{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattegrus
  • #1   30. aug 2014 Jeg køber også i maxi zoo, det hedder White et eller andet. Det er fra deres mærke premiere. smiley

  • #2   30. aug 2014 http://www.maxizoo.dk/premiere-kattegrus-excellent-klumpende-12-kg.html

    Det her bruger jeg og synes ikke det holder på lugten desværre.


  • #3   30. aug 2014 Jeg bruger Golden Grey Master, som jeg køber på Zooplus.de

  • #4   30. aug 2014 Jeg bruger Van Cat, det er godt, jeg kan få det hos min dyrlæge, men der er ikke så mange steder man kan købe det.

  • #5   30. aug 2014 nu bruger jeg golden grey, da jeg har valgt at samle alt indkøb hos zooplus.de - her kan jeg nemlig også få hestefoder
    men ellers har jeg brugt Superklump fra petworld

    og jeg er altså meget hys med mine bakker. Men jeg har så også lige lidt flere katte end de fleste. Så grusset SKAL være godt


  • #6   31. aug 2014 Tigerino Canada Kattegrus købt på www.zooplus.de smiley

  • #8   31. aug 2014 Tror jeg vil prøve Golden grey smiley


  • #9   31. aug 2014 Jeg bruger dette til min og syntes det er rigtig godt

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/extreme_classic/219327


  • #10   31. aug 2014 Jeg køber Magic Clean i Maxi Zoo når det er på tilbud
    http://www.maxizoo.dk/vitakraft-magic-clean-silikat-kattegrus-5-l.html

    Jeg har efterhånden købt en del forskellige lugtabsorberende mærker, også fra Zoo Plus, men syns at Magic Clean lever bedst op til hvad det lover.

    Jeg har 2 katte og en kasse til dem hver med 5 L. som holder sig lugtfrit en måned uden problemer. (Jeg fjerner selvfølgelig prutterne med det samme)
    Eneste ulempe er, at sandet bliver gult efterhånden som de tisser og roder rundt i det, men det kan man jo skjule ved at have lukkede kasser, eller stille kasserne bag et badeforhæng som jeg gør.


  • #11   31. aug 2014 Hvis det er til en killing ville jeg vente lidt med klumpende kattegrus.
    Nogen killinger smager på gruset og det klumpende kan sætte sig fast i systemet.


  • #12   31. aug 2014 Mine har da altid fået klumpende grus fra dag 1, og de har også brugt det hos opdrætteren, det er kun små killinger man ikke bruger det til smiley

    profilbillede
  • #13   31. aug 2014 Mine spiser ikke grus og de har altså gået på kattebakke siden jeg fik dem og tror ikke det. Men vil gerne tro at helt små killinger ville forsøge at smage på det.

  • #14   31. aug 2014 Vi bruger Extreme classic, og køber det i Land og fritid, da vi bor meget tæt på

  • #15   31. aug 2014 Vi bruger Extreme Classic og Van Cat , det vigtigste er at have et lag på min 10 cm. i bakken.
    Man bruger ikke klumpende grus til små killinger når de begynder at gå i deres lille bakke ved 4 ugers alderen , når de er 12 uger smager de ikke på gruset mere.


  • #16   31. aug 2014 Mine har en lukket bakke med sådan en klap låge. Men det fra maxi zoo er slet ikke godt. Brugte før Extreme med babypudder men der havde jeg også kun en kat nu er de jo to og skal tømme ret ofte og det grus fra maxi zoo tager slet ikke lugt. Men nogen siger Golden andre siger Extreme så aner ikke lige hvad jeg skal vælge om jeg skal prøve at købe en sæk af hver og se hvad der er bedst ??

  • #17   31. aug 2014 jeg har prøvet extreme og desværre fungerer den slet ikke hos mig - det er ellers tit at man kan finde nogle gode tilbud på det.
    det klumper simpelhen ikke godt nok, eller rettere hurtigt nok, så jeg fik hvide lapper over alt i huset. Og det hjalp ikke at komme mere grus i. Har åbenbart et par katte som ikke lige helt kan finde ud af at man ikke skal stå i tissetåren når man er færdig.
    golden grey er hurtigere til at klumpe, og dermed ingen hvide poter.


  • #18   1. sep 2014 Extreme er ikke hvad det har været smiley

    De har ændret på det i flere omgange, og kender flere ud over mig selv, som syntes det støver mere og klumper dårligere,,, men for 7-8 år siden var det rigtigt godt, og det bedste jeg havde prøvet.


  • #20   1. sep 2014 Jeg bruger ever clean og lige for tiden er det varianten unscented.
    Det klumper rigtig godt (og klumperne går ikke fra hinanden), og det har ingen duft/lugt.
    Jeg synes det holder rigtig godt, og det lugter ikke (heller ikke for andre ikke-katte-mennesker der kommer på besøg hos mig smiley )
    Hos mig bliver bakken gjort rent morgen og aften.

    Jeg ved at både maxizoo og petworld forhandler everclean, men jeg sparer 20-40 kr pr. pakke (afhængig af varianten) ved at købe det hos min lokale dyrehandler der hører under Bonnie Dyrecenter.
    Jeg mener at have hørt nogle nævne at de synes everclean støver, men det er bestemt ikke den oplevelse jeg har.

    Sådan prismæssigt har jeg ikke kigget på ret meget andet en everclen, fordi katten og jeg selv er tilfreds, men jeg har dog tidligere overvejet at prøve extreme classic - emballagen har dog altid afholdt mig fra at skifte.

    Det er muligvis en latterlig grund, men everclean kommer i kraftig pap-emballage hvor extreme classic kommer i plastik (naturligvis af den kraftige slags). Jeg har aldrig sådan selv gjort mig erfaringer med pose-emballage og jeg synes pap-emballagen er fantastisk og funktionel hvor jeg forestiller mig at posen vil "synke samme" og/eller vælte smiley
    I en tidligere tråd herinde spurte jeg til plastik emballagen sådan af nysgerrighed. Nogle havde ikke problemer med at posen væltede mens andre hældte gruset over i en gammel fodertønde eller gammel everclean emballage.
    Ærligt talt så gider jeg ikke bakse med at hælde grus på anden emballage bare for at prøve et andet grus mærke - og slet ikke når jeg i forvejen er mere end tilfreds med det nuværende - så jeg besluttede bare at holde mig til everclean smiley


  • #21   1. sep 2014 smiley der kan man se, jeg foretrækker så lidt emballage som muligt smiley men det er så af hensyn til miljøet.

  • #22   1. sep 2014 Jette, der er vi sådan set enige - derfor ryger min tomme papemballage fra everclean også i papcontaineren hvor det genbruges smiley

  • #23   3. sep 2014 jeg bruger dette: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu/nicht_klumpende_katzenstreu/silikatstreu/209521

    som jeg er rigtig glad for det klumper dog ikke men fanger alt tis og sætter sig på klatterne til de er tørre det når de som regel ikke at blive her da jeg tager klatter 1-3 gang om dagen når jeg alligevel er forbi for at komme fra toiletter og skal over at vaske fingere hihi så kan jeg jo lige så godt tage dem hvis der er noget i smiley og gruset bliver nogen lunde hvor det skal, og hænger ikke fast i lang pels. da min ene kat er en hellig birma/ sibirisk skovkat, og her lugter ikke af fyldt katte bakke, da min mor har en meget fint lugtene næse og hun kan ikke lugte at der står 2 åbne kattebakker selv når hun er på toilettet her hvor de stå, kan hun ikke lugte dem. jeg skifter grus i dem når de trænger hvilket de gør når gruset begynder at blive meget gult og lugte hvilket sker sådanne ca. hver 1-1½ mdr. så det er drøjt i brug også smiley begge katte har dog også adgang til indhegnt have hvor især den ene gør sit ude, hvis der er åben ud smiley


Kommentér på:
kattegrus

Annonce