22.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Nanna M
Nanna M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen? Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen?

Åh jeg er så ked af det! Det bliver desværre et lidt langt oplæg smiley

For lidt over 2 år siden overtog vi en hankat fra en anden familie. De havde taget ham til sig da han var en ejerløs kat der holdte til på mandens arbejdsplads.

Dog fandt de hurtigt ud af at katten var så dominerende - efter en hård opvækst alene - at den jagtede deres andre katte væk. De fik ham kastreret men det hjalp ikke.

Derfor gav de ham væk til en katteløs familie og vi var så heldige at få lov til at overtage ham.

Vi har en hund i forvejen og var spændte på deres møde. Der gik ikke mere end et par dage, så havde katten accepterer hunden. Hunden var glad for det nye familiemedlem. Og de har siden opbygget et udemærket venskab med leg og sove sammen.

Freddie, som katten hedder, er en meget velafbalanceret kat, rolig og en livsnyder. Han går med på tur når vi går tur med vores hund og hvis man gør noget han ikke gider, så går han bare - han har aldrig bidt eller kradset os eller hunden. Vi kunne ikke ønske os nogen bedre kat til vores familie.

Alt efter vejret om aftenen når hunden skal tisse til nat, så bliver Freddie ude til næste morgen hvor han ALTID sidder klar til at komme ind og få morgenmad. Vi har en udstue han kan søge ly og læ i hvis han kommer før hjem.

Sagen er så den at han var med på aftentur torsdag aften og koblede fra os på turen som han plejer. Jeg har bare ikke set ham siden.
Vi har været ude og lede flere gange og kalde på ham. Vi har sat efterlysninger op i vores lille by med dusør, men ingen har set ham. Vi har kigget i vejkanterne i tilfælde af at han skulle være blevet påkørt men gudskelov har vi ikke fundet ham i vejkanten!

Det er nu snart 2 døgn siden vi så ham sidst og det er ALDRIG sket før! smiley

Hvor længe kan man håbe og tro på at han nok skal komme hjem igen, før man er nødt til at indse det måske ikke sker? Man har jo hørt om katte der først er kommet hjem igen efter 6 måneder - her er bare så tomt uden min lille missemand smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen?
  • #1   18. okt 2014 Du har jo allerede efterlyst ham så du skal bestemt ikke opgive håbet endnu smiley

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#2   18. okt 2014 Er der evt nogle organisationer man kan ringe til?
    Vil gøre alt for at få ham hjem igen i god behold!

• #3   18. okt 2014 Er den tatoveret / chippet?
    Hvis ja, så meld den savnet i dansk katteregister.
    Du kan også prøve på DB´s hjemmeside.

• #4   18. okt 2014 Krydser fingre - han skal nok komme hjem igen smiley

• #5   18. okt 2014 Krydser fingre. Vores Tilde var i februar væk i 4 dage. Vi var ude med sedler ved naboerne efter 3 dage, og dagen efter var hun pludselig hjemme igen. Du skal bestemt ikke opgive håbet endnu smiley

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#6   18. okt 2014 han er nu efterlyst i dansk katteregister og dyrenes beskyttelse!

Håber han snart er hjemme i god behold igen!

• #8   18. okt 2014 Kan godt forstå du er ked og bekymret. Det er ikke usandsynligt at han er blevet lukket inde i en garage eller lignende hos nogen der er taget på efterårsferie, så tjek skure, garager osv. i nabolaget.

Du får lige hele "efterlysnings-mm-listen"
    NÅR DIN KAT ER LØBET VÆK

Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

Lad om muligt et vindue stå åbent.

Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
    Hold øje med fremlysninger på nettet og i lokalområdet.

Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet, og omdel evt. efterlysningssedler i postkasser.

Efterlysningsannonce i lokalavisen.

Efterlys katten på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og www.kattens-vaern.dk og på diverse facbook-grupper og kattefora.

Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister.
    Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

Efterlysnings-sider på facebook:
    Kattens venner: https://www.facebook.com/groups/1401188430098177/
    Efterlysning samt fundne - https://www.facebook.com/groups/461303307247521/
    Efterlysning af dyr - https://www.facebook.com/Efterlysningafdyr?fref=ts
    Aktive dyrevenner- (link fjernet)
    Dyrenes Beskyttelse - https://www.facebook.com/DyrenesBeskyttelse?fref=ts
    Nordjysk Dyreredning - https://www.facebook.com/SysserNJ?fref=ts
    Kattens Værn - https://www.facebook.com/KattensVaern?fref=ts
    Kattehjemmet Bæklund - https://www.facebook.com/pages/Kattehjemmet-B%C3%A6klund/323725614319510?fref=ts
    Bortkomne dyr - https://www.facebook.com/groups/196073563865118/?fref=ts

(jeg ved ikke om alle Facebookgrupperne stadig er der, eller om der er kommet nye)

Jeg krydser fingre!

• #9   18. okt 2014 du skal ud og lede om aften/natten, hvor der er mere ro.
    gå ud fra det sted hvor du sidst så ham, og så gå lidt rund

smid nogle efterlysninger i folks postkasse helst med et godt billede

2 dage er ikke lang tid

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#10   18. okt 2014 2 dage er lang tid for min kat. Han har maks været væk 8 timer..

Vi har netop været ude og lede igen og der er ingen Freddie at finde nogle steder smiley
    Puha hvor er det hårdt at gå i uvished smiley

• #11   19. okt 2014 han kan jo være blevet lukket inde i et skur eller andet. derfor er det vigtigt at få naboerne til at tjekke der
    der hvor vi boede før var der en af vores naboers kat, som tit havde det med at smutte. men det var fordi han blev lukket inde forskellige steder.

• #12   19. okt 2014 Jeg er også ret sikker på at vores var lukket inde i de 4 dage hun var væk i februar, så jeg vil også klart råde dig til at få naboerne i området, til at tjekke

• #13   19. okt 2014 Årh det er så hårdt, når det sker. Jeg vil dog lige fortælle en god historie ang en forsvunden kat.

Det var mine svigerforældres hunkat. Hun havde heller aldrig været væk mere end en dags tid, men pludselig kom hun ikke hjem igen... Vi opgav efterhånden håbet. Hun var en meget utryg kat, og ville derfor ikke søge til andre mennesker. Så vi troede fuldt og fast på hun var død.

Men efter lidt over 1 år blev vi ringet op. Hun var blevet fundet i et område ca. 25 km væk. Helt udsultet og tynd. Vi kørte afsted med en vis skepsis, men jo søreme om det ikke var hende, der sad der i et bur og kaldte på os smiley Hun har nu været hjemme igen i lidt over 1 år, og er blevet fed og doven igen smiley

Så man ved aldrig. Håbet kan man jo altid have! Håber meget at Freddie kommer hjem igen.

• #14   19. okt 2014 Prøv også at ringe til dyrlægerne i dit område, han kunne jo været bragt ind såret (gud forbyde det) det er nemlig ikke altid de tjekker om den har chip

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#15   19. okt 2014 Åh jeg elsker sådanne solskinshistorier! Men hold da op hvor er det lang tid efter!

Her er der stadig ingen tegn på at nogen har set ham og vi leder og leder smiley
    I morgen skal jeg have fat i lokalavisen og smidt en efterlysning deri, den avis når nemlig vidt omkring! Jeg opgiver ikke håbet, men det er frygteligt at gå i denne uvished smiley

Jeg har også haft ringet til dyrlægerne i området, de har heldigvis ikke modtaget nogen sårede katte der kunne ligne Freddie!

Freddie er en sej kat og har levet størstedelen af sit liv vildt, så det ville virkelig undre mig hvis han var kommer til skade på en eller anden måde. Man får bare en masse tanker når man ikke ved hvor ens missebarn er smiley

• #16   19. okt 2014 Det lyder som en god ide med avisen. Håber det giver pote, og han snart er hjemme i god behold smiley

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#17   19. okt 2014 Her netop været ude i efterårets mulm og mørke og lede efter Freddie ved et hus lidt uden for byen (meget mørkt!). Jeg modtog et opkald kort efter aftensmaden om at de næsten var sikker på at de havde set ham, men at sort/hvide katte jo ligner hinanden meget.

Vi fandt ham desværre ikke, men jeg skal derned igen i morgen når det er lyst og lede efter ham, da det er i dagtimerne de har set ham et par gange. Håber håber håber det er ham og at han er der i morgen!

• #18   19. okt 2014 Åh det kunne være skønt hvis det er ham smiley

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#20   21. okt 2014 Freddie er kommet hjem i dag! Han sad pænt udenfor døren nu her!

Havde en kæmpe tudetur i går over ham og endte med at bede til at han ville komme hjem i god behold - det har virket! smiley jeg er så lykkelig og har tudet af glæde og lillemissen har fået en dejlig portion vådfoder!

Hunden var også glad for at se ham og løb hen og slikkede ham i hovedet smiley

profilbillede
  • #21   21. okt 2014 smiley <3 smiley <3 Åhhh hvor er det bare en god nyhed! Super dejligt at høre ! smiley

• #22   21. okt 2014 Juuubbbiiiii, hvor er det godt at høre smiley

Overvej nu om I ikke skulle få lavet en kattelem, så kan selv kan bestemme hvornår han vil ind smiley

• #23   21. okt 2014 Super godt han er kommet hjem smiley

• #24   21. okt 2014 Jeg tænker.. Husarrest og en gps på ham smiley

• #25   21. okt 2014 Hvor er jeg glad for at komme ind til sådan en dejlig update smiley Skønt han er hjemme i god behold

• #26   21. okt 2014 Ja, de burde lægge en gps ind i chipsene, så ville der være langt færre katte der blev væk og flere der ville chippe, ut incl. smiley

• #27   21. okt 2014 Hvor er det bare super godt! smiley smiley

Han har "hørt" dine tanker!

• #28   21. okt 2014 Åhhhhhhhhhh hvor er det GODT! smiley :D smiley . Jubel, lettelse og lykke! smiley :D smiley

• Nanna M
    Nanna M Tilmeldt:
    apr 2013

#29   21. okt 2014 Her kommer lige et opfølgende spørgsmål!

Efter at have tilbragt dagen med Freddie og nusset godt om ham har jeg lagt mærke til at han nyser rigtig meget og siger sådan nogle underlige lyde som om der er noget der driller ham i luftvejene.

Burde jeg ikke tage ind forbi dyrlægen til et hurtigt tjek?

Da han kom hjem havde han ikke nogle synlige skader og spiste og drak godt, så jeg gik ud fra han havde det fint, men tror da han er blevet lidt syg!?

• #30   21. okt 2014 Jeg ville ringe til dyrlægen i morgen og forklare situationen og høre hvad han/hun vurdere.. Bare for at være på den sikre side smiley

• #31   21. okt 2014 dyrlægen
    han kan godt have reddet sig en luftvejsinfektion når nu vejeret ikke ligefrem er sommer mere

Kommentér på:
Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen?

Annonce