{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Camilla  M
Camilla M
Tilmeldt:
21. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har en dejlig steriliseret missepige, som jeg desværre må indrømme er blevet lidt forsømt. For seks måneder siden fik jeg en lille datter som jeg står alene med, så jeg har desværre ikke lige så meget tid som førhen til at kæle med min kat. Det kan bestemt mærkes på hende, og det er der selvfølgelig ikke noget at sige til. Hun er desværre begyndt at få lidt adfærdsproblemer, som at tisse på mit tøj og kradse på alting.

Hun er indekat og har altid været det. Men i sommers kom hun for første gang ud i haven, i sele, og har været det stort set hverdag siden. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at gøre hende til "fuldtids-udekat", så hun forhåbentlig kan få det godt og "glemme" situationen herhjemme. Men mit dilemma er så, at vi til den første skal flytte, og vi kommer til at bo lige ud til en meget traffikeret vej. På den anden side af bygningen er der bare cykelsti. Vælger jeg at lukke hende ud der, er der en frygtelig stor risiko for at hun bliver kørt ned.

Jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre.. Skal jeg lukke hende ud eller lade hende forblive indekat? I såfald, hvad kan jeg gøre for at hun får det godt? Er det forsent at gøre noget ved hendes tisseri, for jeg vil bestemt ikke have kattetis i min datters seng lige pludselig.. Jeg sørger selvfølgelig for at snakke med hende så tit jeg kan og sørger for at hun ikke mangler noget.

Jeg håber i erfarende katteejere har nogle gode råd, eller måske kan pege mig i den rigtige retning!

Ps. Hun har ikke urinvejsinfektion!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #2   20. sep 2014 Når du slutter med at skrive at det ikke er urinvejsinfektion, så satser jeg på at du har fået det tjekket smiley

    Hvor mange kattebakker har du???

    Jeg tænker lidt det er stress relateret, og fint du vil lukke hende ud, men syntes i hvert fald du skal vente til du flytter, du skriver at den ene side af bygningen vender ud mod en vej og den anden ud til en cykelsti, hvad er der ellers på den side med cykelstien??
    Kan du hegne et område ind som hun kan være i??


  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #3   20. sep 2014 Der er sat et lille hegn op mellem vejen og bygningen, så hun kan ikke løbe direkte ud på vejen hvis hun skulle få lyst til det :). Bag bygningen er der cykelstien og så er der et lille grønt område og så igen en vej (dog ikke ligeså trafikeret som den anden vej).

    Hun har kun en kattebakke. Så det var selvfølgelig en mulighed at prøve med en mere smiley


  • #4   20. sep 2014 Hvis hun trives med at gå i sele, så fortsæt med det.
    Så giv hende en bakke mere, nogle katte vil ikke bruge bakken hvis der er noget i.


  • #5   20. sep 2014 Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din kat er, men der er nogle katte der når et punkt hvor de ikke syntes de vil bruge samme kattebakke til både bimmelim og bummelum smiley

    Tænker måske også at med et lille barn at du måske kan have forsømt tømning af kattebakke fra tid til anden som an være en årsag til hun er blevet en diva på det område..
    Min Smilla vil have 2 kattebakker en til hver ting, den ide fik hun da hun var omkring 7-8 mdr. nu har jeg så altid haft 2 kattebakke men først der begyndte hun at dele dem op, jeg har så 3 kattebakker nu da jeg har 2 katte (længere historie) smiley

    Jeg syntes du skulle starte med at prøve med en kattebakke mere, og et gør intet at de står ved siden af hinanden, hvis plads er et problem..


  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   20. sep 2014 Så må jeg hellere få bestilt en ekstra kattebakke. Det kunne faktisk godt være derfor, for hun laver stort i kassen men faktisk ikke så meget småt. Jeg har også taget hende i at tisse i bruseren et par gange.

    Nu har vi en stor have med græsplæne og det hele, men i det nye vi flytter ind i er der kun en lille terasse. Så hvis jeg endelig skulle holde hende der, skulle jeg lave en slags kattegård. Hun ville kunne hoppe over hegnet i selen, så det duer ikke smiley


  • #7   20. sep 2014 Når du siger du har taget hende i at tisse i bruseren så vil jeg klart mene at en ekstra kattebakke kunne hjælpe meget..

    Ville det være muligt for dig at lave terrassen om til en katte løbegård, altså hvor du selvfølgelig også kunne være???
    Jeg tænker hegne den helt ind med net osv. når hun ikke har prøvet at løbe frit så tror jeg bestemt at hun vil være tilfreds med det og det vil da være langt bedre og nemmere end at have hende i sele og du slipper for at bekymre dig over om hun bliver kørt ned..


  • #8   20. sep 2014 jeg ville lave en løbegård. har selv 17 som har en, og det er altså både dejlig for kattene, men også for mig selv. vi bor nemlig også ud til en stor meget trafikeret vej.
    men jeg har så haft løbegård i de sidste 15-16 år. Og min opfattelse er at selv mine tilløbere nyder den. Lad nogle steder/hylder hvor hun kan sidde og overskue området.


  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   20. sep 2014 Det er altsammen helt sikkert noget jeg skal prøve af. Jeg elsker simpelthen den kat, så det ville da være frygteligt hvis noget skete med hende.

    Tak for jeres svar. Jeg vil ud og investere i en ekstra kattebakke, og noget net af en art til terassen smiley


  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   20. sep 2014 Sikke en flot og gennemført gård Heidi. Jeg ved ikke helt hvad der kan lade sig gøre hvor jeg flytter hen. Men det er altid godt med noget inspiration smiley

  • #14   20. sep 2014 her er min

    net fåes også hos zooplus


    profilbillede
  • #15   20. sep 2014 et mere

    profilbillede
  • #16   20. sep 2014 Hvis du kun har lidt plads og ikke er vild med, at bygge selv, vil jeg foreslå, at du køber en pavillon på tilbud og sætter net på med el strips, husk et buk ind for neden smiley

  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #17   20. sep 2014 Terrassen er indhegnet med et lille hegn, så jeg kan sagtens rejse et par stolper og få noget net rundt om smiley

  • #18   20. sep 2014 Det lyder godt smiley

  • #19   20. sep 2014 Flot voliere Heidi J har lavet smiley

    Den burde da være at finde på denne side: www.katteindhegning.dk (hvor der måske er mere inspiration at hente for Camilla M)


  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   20. sep 2014 Ah, tak Tinka!
    Så må jeg igang med at planlægge smiley


  • #21   20. sep 2014 Selv tak. Jeg tror det bliver godt med en indhegning/voliere til din kat. Så får hun lidt nyt og spændende at gå op i, mens du er optaget af babyen. smiley

    Vi har også hegn om vores have, og det er så skønt at kunne lade havedøren stå åben nu her mens det er så dejligt vejr, og kattene bare kan gå ud og ind som de lyster, uden jeg skal være bekymret smiley


  • #22   20. sep 2014 vores er bare terassen, hvor det nederste hegn allerede var der, da vi flyttede ind. så vi satte pæle op, net, og så tag - har net på overalt, og så trapetzplader på ca det halve, så de altid har tørvejr
    vores er i forbindelse med udestuen, hvor der så er sat en kattelem i døren - ikke at de bruger den...



  • Camilla  M
    Camilla M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #23   21. sep 2014 Vi får også en to etagers lejlighed, så bare det at vi får trapper bliver et helt eventyr for hende tror jeg smiley

    Jeg sidder allerede med en masse ideer. Jeg kunne sagtens lægge tag over så jeg nærmest får mig en lille udestue i stedet. Det skal nok blive godt smiley


Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce