{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Frederik
Frederik
Tilmeldt:
16. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

fundet lille kattekilling {{forumTopicSubject}}

Hej . Da jeg idag var på vej hjem fra mit lokale supermarked fandt jeg en kattekilling blandt 4-5 andre. Uden tvivl en vildkat, da jeg kunne se at de slet ikke var tamme nogen af dem. Det lykkedes mig dog at få fat i en af dem, og vil nu prøve om jeg kan få den omvendet til indekat, så min anden kat kan få noget selskab, og ikke mindst give den et bedre liv. Vil skyde den til at være 6-7 uger gammel. Den virker selvfølgelig meget bange og har ikke spist endnu. Så mit spørgsmål er, - hvordan får jeg den bedst muligt til at føle sig hjemme og give den den bedste opvækst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fundet lille kattekilling
  • #1   16. aug 2014 først og fremmeste ville jeg nok lige vente med at sætte dem sammen til at den er blevet tjekket hos dyrlægen

    nr 2 havde den ikke en mor? man kan ikke bare snuppe en killing bare fordi man lige har lyst til det. desuden er den efter loven også alt for ung til at blive taget fra sin mor

    nr 3 der er meget stor risiko for at det aldrig vil lykkes at få en tam kat ud af det. Er det en rigtig vildkat, så er de meget sværre og ikke muligt at det lykkes.
    vi valgt på internattet at aflive dem hvis vi kunne se at de var vildkatte. de stoler simpelhen ikke på folk


  • #2   16. aug 2014 smiley What..............

    Ja undskyld mit udbrud, men for det første så skal en killing være sammen med sin mor indtil den er 12 uger, ligegyldigt hvad, du risikere en kat der udvikler et adfærdsproblem..

    Dernæst en kat du har fanget på den måde er for det første super stresset og bange, den er ikke vant til mennesker og har på ingen måde lært hvad kattebakke eller indendørslyde betyder..
    Sidst en kat der er født og opvokset udenfor skal ikke gøres til indekat, det er synd og øger blot risikoen for adfærdsproblemer yderligere..

    Jeg kan kun sige jeg syntes ikke om din handling, mere ønsker jeg ikke sige...


  • #3   16. aug 2014 Det lyder som en virkelig dårlig ide. En vildkat kan have mange sygdomme som du nu risikerer at din egen kat får. Desuden er det meget svært at få gjort en vildkat tam og et kæmpe overgreb.
    Hvis jeg var dig ville jeg tage til dyrlæge med den lille stakkel og få den aflivet. Hvis du gerne vil have en ven til din kat så tag på et internat og hent en kat, eller køb en af de tusindvis at søde huskatte der er til salg på den blå avis.


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   16. aug 2014 Okay var slet ikke klar over at det var et problem, for troede ikke de havde nogen mor når de ikke gik sammen med den. Ville det være et problem at aflevere den tilbage? Det ikke sådan at den er blevet 'udstødt'/ikke kan kendes af sin familie?

  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   16. aug 2014 Og er det SLET IKKKE MULIGT at give den en god fremtid ved mig?

  • #6   16. aug 2014 Du kan godt risikere at den vil blive afvist af sin mor, for nu lugter den af fremmede...

    Hvordan kan du sige at dens mor ikke var der, når de har den alder de har så går mismor jo fra den en gang i mellem for at jage føde til dem..

    Og du sagde jo den gik sammen med 4-5 andre, jeg syntes du skal aflevere den på internat og fortælle dem om de andre også så de kan blive indfanget og ikke lide en kummerlig skæbne..


  • #7   16. aug 2014 er det SLET IKKKE MULIGT at give den en god fremtid ved mig?

    Frederik det er der ingen der kan spå om, men muligheden for at den udvikler et adfærdsproblem er nok større end at den kan få et godt liv hos dig, du skal virkelig være obs på dens trivsel og du skal have utroligt meget tålmodighed hvis det skal have en chance, og så skal du være villig til hvis den ikke trives at sige farvel til den, alt skal foregå på dens præmisser, er du villig til det????

    Den er vel formentlig ikke engang renlig, vil du have et hjem med afføring og tis overalt???
    Og som Kristina siger, den kan meget vel være syg og sandsynligheden for at det er smitsomt er meget stor, mange vildkatte lider af FIV eller FELV, smitsomme og dødelige sygdomme med mange smerter til følge..
    Så vælger du at forsøge så skal du have den tilset og testet hos en dyrlæge før du sætter den sammen med din nuværende kat..


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   16. aug 2014 Okay kan høre jeg har været meget uvidende. Afleverer den på et internat. Tak for hjælpen smiley

  • #9   16. aug 2014 Du har jo gjort det af et godt hjerte det tror jeg ikke at nogen er i tvivl om. Men både det faktum at det er en vildkat og at den er taget alt for tidligt fra sin mor (skal være 12 uger) vil gøre opgaven meget stor og besværlig.
    Hvis du stadig ønsker dig en kammerat til din kat kan du måske kigge efter en på internatet.


  • #10   16. aug 2014 Vil også sige at det ville være bedre at finde en ven på et internat til din kat.
    Jeg har lige aflivet min kat som var blevet smittet med FIV, det er en alvorlig sygdom og de kan have store smerter, og den er dødelig for de fleste katte som bliver smittet med den, og det er oftest vildkatte som bære smitten, vi står selv og skal have fanget en vildkat som vi mener er smittebæren.


  • #12   18. aug 2014 Den kan godt få en god fremtid ved dig det er sket fler gange smiley

    Men få den tjekket ved en dyrlæge smiley


Kommentér på:
fundet lille kattekilling

Annonce