{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Kræsne eller senile katte. {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 halvgamle katte, alle kastrater. Særlig den ene af dem kan ikke finde ud af at spise det som er serveret, med mindre jeg følger ham ind i rummet og løfter ham hen til maden. Hvis jeg ikke gør det så bliver han ved med at komme og højlydt fortælle mig at han er sulten og han altså skal have mad...Må indrømme at jeg bliver sååå træt af ham. Nogen gode løsninger..Jeg ved godt at han har en foretrukken spise, og det er den han vil have, med han skal også spise det andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsne eller senile katte.
  • #1   22. sep 2014 Nu skriver du som overskrift kræsen eller senile katte, så formoder at det er ældre katte du har..
    Har du overvejet om det er fordi lugtesansen ikke er helt som den plejer at være og du måske skal skifte til et foder for senior katte hvor duften af maden skulle være lidt kraftigere så de ældre katte nemmere dufter fodret..


  • #2   22. sep 2014 Kan godt være de skal have senior foder, men den er faktisk kun 8 år, og holder meget af noget af foderet...Men det var en mulighed. Tak for det.

  • #3   22. sep 2014 Hmm ja 8 år er jo ingen alder, men den kan jo af en eller anden årsag jo godt have mistet noget af sin lugtesans..

    Det er jo et forsøg værd, du kan jo som start blot forsøge en prøvepose og så blande det i det foder de får nu smiley


  • #4   22. sep 2014 Jeg tror jeg ville prøve at flytte en madskål ind i et andet rum. Tænker at han måske af en eller anden grund er blevet utryg ved at spise der - eller bare hellere vil indtage sin mad i et andet rum.

  • #5   22. sep 2014 Tinka..Rummet er han glad for, og sover der ofte sammen med de andre om vinteren..Jeg skal lige finde ud af også om senior foderet ikke samtidigt er fedtfattigt...Han er ude så vel som inde, og har her når det bliver koldt brug for fedt.

  • #6   22. sep 2014 Står madskålen højt placeret på et bord el.lign?
    I så fald kan det måske være for højt for ham at springe, hvis han har noget begyndende gigt, hvilket ikke er usædvanligt i den alder.
    Måske håber han bare, at du hælder noget bedre op, når han beder dig om det ;-).

    Jeg er ikke så meget inde i fedtprocenter, men i det Royal Canin 12+ tørfoder, som jeg lige har købt (og som mine katte elsker!), er fedtindholdet 19% og det er vistnok ok, tror jeg - har da set lavere i andet foder.


  • #7   25. sep 2014 Har lige bestilt et autdoor RC foder fra zoo plus. Og hans foder står på gulvet. Så må jeg se om han vil spise det, de andre vil helt sikkert. Fandt ud af at han ville have noget der smagte anderledes i går da jeg skulle have stegte kalkun lår...De var noget han kunne bruge.

Kommentér på:
Kræsne eller senile katte.

Annonce