• #16   12. aug 2014 ja der kan være meget leg i en potte med kattegræs
    her i huset tager de gerne hele kattegræsset op, og går med det.

har også haft en som mente at man kunne bruge den som kattebakke

• #17   13. aug 2014 # 13) Dejlig han er frisk igen smiley

2 x vådfoder dagligt er fint, men det kommer jo an på mængden. Jeg ville tilstræbe et par hundrede gram dagligt. Giv evt. vådt midt på dagen også.

Kommentér på:
Kat med forstoppelse, paraffinolie ?

Annonce