2.240 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvad er der galt med min missekat?? Hvad er der galt med min missekat??

Hejsa!

Min lille Cookie, som er 3-4 år gammel, har altid været møgfed for at sige det ligeud, hun har hængemave og derfor har vi givet hende slankefoder i et stykke tid nu.
Jeg arbejder og bor selv til dagligt i Kalundborg på Vestsjælland, så jeg ser hende ikke, men det er som om, at for hver gang der går jeg kommer hjem, så har hun bare tabt sig mere og mere om hofterne og deromkring... På billedet kam man se, hvor forfærdelig indsunken hun er, som om hun har mistet alle muskler og fedt i bagparten????? Kan det være tilfældet, og hvis ja, hvorfor så??

Hun har stadig lidt hængemave, men det er somom det bare er lidt en tom pose af hud der hænger, den er ikke stor og tyk mere som den har været...
Jeg ved ikke selv hvad det kunne være, men lige nu frygter og forestiller jeg mig det værste...
Hun spiser som hun skal og lidt til. Hun har altid været indekat, men er begyndt at komme ud her tidligt på sommeren og hun er ude det meste af dagen og efterhånden bliver hun også ude nogle nætter....
Hva kan der være galt med hende? Eller er det helt normalt at se sådan ud??
Hun er også begyndt at knurre ud i den blå luft... Oftest knurre hun af mig eller min bror, ikke af mine forældre, som har hende til dagligt, men jeg har lagt mærke til, at hun er begyndt at knurre af ingenting, ud i luften nærmest... Hun er blevet en rigtig sur og til tider aggressiv kat.. Derfor kommer mine alarmklokker også frem.. Det kan jo tyde på smerte eller ubehag...

Håber i kan hjælpe og gider at læse mit lange og sikkert uforståelige opslag smiley

Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt med min missekat??
  • #1   16. aug 2014 Tag hende til dyrlægen og få hende tjekket (:

• #3   16. aug 2014 Kunne jeg også, men hvis nogle kloge hoveder herinde kunne sig at der var helt sikkert ikke noget, eller at det er helt sikkert det eller det, så ville jeg bare lige hører.

• #4   16. aug 2014 Katten taber sig og er begyndt at blive aggressiv, det er helt sikkert ikke bare ingenting (;

• #5   17. aug 2014 jammen du sulter jo katten

den hængemave du taler om, har intet med overvægt at gøre. Hos os på kv hed det en velfærdsmuskel. Det er noget de fleste ordnet katte får - både han og hunkatte kan få det.
    det har ikke noget med overvægt at gøre.

hvis du skal se på om din kat er overvægtig så skal du kigge oppe fra og ned - ikke fra siden. og som du skriver så har den tabt sig. ja det gør den jo når du giver den slankkost uden at den er overvægtig

det kan altså blive et problem hvis den ikke får mad nok, for så begynder den at tærre på sine reserver, som nyre, lever mm

så jeg kan altså godt forstå hvorfor den er sur. For den kat du viser på billedet er undervægtig og det er altså ikke sundt for katten

• #6   17. aug 2014 Jeg tror ikke hun nogen sinde har været fed smiley men har haft kastrat delle.
    Hun er virkelig tynd på billedet, jeg er bange for hun er syg,, så du må få hende til dyrlæge, og helst hurtigt.

• #7   17. aug 2014 **og derfor har vi givet hende slankefoder i et stykke tid nu.**

smiley Det gør I da forhåbentlig ikke nu?!
    Ej, det gør I selvfølgelig ikke, katten er jo radmager smiley

• #8   17. aug 2014 Slankefoder er noget, Fanden har skabt smiley

Katten på billedet set direkte udsultet ud, og det er så spørgsmålet, om dens organer har taget skade.

Maveposen, springmusklen ell. madpakken har intet at gøre med overvægt.
    Ikke kun kastrater, men også fertile dyr kan have den. Jeg har tilmed haft et kuld killinger, hvor mavedellerne svingede, når de løb omkring.

profilbillede
  • #9   17. aug 2014 Ingen af de billeder, du viser af katten, viser en tyk kat.

Håber, du dropper slankefoderet aldeles omgående og giver hende et optimalt foder (ikke discountfoder fra et supermarked og heller ikke det, der hedder "Dyrlægens") og at hun får fri adgang til det, når hun ikke længere er dødsulten.

Katte er "småspisere", og undersøgelser har vist, at de spiser godt 15 gange i døgnet og kun lidt ad gangen. På denne måde udnytter de foderet bedre, og deres maver skal ikke fyldes så meget for, at katten opnår mæthedsfølelse.

Hun vil sikkert rå-æde i starten (og brække sig bagefter), men når det går op for hende, at der altid er mad i skålen, regulerer hun selv sit foderindtag.

• #10   17. aug 2014 Om du så sultede din kat fra nu af, og til den var død, ville den ikke miste sin såkaldte kastratdelle.

Din kat sulter. Den er radmager. smiley

• #11   17. aug 2014 Kastratdellen har intet med overvægt at gøre. Den kat du viser på billedet er radmager.

Jeg synes du:
    1. Skal skifte foder NU.
    2. Katten skal tjekkes af en dyrlæge senest i morgen.

• #12   17. aug 2014 Men sørg for langsomt at skifte over til andet foder, da det ellers kan give dårlig mave.

Men du kan jo starte med at give den fri adgang til foder, og så begynde at blande noget andet i smiley

• #14   17. aug 2014 Jeg giver de andre ret i at katten sulter og har gjort det længe. Hvis en kat skal ordineres slankekur, så er det en dyrlæge der skal gøre det, for alt for mange tror at dellen er fordi den er for tyk, men det er hormonalt betinget- så vid jeg ved.
    Når du nu skifter foder, så vælg en "sensitiv" for der er fedtprocenten høj.

Men den er så tynd så den skal tjekkes af en dyrlæge hurtigst muligt.

• #16   17. aug 2014 Helt enig med de andre. Det er en kastrat delle, og den forsvinder ikke. Ville bestemt få den tjekket ved dyrlægen, og så få fat i noget ordentlig foder, med høj fedtprocent. Den ser meget tynd ud

• #17   17. aug 2014 Som de andre siger så kan kastratdellen ikke slankes væk..

Om hun har været tyk eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, men et er sikkert, nu er hun altså mager alt for mager, jeg håber hun har adgang til tørfoder 24/ 7, og at det er tørkost af god kvalitet, ikke slankekost, samt så håber jeg hun får vådmad et par gange om dagen, hvis i fortsætter som nu så sulter i katten ihjel..

Men at hun nu er begyndt at knurre af jer, så tænker jeg at hun fejler et og andet, er hun steriliseret??? Jeg syntes hun burde komme til dyrlæge for at blive tjekket, hendes nyre eller andet kan være ved at sætte ud, eller de kan være noget helt andet galt med hende ingen kan sige det, men en kat begynder ikke at knurre af ingenting uden at noget er galt..

• #18   17. aug 2014 Kia - Som vi alle tydeligt kan se, er din kat alt for mager! og det er da godt nok skrækkeligt, hvis det er fordi hun ikke har fået nok næring gennem lang tid. smiley
    Og uanset hvad, skal katten til dyrlæge nu!

Jeg lurer dog også på om der kan være arvelig sygdom hos jeres (tidligere) katte, for jeg kan se, at der er flere andre himmelkatte i din profil. Døde de alle af sygdom eller hvordan?

• #21   18. aug 2014 Kommer der en update?

• Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #22   18. aug 2014 Hun har ikke været online siden d. 16 aug. står der.
    Men håber da virkelig at de har fået gjort noget med den kat i mellemtiden, så den kan få lidt fedt på sidebenene igen.

Kommentér på:
Hvad er der galt med min missekat??

Annonce