507 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
killinger tisser i ders nye hjem ? killinger tisser i ders nye hjem ?
jeg er blevet ringet op/ fået sms`s om at de små har lavet ulykker uden for katte bakken. de alle 3 er han katte. jeg har ikke selv haft de uheld. de bor ikke sammen, man hvorfor gøre de det ? den ende killing får kun and kylling og fisk som hun selv lave. kan en killing på 16 uger unde være tørfoder? det nok dumt at spørge.
0 synes godt om
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
Har en bekendt der havde hendes killinger i løbegård og der næst kun i stuen med bakke lige ved hånden de var urenlige da de kom ud til nye familier hvor de nu havde hele huset da de var van til at bakken var lige om hjørnet. Det hjalp at familierne satte et par ekstra bakker op i den første tid og så stille fjernede en efter en til der kun var én bakke tilbage det ønsket sted.
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 31
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Dem som kun fodre med råt, eller hjemmelavet mad, skal virkelig variere meget og gerne også give vitamin og mineral tilskud, hvis det er for stor en mundfuld, er det bedste, at give tørfoder eller våd fuldfoder som en del af dags rationen.
Som tommelfinger regel har jeg lært, at 25 % af den daglige mad må være tilskudsfoder altså foder som ikke indeholder alt hvad katten behøver af vitaminer og mineraler! og resten skal have den rigtige balance og være fuldfoder.
Det er svært, at efterligne en mus, husk på katten spiser det hele, hud, hår knogler, hjerne øjn og indmad + muskel kød! de kan ikke klare sig på bare en eller 2 af delene.
Feks er der meget taurin i øjen og hjerne, og det er jo livsvigtigt for katten.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er ikke optimalt kun at fodre med and, kylling og fisk man selv laver, det vil betyde at killingen kommer til at mangle visse mineraler og vitaminer som er vigtige for den, så hun bør udover de ting hun selv laver give killingen fri adgang til et kvalitets tørfoder, så den kan få de mineraler og vitaminer den ellers har brug for..
killinger tisser i ders nye hjem ?