{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

ser I min umulige kat? {{forumTopicSubject}}

Ser i programmet "min umulige kat"?

Og hvad syntes I?

er det mig som er helt tosset eller kan de amerikaner ikke forstå deres katte?
er falder over hvor unge folk endelig har fået deres kat fra. Nogle er helt ned til 6 uger, og så kan folk ikke forstå hvorfor deres kat har adfærdsproblemer
tænk at mange katte slet ikke har legetøj eller kradsetræer.
så også nogle som havde to katte men kun en bakke, som var gemt i et skab. Og så kunne de ikke forstå hvorfor den ene kat brugte gulvet til bakke. Han havde lagt staniol over alt i lejligheden. Og det hjalp bare ikke. det viste sig at de to katte slet ikke kunne enes, og den ene måtte ikke komme i bakken. alt der skulle til var nogle flere bakker
i mandags var der også en urenlig kat. Men ejeren havde så ikke lige opdaget at katten haltede helt vildt. den havde så HD. Så den kunne slet ikke kommet op i bakken

jeg kan ikke lade være med at lige kigge. tænk hvor kunne man lige tjene mange penge der over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ser I min umulige kat?
  • #1   3. sep 2014 Jo jeg ser dem også nu og da, men syntes da vi får spørgsmål der viser det ikke er langt fra hvad der sker her hjemme også, det er de få men de er der og jeg har personligt mødt tilsvarende uvidenhed, og man kan kun oplyse smiley

  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 179
    #4   3. sep 2014 Det er ikke kun i Amerika at folk ikke forstår katte og deres basale behov..
    Har en veninde der har haft utallige katte, som er endt med aflivning eller er blevet bort givet, alle i en ung alder, og under et halvt år.. Enten fordi de "ikke kunne" blive stuerene, eller begyndte at blive aggressive..

    Og alt i alt, var det sådan set bare fordi, at de levede i små rum, uden huler, og med en højkantet balje som bakke, og bestemt ikke fik mad eller vand nok..

    Har været hos flere mennesker med flere katte i boligen, med kun en bakke, intet kradse/kravle miljø, og virkelig dårligt foder og klamt vand..

    Det er desværre noget man ser tit hos uerfarne katteejere, fordi "katten er jo sådan et selvstændigt dyr, den er der jo bare" og så mener de ikke at katten behøver andet end mad og vand.. Så skal den nok klare sig..


  • #5   3. sep 2014 Har også godt set det og har undret mig. For nogen uger siden var der også en urenlig kat som tissede alle steder. Det viste sig at katten havde frygtelige smerter på grund af en kæmpe sten i blæren. De unge mennesker som ejede katten ville ikke få den opereret fordi det var for dyrt, de ville finde et andet hjem til katten. Her valgte jackson så at betale operationen. Hvad hulan tænker sådan nogen mennsker på smiley
    Det undre mig også at i alle de programmer jeg har set, taler de altid om at finde nye hjem til katten. Men hvorfor taler man aldrig aflivning? det er jo katte med kæmpe problemer så hvem vil overtage sådan en kat når man åbenbart kan få en nuttet 6 ugers killing.


  • #6   3. sep 2014 det kommer på animal planet

    også den i mandags. Her ville man findet et nyt hjem til en perser med HD.
    tit er det også ældre katte, man bare lige vil finde nyt hjem til. aldrig aflivning. underligt nok. En syg kat bør da aflives fremfor at sende problemet videre.

    ja der findes nogle herhjemme også som burde få en tøjkat fremfor en rigtig kat - har selv mødt flere via internattet.
    her havde vi bla en som fodede sine katte med grønsager fordi hun selv var vegatar.

    men jeg syntes at mange at dem Jackson hjælper, virkelig ikke ved hvordan man bør passe sin kat. alene det at man skal have en udefra som kan fortælle hvor vigtig det er at have en ordenlig bakke, eller et kradsetræ.


  • #7   3. sep 2014 Jeg har set nogle få afsnit, men må indrømme at jeg langt fra altid er helt enig med ham Jackson...

    Både med hans måde med visse ting, men også var jeg ham havde jeg nok opgivet familierne og taget katten fra dem, simpelthen fordi de var dårlige katte ejere og slet slet ikke har sat sig ind i en kats behov..

    Desværre er det ikke kun i USA man ser de problemer, men visse problemer ses heldigvis kun i USA, så som katteejere der får taget klør af kattene fordi de ikke vil rives af katten, eller klæder katten ud i tøj og kører den rundt i barnevogn smiley O_o

    Noget helt andet jeg fik i dag slået over på Dr. Phil han havde en dame inde som havde 12 kaniner, dem behandlede hun som babyer, badede dem, gav dem tøj på, læste godnathistorier for dem, sang vuggeviser for dem, holdt dem som babyer på ryggen, kørte dem rundt i klapvogne, havde dukkehuse til dem og baby legetøj, hun snakkede babysprog til dem og ved gud om hun ikke havde forsøgt at amme en af dem smiley jeg var lige ved at falde bag over, hun ville ikke gå ud med sin egen datter for hun ville ikke efterlade kaninerne uden opsyn, hallloooo så er man altså langt ude... Kun i Amerika (håber jeg)


  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #9   3. sep 2014 - ja, jeg ser den nogle gange. Der vindes uvidenhed mange steder også her. - Vi har jo en dyreværnslov! Jeg synes dog, at jeg lære lidt, ved at se serien!

    Og ja, jeg kan godt tage af stand. Men jeg har haft Fifi. Han deltog i pigernes lege på en sådan måde, at jeg stadig forundres, når jeg tænker på det. - Han kunne altid gå, når han ikke gad. Så jeg trækker lige vejret dybt ind, inden jeg farer frem med de store bogstaver.
    Generelt synes jeg :
    - at dyr og menneske/forhold skal passe sammen.
    - at mennesket skal starte med undersøge, om de kan leve godt sammen med dyrets egenart. Jeg blev mildest talt overrasket, da jeg mødte en mis på 24 år.
    Det samme gælder også for racens. Her på det sidste har jeg læst en del beskrivelser af katte, som søger nye hjem, fordi ganske almindelige mennesker ikke har tid til at tage sig nok af dem.
    Sidst men ikke mindst skal man skal man respekterer sit specielle individ (dyr). Derfor opfodre jeg alle avlere til at tage en god snak med de kommende ejere. Uanset om det en dyr racekat eller en "billig" huskat.

    Og så opfodrer jeg alle til at blive ved med at give gode råd. Der er en tråd,TYNDE KILLINGER. Den er lige vand på min mølle.

    Sidst men ikke mindst vil jeg opfodre jer, til at lave fyldige beskrivelser af jeres katte, som andre kan lære noget af.
    Maria


Kommentér på:
ser I min umulige kat?

Annonce