3.676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

lugten af kattetis ?? lugten af kattetis ??

Hej alle ,
Min kat har en dårlig vane med at tisse i vores lædersofa når han er alene . Uanset hvor meget jeg gør det rent , så bliver lugten bare ved med at være der! Har prøvet med rodalon . Nogen der har nogle geniale råd til hvordan man får lugten væk ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lugten af kattetis ??
  • #1   12. aug 2014 Tjjaaa lugten er jo nok grunden til at han bliver ved med at tisse der..

Jeg skal lige først vide om han er kastreret???

Hvis han er kastreret så prøv med det middel der hedder R10, det kan købes i Matas og fjerner både bakterier og lugt..
    Du kan også købe det der hedder Urine off, begge dele skulle være ret effektivt..

Hvis han ikke er kastreret, så kan du lige så godt smide sofaen ud, for så får du aldrig lugten ud, fertil hankattepis er umulig at udrydde, det er så skrap en lugt så den overdøver alt..

• #2   12. aug 2014 Han er kastreret .
    Han begyndte at gøre det da vi fik ny hvalp . Og vi har aldrig kunne få stanken helt væk , så han er bare blevet ved med at gøre det de samme steder .
    Har prøvet urine-off og det hjalp heller ikke , men har ikke hørt om R10 før . Hvad er det for noget?

• #3   12. aug 2014 Fint at han er kastreret..

Er det fordi han ikke kan være i fred for hvalpen når han er på bakken??

R10: http://www.matas.dk/r10-lugtfjerner-500-ml

• #4   12. aug 2014 Jo det kan han sagtens .
    Hvalpen er ikke engang hvalp længere.
    Men jeg tror at min kat prøver at vise dominans overfor hunden på en måde. Hunden må ikke engang komme ind på mit værelse, hvor kattens ting står, og hvis den gør det alligevel så bliver den overfaldet af katten . Så jeg snakkede med en adfærdsekspert engang som mente at katten tisser i sofaen for at vise hunden hvem der bestemmer ..

• #5   12. aug 2014 Jeg har haft ham til dyrlægen for at tjekke om han havde urinvejsinfektion osv. , men han er helt rask..

• #6   12. aug 2014 mange katte gør det når de bliver fornærmet over familieforøgelse.
    på internattet hørte vi mest om det når folk fik småbørn i familien, men også ny kat, eller hund
    og problemet bliver så ved når han kan lugte at det lugter af "kattebakke"

problemet med læder er at få det vasket godt og grundigt så det ikke lugter.
    prøv R10 - har ikke selv brugt det
    men vores sofa fik en ordenlig tur da vi flyttede for 1½ mdr siden. Og her brugte vi almindelig eddike. hæld eddike på en bomuldsklud og så læg den der hvor det lugter.
    har tidligere også brugt det til en stue, hvor der havde været tisset en del. Og her forsvandt luften faktisk

• #7   13. aug 2014 "Så jeg snakkede med en adfærdsekspert engang som mente at katten tisser i sofaen for at vise hunden hvem der bestemmer .."

Den omgang vrøvl betalte du forhåbentlig ikke alverden for.

Du skriver, at det startede, da I fik hvalpen. Han har uden tvivl følt sig utryg ved den, så det der startede pga. utryghed er siden blevet en dårlig vane.

Hvordan har hunden og katten det ellers indbyrdes i dag? Jeg har på fornemmelsen, at de just ikke er perlevenner.

• #8   14. aug 2014 Heidi og Anja - tak for det gode råd. Har været ude og købe R10 i dag , og indtil videre virker det som om det er blevet bedre smiley

Mega - det var en som var på besøg i Maxi Zoo hvor man kunne komme og stille spørgsmål/få gode råd , så det betalte jeg skam intet for . Hendes teori virkede meget logisk , da katten tydeligvis prøver at bestemme og dominere .
    De kan sagtens sammen uden at slås eller noget , så længe hunden ikke kommer tæt på kattens værelse. Ellers kan de sagtens gå sammen uden problemer. Katten bliver kun sur hvis hunden kommer ind på værelset og for tæt på dens mad , så får den lige et slag med poten og bliver jaget ud ..
    Nogle gange ignorerer de fuldstændig hinanden og andre gange leger de sammen . Så virker ikke ligefrem som om katten er utryg smiley

• #9   14. aug 2014 at den jager hunden ud, kan den godt gøre fordi den ikke er tryg ved den..

• #10   15. aug 2014 Beltane - tror ikke de ville lege sammen og gå sammen normalt udenfor værelset , hvis katten var utryg ved hunden smiley

• #11   15. aug 2014 Er du sikker på det er leg, og ikek en magtkamp?

• #12   15. aug 2014 før hen havde vi også både hund og kat. Og de legede altid sammen.
    engang kom hunden alvorlig til skade og blev hentet af falck for at komme til dyrlæge. da han kom hjem igen, og lå i sin kurv, kom vores kat hen til ham. snugsede til hans pote (han havde fået skåret poten helt op pga glasskår i sneen) og så satte hun sig på måtten og tissede.
    hun gjorde det kun hvis hun blev fornærmet over noget. Og hunden lugtede bare forkert.

det er vigtigt at få lugten væk ellers bruger katten det bare som bakke igen. så jeg tror at det er derfor han gør det. det er startet med at han er blevet sur over at der er kommet en hund, og nu gør man det fordi den lugter som den gør
    jeg har selv ind imellem nogen som mener at man må tisse i deres senge. og selvom at de bliver vasket i maskinen så forsætter katten med at gøre det, indtil at jeg har brugt rodalon som vaskepulver i maskinen. Og det samme problem havde vi på internattet.

så prøv R10 og se om du ikke kan få lugten væk.

Kommentér på:
lugten af kattetis ??

Annonce