{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Lidt sløv :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min kat Fine blev steriliseret tirsdag. Jeg synes hun virker lidt sløv i dag. Hendes pupiller er kæmpe store, har hun ondt? Hun får smertestillende!
Hendes sår ser en smule hævet ud, men er ikke varm eller rød..

Jeg er nok lidt bekymret smiley er det normalt, eller bør jeg kontakte dyrlægen, kan godt være jeg er lidt en hønemor..

Hilsen Marie og Fine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt sløv :/
  • #2   12. okt 2014 Ja tænker også at ringe imorgen.. smiley

Det kan godt være det er lidt irriteret dernede ja..

• #3   12. okt 2014 Altså at det er lidt hævet behøver ikke at betyde noget, det er lidt normalt at efter nogle dage så reagere kroppen på de indvendige sting og så kommer der en lille væske ansamling, da min Smilla blev fixet da fik hun en hævelse ved såret på ca størrelse med en halv golfbold, så længe det ikke er varmt og rødt, så burde der ingen fare være, hævelsen svinder gerne i løbet af nogle få dage, og er den ikke svundet 5 dage efter så skal man kontakte dyrlægen..

Men at hun virker sløv, burde hun ikke gøre, men det kommer jo an på i hvilken henseende det er katte kan jo som vi mennesker have nogle off dage hvor de ikke rigtig gider noget og bare vil sove og spise..

Se hvordan hun har det i morgen og syntes du stadig hun virker sløv og utilpas så kontakt dyrlægen, er hun sit gamle jeg så vent og se, eller hvis du har det bedst med at få en snak med dyrlægen så gør det, jeg har aldrig oplevet en dyrlæge der ikke ønsker at berolige en nervøs kæledyrsejer smiley

• #4   12. okt 2014 Håber bare det er en lille reaktion på det hele. Og at hun snart er ovenpå igen.
    Det er ikke så sjovt, at se hende så træt.. Men måske skal hun bare sove lidt, også er hun ovenpå igen imorgen smiley

• #5   12. okt 2014 Jeg vil lige tilføje at der faktisk ikke er så unaturligt endda at hun er mere træt, når der er foretaget et indgreb på et levende væsen det være sig dyr eller menneske så bruger kroppen umådelig mange resurser og energi på at hele, dette betyder jo at kroppen er mere træt fordi den bruger så meget energi på at blive rask..

Men det er jo også individuelt hvordan katte reagere, min Smilla var fit for fight straks efter opvågning og var på ingen måde påvirket af noget, eneste bivirkning hun havde var hævelsen som slet ikke generede hende..

Men igen jeg syntes bestemt du skal kontakte dyrlægen i morgen hvis du føler dig bedst med det, dyrlægen vil med garanti ikke have noget i mod det og ønsker du katten tilset gør dyrlægen sikkert også gerne det..

Har hun feber??

• #6   12. okt 2014 Tror ikke hun har feber, har overvejet at måle hendes temp.
    Ja alle er jo individuelle, min gamle kat var nemlig også fit for fight, som du skriver.. Fine har været meget stille og rolig siden..

Jeg ringer imorgen, så må jeg se smiley

• #7   13. okt 2014 hvordan går det?

• #8   13. okt 2014 Nu får hun antibiotika.. Dyrlægen kunne godt se at hun virkede lidt mat, men hun havde ikke feber(39,3)..
    Jeg fik dyrlægen til at tage blodprøver, da jeg har haft et rigtig træls forløb tidligere.. Det svar skulle de gerne ringe med snart. Jeg håber ikke hun fejler noget mere, end bare lidt infektion smiley

• #9   13. okt 2014 jeg prøvede nogenlunde det samme med den ene af mine. Og det var bare en infektion. så hun kom sig hurtig igen

• #10   13. okt 2014 Tror jeg også at det er smiley

• #11   13. okt 2014 Godt høre at du fik snakket med dyrlægen, håber så hun snart er frisk igen og det blot er en infektion hun skal bekæmpe smiley

• #12   13. okt 2014 Lidt mærkelig at dyrlægen ikke har ringet til mig endnu.. Tror de har glemt det! Lidt træls!

• #13   13. okt 2014 Yeah blodprøverne var fine smiley
    Så en infektion af en art
    Også sagde hun at måske var Fine lidt deprimeret, pga skærmen. Kunne katte godt blive, hvis de ikke kunne få lov til at vaske sig selv, kunne de godt blive lidt trist.. Så nu har jeg taget skærmen af. Så må jeg holde lidt ekstra øje med hende smiley

• #14   13. okt 2014 Århh du har skærm på hende...

Hvis det er hun ikke kan lade såret være så i stedet for skærm så lav en bodystocking til hende, det er meget bedre og giver katten langt mere frihed..

• #15   13. okt 2014 Jeg har en body til hende, men hun kan komme ud af den..
    Så længe jeg er hjemme , går hun uden noget. Ved ikke lige hvad jeg gør, når jeg skal på arbejde imorgen.. For det virker som om hun allerede har det bedre, lidt mere frisk.. Kan jo selvfølglig også være fordi hun får antibiotika nu ? smiley

• #16   13. okt 2014 ingen af mine katte , eller for den sags skyld de katte vi havde på internattet, fik skærm på. Og vi har aldrig haft problemer med at de tog et sting eller sådna noget

den eneste på internattet var en hankat

og ingen af mine 17 har haft noget på

• #17   13. okt 2014 Hvis hun kan komme ud af body'en så er det fordi den er for stor, men ud over det så når du tager på arbejde i morgen så giver du hende intet på, da er det jo en uge siden hun blev fixet og hun er nu hele så meget at skule hun få gnavet et af de udvendige sting over så skulle der ikke ske noget ved det..

Er hun overhovedet interesseret i såret, eller vasker hun det blot almindeligt??

• #18   14. okt 2014 Som en anden mulighed, kan man også bruge sådan en

profilbillede
  • #19   14. okt 2014 Ham okay Anja, jeg har jo bare gjort hvad dyrlægen sagde, måske er det ikke nødvendigt med skærmen ? Ja hun vasker meget i såret, men har sagt nej hver gang og har fjernet hendes hoved, og nu virker det som om at hun forstår at hun skal lade den være. Tror heller ikke hun skal have den på mere nu. Det er snart helet helt op og er rigtig fint smiley

A.P hvad er dog det for en fin dims?

• #20   15. okt 2014 Der da bare sådan en pølle/hals krave i stof, den ville jeg nu selv foretrække frem for stiv krave eller body smiley

• #21   15. okt 2014 Laver du bodyen korrekt kommer den IKKE af.

Her er både model og modeller:
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

En kat kan på ingen tid komme så langt ind tarmene vælter ud

• #22   15. okt 2014 Jeg har købt den af min dyrlæge, så den burde være i okay

• #23   15. okt 2014 Ja det burde den - men det er den ikke - har selv været på den ...

• #24   15. okt 2014 nu er det en uge siden så såret er jo allerede mere eller mindre lukket til af sig selv nu. så nu vil der ikke ske noget at katten går uden krave/skærm/mm
    vi har flere gange taget sting allerede nu, hvis katten har været generet af dem.
    den er jo syet både indvendigt og udvendigt - hvis ellers det er en ordenlig dyrlæge

prøv lige at tænk på når man har genudsætningskatte. her er katten lukket inde i max 2 døgn - før at den kommer ud igen. den er kun lukket inde for at den ikke er på virket af nakosen

så alle de skrækhistorier folk har hørt om, er hos dårlig dyrlæger. katten skal jo være syet ordenligt. ja jeg kender en hvor såret gik op. ja det gjorde det fordi den var limet(!) - sjovt nok hos dr død.

• #25   15. okt 2014 Anja - det er muligt at nogen skrækhistorier er pga mindre dygtig dyrlæge - men ikke alle.

Jeg har altid hyldet princippet better safe than sorry - men sådan er vi jo forskellige,

En ting er sikkert at fordi det går godt en, to eller flere gange er ikke ensbetydende med det altid går godt.

Men skråsikker er der altid nogen der er.

Korrekt der ikke er den store risiko nu

• #26   15. okt 2014 Jeg har sagt til dyrlægen at jeg har taget den af, hun har sagt okay til det. Og fine lade såret være nu.

Har selv haft en kat som fik brok, da såret ikke var syet godt nok, den her gang sagde dyrlægen(en anden dyrlæge), at hun har syet det rigtig godt sammen med noget ordentligt tråd, så jeg ikke risikere det sammen igen!

Kommentér på:
Lidt sløv :/

Annonce