Hjælp til kradsetræ. {{forumTopicSubject}}
Jeg får min første maincoon katte killing om cirka tre uger og vil indkøbe et kradsetræ/miljø men er i tvivl hvad der er godt... Det skal ikke være voldsomt dyrt og heller ikke for stort, var i PetWorld hvor jeg så en fin en og fik så afvise jeg skulle gå efter dem med en stamme diameter på cirka 13, da de ellers ville gå i stykker med det samme.
Har fundet et sted hvor de sælger kradsetræer og for mig at se, ser det ud som om de faktisk er beregnet til maincoons, men deres stamme er bare kun på omkring 8./-:
Håber nogle af jer "gamle" maincoon indehavere kan hjælpe mig lidt da jeg er på TOTAL bare bund....
Det kradsetræ jeg fandt: http://www.petworld.dk/kradsetraeer/trixie-moriles-kradsetrae
Og hjemmesiden til de kradsetræer jeg mener et til maincoons: http://www.cen-maine-coon.dk/3618554
Hilsen Maja.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jamen så har du ikke sat dig ind i Maine Coon kattens behov, for hvis du har MCO kat så har du også et gulv til loft kradsetræ, en sådan en kat vil rigtig gerne op i højden og det går stærkt med at komme derop, så det skal stå rigtig godt fast..
Jeg vil sige at du kan godt starte med en af de modeller fra Maine coon hjemmesiden: http://www.cen-maine-coon.dk/3618558 men vær forberedt på at det bliver nødvendigt at skifte det ud efterhånden som katten vokser..
Husk på når man køber kradsetræ så skal det være muligt at katten kan stå oprejst og kradse i hele dens højde, så et kradsetræ på 1 meter er altså langtfra godt nok, det kan måske gå når den er killing, men meget hurtigt i løbet af et halvt år så bliver det for lille..
aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Havde egentlig troet det bare var et sted hvor den kunne hoppe op og slappe af og så få hvæsset kløerne, den får et ude voliere hvor den kan gå frit til hvor vi vil lave noget med noget klatre halløj.
Jeg vil så også lige sige jeg er femten og som sagt, er ret ny og har aldrig haft en MCO, så råd modtages gerne! Og man kan jo også få en masse pæne store hvor stammen kun er 9Ø, og det var der jeg blev forvirret... Om stammen SKULLE være omkring 12Ø eller om de mindre godt kan gå.
maj 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 16
Vi købte dette, det er pt. på tilbud til noget der ligner halv pris.
Vores 2 rundkørsler væltede sgu det sidste, så nu gik vi all in med at finde et gulv til loft, der også skulle sættes fast i væggen.
Vi er oven ud tilfredse, det består ydermere af ordenligt træ, der kan tåle når vores hjerneskader får hjerneblødninger..
Vi bor på 35 m2, og har endda også indrettet hylder, hvilket jeg til hver en tid vil anbefale
Det gode ved dette træ er også at de har muligheden for at strække sig når de hvæser klør..
Zooplus er et godt og billigt sted og jævnligt med tilbud
aug 2014
- Men hvad med væg holder? Altså tænker, købe et på omkring 1,5-1,7 meter og så sætte vægholdere i? Kan nemlig se man kan købe det seperat på zooplus
aug 2014
http://t.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/mellem/mellem_160cm/268996
Men i hvert fald, som sagt øverst i emnet, hvilken stamme størrelse ville i mene var bedst? Alt det andet skal vi nok finde ud af
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Synes ofte de kradsetræer med paprørs-stammer er noget dingelværk, og de holder ikke særlig længe.
Du skal tænke over at en MCO ender ud med at blive en stor kat
aug 2014
sep 2011
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 736 Katte: 12 Emner: 707 Svar: 7.976
http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_giant/251982
jeg har selv to af dem, og selv de store på 8-10 kg leger helt vildt på dem, uden problemer. Og så er prisen faktisk rimelig
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 63 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.109
Til krads har jeg stadig en 120cm væg krads, for, at han kunne strække helt ud.
Jeg ville vælge et træ fra petfun, hvis jeg skulle have et nu, eller et på zoopluds af dem der er lavet af træ
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 255
http://www.petplanet.co.uk/category.asp?dept_id=5860&NavSource=LHN
Der er nogle rigtig gode tilbud herinde, skal helt klart at et træ herfra næste gang
sep 2011
jan 2012
Men det er vigtigt for en MCO at komme op i højden og bruge sine kræfter, des mere udfordring des bedre..
Det er fint i vil lave noget klatre halløj i volieret men vil stadig mene i skal satse på gulv til loft ind også, stammetykkelsen er klart bedst ved tykke stammer som Cathrine siger, men som start træ kan man nøjes med mindre stammer..
Men hvis i er lidt fingre nemme så kan man også nemt lave et kradsetræ selv, min søster som havde MCO hun lavede de 2 de havde, eller rettere hendes svigerfar lavede det ene, men det var 2 store træstammer som der blev viklet sisal omkring og så blev der skruet nogle hylder på som blev beklædt med tæpperester, billigt og nemt, de blev begge lavet så høje at de blev skruet i loftet
sep 2011
De andre billigere kradsetræer vi har haft, har ikke holdt sig pæne længe, og har ikke været særlig stabile.
aug 2014
jan 2012
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Den har den fordel, at den monteres på selve væggen frem for loftet. På den måde er du ikke afhængig af en bestemt loftshøjde. Samtidigt er Petfun-kradsetræerne virkelig også af god kvalitet og så kan hængekøjerne vaskes. Dertil kan man ofte erstatte slidte stammer med nye, hvis det bliver aktuelt.
Du skal i hvert fald være obs på at mange af de kradsetræer, der linkes til ofte ikke er særlig holdbare - og de får altså nogle tæsk, når sådan en Maine Coon kommer hoppende.
maj 2012
sep 2014
Følger: 1 Svar: 3
maj 2012
sep 2014
Følger: 1 Svar: 3
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 736 Katte: 12 Emner: 707 Svar: 7.976
dem jeg har nu, er kattene rigtig glade for. Der er ikke så meget pjat på dem. Og så er der en god stor flage foroven, hvor de rigtig kan slappe af - passer i hovedethøjde med os. så det er god nuller-næse-plads
jeg er færdig med at købe dyre kradsetræer, for i min folk holder de alligevel ikke længere. Og slet ikke noget med gulv til loft. Derfor faldt jeg for jumbo træet. det står nemlig stabilt, fordi gulvpladen vejer rimelig meget.
men kig omkring. men vær kritisk. gå efter noget som er beregnet til store katte. Og sørg for at der er et sted hvor katten kan nå at strække sig helt ud, når den skal ordne klør
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Jeg har lige bestilt nyt træ til min, har bestilt den her. http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_over_180cm/379464
Min vil rigtig gerne op i højden, jo højere jo bedre. Og ja stammerne skal være så store som muligt, de små dur ikk til sådan en kat, de flår dem i stykker i løbet af ingen tid.
Hjælp til kradsetræ.