Forhindrer min kat et skænderi? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kæreste. Sød og dejlig. Nogengange. Så engang imellem når jeg hæver min lettere irriteret stemme, kommer vores lille Vespa-fis (vores hunkat Vespa's kaldenavn) og miaver helt vildt af os.
Vi har derfor lavet "forsøg" med hende gennem en længere periode, og den er sikker som "amen" i kirken. Når jeg f.eks. sidder i sofaen og snakker irriteret til kæresten (for sjov eller alvor) i et bestemt tonefald, kommer Vespa hen og hiver i mig med poten. Hvis det ikke virker, bider hun (meget blidt) fast i mit ærme eller i min bare arm og hiver i mig...? Er det mit tonefald? Jeg ville ikke sige det er hårdt, jeg har bare et bestemt tonefald, hvis jeg diskuterer. Eller er hun mon sinpelthen bare klog nok til at sige, vi ikke skal skændes? Jeg synes det er kæmpe sødt! Og vi stopper altid med at være irriterede og begynder bare at grine i stedet... Så hendes metode virker jo
Altså de søde misser!
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Mine to, henvender sig så godt som altid til mig, hvis de vil ud, eller bare have en godbid, simpelthen fordi de ved at de kan få mig til at følge med dem hen til døren, eller krukken med katte slik.
Så hvorfor skulle Vespa ikke også fortælle sit højt elskede menneske, at hun gerne vil høre glade stemmer, når det nu får hende til at føle sig godt tilpas. Vespa trives jo nok bedst, med posivitet i sin hverdag - ligesom alle andre katte.
Forhindrer min kat et skænderi?