28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Internatkattes alder............ Internatkattes alder............
Jeg købte i 2006 en kat på internat, som de mente var omkring et år... Er det noget, de kan være nogenlunde sikre på, eller kan katten måske være 3 år eller mere???
Spørger fordi jeg har været inde på en side, hvor jeg læste om kattes alder... Min hunkat fra internatet er nemlig begyndt at klæbe sig til mig... Læste det kunne være et tegn på en kat var ved at være ældre, når den får brug for mere kærlighed og opmærksomhed..
Hendes pels er for længe siden blevet grå/hvid nogen steder.. Da jeg fik hende, var pelsen sort, brun og en slags orange.. I hovedet er pelsen blevet meget lys, men måske er det bare normalt ved tortier??
Begge mine katte har lige været ved dyrlæge og er blevet sundhedstjekkede og har fået deres årlige vaccine, så det er ikke pga. sygdom..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
men når man er vant til katte så har man mange gange en fornemmelse for hvor gamle kattene er.
det med at den skulle være gammel fordi den er blevet gammel, passer nu ikke altid. hun er jo næsten 10 år i følge internattet, og det er jo ved at være en ældre kat nu.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved Tøsens mor som var en efterladt kat, blev skønnet til at være 3-4 år grundet at det i hvert fald ikke var hendes første kuld og hun ikke var en ungkat, hvilket jeg tror er meget godt vurderet..
Men jeg vil tro man godt kan vurdere at en kat er omkring 1 år, om den er 11 mdr eller 1,5 år tror jeg ikke man kan sige, den kan måske også være tæt på 2 år, men tror godt man som dyrlæge kan vurdere om den er over 2 år sådan ca...
Men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken, måske andre er klogere end mig
jul 2008
ja man kan ikke sige om den lige er 1 år eller 1½ år , men du kan godt sige om den er 1 år eller 4 fx. her er der meget stor forskel i væremåde mm. det er så sværre jo ældre de bliver. men jeg syntes nu ikke at det er svært at sige at de er omkring 1 års alderen. de fleste er mere "killinget" at se på. dog ikke så meget som ungkattene 6-8 mdr. her er det også nemt for her skifter de tænder
for man kan ikke bruge tænderne til ret meget, som fx hos heste.
men det er svært. Men nu har jeg taget en del katte ind via internattet, og så også hos mig selv, og på kv brugte vi alså ikke lige datoerne til ret meget. de er født i et årstal, og så tager man den derfra.
de sjove er faktisk missemøderne. for har de haft mange kuld eller er det deres første.
min sille er en af dem, som blev sat til at være 2 år, men hun kunne lige så godt være 3 eller 4 år - ikke ældre. hun kom ind med killinger, men de mente ikke at det var hendes første. så hun er så i år 10 år, eller måske lidt ældre. men det gør nu ikke så meget, bare hun har det godt
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Måske er det fordi, jeg er bange for, hun er ældre, end de mente på internatet, jeg spørger... Hun er så dejlig, så jeg hver aften er begyndt at tænke: Gid hun ikke var så gammel, men hun er jo under alle omstændigheder ikke født før efter 2005... Mine katte er mit liv og er så bange for at miste dem... Kan slet ikke bære tanken...
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Elsker den kat op til månen og tilbage igen....
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Tit bedømmer de ud fra kattens tænder, og da kan jeg fortælle, at Birks alder på 9 år ikke kunne ses på hans tænder
Birk mistede også farve i masken, og det har været de sidste 2 år, jeg har fra andre birma folk, fået oplyst, at sygdom og peniselin kan gøre det, og Birk har tit været på peniselin de sidste år.
Sjovt nok er det svært, at tage billeder hvor man kan se de hvide hår og farve tabet tydeligt, Birk burde have helt sort maske, hans maske har så altid haft en lys stribe og ikke den bedste udfarvning, men meget bedre end her.
jul 2008
og min far mødte en kat i sønderjylland, som var 26 år
på internattet passede vi flere katte på 16-18 år
så hun har jo mange år endnu.
men jeg kender godt den følgelse. selvom at jeg har 17 så hader jeg når de begynder at komme op i alderne. pt har jeg 7 på 10 år, og to som er ældre
Internatkattes alder............