Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen? Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen?
Åh jeg er så ked af det! Det bliver desværre et lidt langt oplæg
For lidt over 2 år siden overtog vi en hankat fra en anden familie. De havde taget ham til sig da han var en ejerløs kat der holdte til på mandens arbejdsplads.
Dog fandt de hurtigt ud af at katten var så dominerende - efter en hård opvækst alene - at den jagtede deres andre katte væk. De fik ham kastreret men det hjalp ikke.
Derfor gav de ham væk til en katteløs familie og vi var så heldige at få lov til at overtage ham.
Vi har en hund i forvejen og var spændte på deres møde. Der gik ikke mere end et par dage, så havde katten accepterer hunden. Hunden var glad for det nye familiemedlem. Og de har siden opbygget et udemærket venskab med leg og sove sammen.
Freddie, som katten hedder, er en meget velafbalanceret kat, rolig og en livsnyder. Han går med på tur når vi går tur med vores hund og hvis man gør noget han ikke gider, så går han bare - han har aldrig bidt eller kradset os eller hunden. Vi kunne ikke ønske os nogen bedre kat til vores familie.
Alt efter vejret om aftenen når hunden skal tisse til nat, så bliver Freddie ude til næste morgen hvor han ALTID sidder klar til at komme ind og få morgenmad. Vi har en udstue han kan søge ly og læ i hvis han kommer før hjem.
Sagen er så den at han var med på aftentur torsdag aften og koblede fra os på turen som han plejer. Jeg har bare ikke set ham siden.
Vi har været ude og lede flere gange og kalde på ham. Vi har sat efterlysninger op i vores lille by med dusør, men ingen har set ham. Vi har kigget i vejkanterne i tilfælde af at han skulle være blevet påkørt men gudskelov har vi ikke fundet ham i vejkanten!
Det er nu snart 2 døgn siden vi så ham sidst og det er ALDRIG sket før!
Hvor længe kan man håbe og tro på at han nok skal komme hjem igen, før man er nødt til at indse det måske ikke sker? Man har jo hørt om katte der først er kommet hjem igen efter 6 måneder - her er bare så tomt uden min lille missemand
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Vil gøre alt for at få ham hjem igen i god behold!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Hvis ja, så meld den savnet i dansk katteregister.
Du kan også prøve på DB´s hjemmeside.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
apr 2013
Håber han snart er hjemme i god behold igen!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Du får lige hele "efterlysnings-mm-listen"
NÅR DIN KAT ER LØBET VÆK
Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)
Lad om muligt et vindue stå åbent.
Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.
Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.
Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
Hold øje med fremlysninger på nettet og i lokalområdet.
Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet, og omdel evt. efterlysningssedler i postkasser.
Efterlysningsannonce i lokalavisen.
Efterlys katten på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og www.kattens-vaern.dk og på diverse facbook-grupper og kattefora.
Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister.
Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).
Efterlysnings-sider på facebook:
Kattens venner: https://www.facebook.com/groups/1401188430098177/
Efterlysning samt fundne - https://www.facebook.com/groups/461303307247521/
Efterlysning af dyr - https://www.facebook.com/Efterlysningafdyr?fref=ts
Aktive dyrevenner- (link fjernet)
Dyrenes Beskyttelse - https://www.facebook.com/DyrenesBeskyttelse?fref=ts
Nordjysk Dyreredning - https://www.facebook.com/SysserNJ?fref=ts
Kattens Værn - https://www.facebook.com/KattensVaern?fref=ts
Kattehjemmet Bæklund - https://www.facebook.com/pages/Kattehjemmet-B%C3%A6klund/323725614319510?fref=ts
Bortkomne dyr - https://www.facebook.com/groups/196073563865118/?fref=ts
(jeg ved ikke om alle Facebookgrupperne stadig er der, eller om der er kommet nye)
Jeg krydser fingre!
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
gå ud fra det sted hvor du sidst så ham, og så gå lidt rund
smid nogle efterlysninger i folks postkasse helst med et godt billede
2 dage er ikke lang tid
apr 2013
Vi har netop været ude og lede igen og der er ingen Freddie at finde nogle steder
Puha hvor er det hårdt at gå i uvished
jul 2008
der hvor vi boede før var der en af vores naboers kat, som tit havde det med at smutte. men det var fordi han blev lukket inde forskellige steder.
sep 2012
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Det var mine svigerforældres hunkat. Hun havde heller aldrig været væk mere end en dags tid, men pludselig kom hun ikke hjem igen... Vi opgav efterhånden håbet. Hun var en meget utryg kat, og ville derfor ikke søge til andre mennesker. Så vi troede fuldt og fast på hun var død.
Men efter lidt over 1 år blev vi ringet op. Hun var blevet fundet i et område ca. 25 km væk. Helt udsultet og tynd. Vi kørte afsted med en vis skepsis, men jo søreme om det ikke var hende, der sad der i et bur og kaldte på os
Så man ved aldrig. Håbet kan man jo altid have! Håber meget at Freddie kommer hjem igen.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
apr 2013
Her er der stadig ingen tegn på at nogen har set ham og vi leder og leder
I morgen skal jeg have fat i lokalavisen og smidt en efterlysning deri, den avis når nemlig vidt omkring! Jeg opgiver ikke håbet, men det er frygteligt at gå i denne uvished
Jeg har også haft ringet til dyrlægerne i området, de har heldigvis ikke modtaget nogen sårede katte der kunne ligne Freddie!
Freddie er en sej kat og har levet størstedelen af sit liv vildt, så det ville virkelig undre mig hvis han var kommer til skade på en eller anden måde. Man får bare en masse tanker når man ikke ved hvor ens missebarn er
sep 2012
apr 2013
Vi fandt ham desværre ikke, men jeg skal derned igen i morgen når det er lyst og lede efter ham, da det er i dagtimerne de har set ham et par gange. Håber håber håber det er ham og at han er der i morgen!
sep 2012
apr 2013
Havde en kæmpe tudetur i går over ham og endte med at bede til at han ville komme hjem i god behold - det har virket!
Hunden var også glad for at se ham og løb hen og slikkede ham i hovedet
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Overvej nu om I ikke skulle få lavet en kattelem, så kan selv kan bestemme hvornår han vil ind
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 17 Katte: 8 Emner: 48 Svar: 673
sep 2014
sep 2012
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Han har "hørt" dine tanker!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
apr 2013
Efter at have tilbragt dagen med Freddie og nusset godt om ham har jeg lagt mærke til at han nyser rigtig meget og siger sådan nogle underlige lyde som om der er noget der driller ham i luftvejene.
Burde jeg ikke tage ind forbi dyrlægen til et hurtigt tjek?
Da han kom hjem havde han ikke nogle synlige skader og spiste og drak godt, så jeg gik ud fra han havde det fint, men tror da han er blevet lidt syg!?
sep 2014
jul 2008
han kan godt have reddet sig en luftvejsinfektion når nu vejeret ikke ligefrem er sommer mere
Hvor længe skal en kat være væk før man skal "opgive" håbet om at se den igen?