{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.222 visninger | Oprettet:

Morten C
Morten C
Tilmeldt:
2. sep 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Katteligt/urin lugt i lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min eks og jeg er gået fra hinanden og jeg tager katten med. Nu har jeg så det problem at lejligheden lugter af kattetis. Jeg har gjort min del for at tømme kattenbakken når jeg endelig var hjemme men jeg kan ikke lugte det.

Jeg har ellers renset med rodalon når hun har tisset på gulvet og vasker og bakken med rodalon men alligevel lugter der af tis?


Skal jeg sweape hele lejligheden med rodalon eller skal ud i noget kraftigere? Tre dobbelt salmiak spiritus?


Håber at nogen kan hjælpe smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katteligt/urin lugt i lejlighed
  • #1   2. sep 2014 Jeg ville bruge R10 fra Matas og ja du skal være meget grundig, og Rodalon er giftig for katte og fjerner ikke alt lugt. smiley så det ville jeg ikke bruge i stor stil..

    Du bruger forhåbentlig ikke Ajax eller lignende i lejligheden, heller ikke klorin må du bruge, for det kan få katten til, at tro den bor i en stor kattebakke smiley

    Jeg håber du får bugt med det.


  • #2   2. sep 2014 Salmiakspiritus høre også til no go smiley

  • #3   2. sep 2014 Er det i din nye lejlighed, eller den du er fraflyttet, der lugter?


    Eddikevand skulle kunne tage lugten. Der findes også noget, der hedder Urine Off, der skulle være vældig godt.

    Det vigtigste er dog at finde ud af, hvorfor katten er urenlig, så problemet kan blive løst.

    Hvis hun ikke er neutraliseret kan det være urinmarkering.
    Eller hun kan være stresset over flytning eller andet.
    Eller der er noget med bakkeforholdene (grus, bakketype, placering, bakketømning) der ikke er godt nok.
    Eller hun kan have en urinvejslidelse.

    Få dyrlægen til at teste hendes urin, så urinvejslidelse kan udelukkes eller konstateres.

    Du skriver når du "endelig var hjemme" betyder det, at katten er meget overladt til sig selv?


  • #5   2. sep 2014 rodalon tager ikke lugt, den neutralisere bakterier osv..

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #7   2. sep 2014 Tak for alle svarene smiley

    Er på mobilen så gør det lige kort.
    Det er den fraflyttet lejlighed der skal rengøres og hae brugt ajax i den gamle men tror det primært er at kattenbakken ikke har været ren nok.

    Min eks kunne ikke fordrage at tømme bakken så det var mig der gjorde det når jeg hjem fra lange vagter. Men det problem er løst nu. Hun er rigtig renlig nu.

    Hvad ville det ultimative være ang den gamle lejlighed? Det skal bare virke første gang og er ligeglad hvor giftigt eller kraftigt det er. Bare det tager lugten og ikke misfarver gulv og køkken


  • #8   2. sep 2014 Så tror jeg det ultimative vil være R10 eller urine off og så evt stille et par skåle med Lagereddike i lejligheden 1 døgnstid..

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #9   2. sep 2014 Hvor kan disse produkter skaffes? smiley

  • #10   3. sep 2014 r10 fåes hos matas
    og urin off fåes bla hos dyrlægen


  • #11   3. sep 2014 mener også det der r10 kan findes hos føtex (men jeg husker muligvis forkert)

  • #12   3. sep 2014 Her er en brugsanvisning på hvordan det kan bruges
    http://urine-off.dk/brugsanvisning

    Og her er en beskrivelse af det
    http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/urine-off-spray-417p.html


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #13   3. sep 2014 Hej alle sammen!

    Tusind tak for alle jeres svar. I utrolig hjælpsomme smiley Jeg vil gå i krig med det i weekenden smiley


  • #14   31. jul 2019 Hvis rodalon er giftigt for katte, hvorfor bliver det så henvist til at være godt at rense kattebakken med? Jeg har et problem med en urenlig killing og har købt urine off og vil bruge det, men havde en plan om at bruge rodalon rengøring der ude over, primært fordi det er billigt og der står at mange bruger det til rengøring af kattebakken, men nu bliver jeg helt forvirret

  • #15   31. jul 2019 Har aldrig set nogen anbefale Rodalon til kattebakken?, men ved nogen bruger klorin, for en katten-se kan det lugte som urin.
    Hvis der bruges Rodalon, så skal der skylles grundigt bag efter, Rodalon er ikke dødelig nu og her, men ødelægger lever og nyre, og 75% af nyrefunktionen Er v-i før katten viser den er syg.
    Rodalon vil heller ikke hjælpe en killing til, at bruge bakken, hvis bakken ikke dufter lidt af kat (i kattens næse) er den ikke så interesant for den.


Kommentér på:
Katteligt/urin lugt i lejlighed

Annonce