818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Farvel Tokyo. Forbandede FIP felin infektiøs peritonitis Farvel Tokyo. Forbandede FIP felin infektiøs peritonitis

Vi måtte idag sige farvel til vores dejlige 5 måneder gammel killing Tokyo. Hun fik konstateret FIP og vi valgte af få hende aflivet, da der var tydelige ændringer i hendes lymfer og i dele af tarmene.

Vi kunne vælge at give hende et kontraststof, da vi først håbede, at hun"bare" havde et fremmedlegeme i mave/tarm. Hendes tilstand efterlod os dog ikke i tvivl, da hun havde 41 i feber, så vi valgte at dyrlægen åbnede hende for at se på sagerne.
Jeg blev så ringet op og fik fortalt hvad de havde fundet og besluttede at det nu var slut.

Sikke en lorte dag smiley

FIP kan desværre hverken forbygges eller behandles. Vi krydser alt hvad vi har for at de sidste 2 killinger fra samme kuld ikke har sygdommen i sig smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel Tokyo. Forbandede FIP felin infektiøs peritonitis
  • #1   30. okt 2014 Pyyyyh det er bare hårdt og så ung smiley

Jeg XXXXX for, at der ikke sker noget med de andre.

• #2   30. okt 2014 Ja, her bliver der satme osse krydset men sygdommen hedder jo smitsom bughindebetændelse......så er det bare hvor smitsom den i virkeligheden er????

• #3   30. okt 2014 Det jeg ved om den er, at den ikke smitter.

Jeg har selv Hellig Birma, og de er særligt udsatte for FIP, det kan følge nogle linier, altså en svaghed som gør de kan udvikle FIP, mange katte har corona virus ( staves?) og nogle få får FIP.

Jeg har en kat som jeg ved har corona virus, og en bimse, men jeg går ikke og tænker FIP, og det hjælper jo heller ikke, for man kan jo ,som du selv siger, intet gøre smiley

• #4   30. okt 2014 Ps corona virus er det som kan udvikle sig til FIP hos nogen.

• #5   30. okt 2014 på kv havde vi flere killing/ungdyr som senere fik det.
    det er ikke smitsomt. Problemet er stress oftes. det var hvad vi fik at vide omkring det. det er noget som de udvilker i forbindelse med at de har været under stress over en længere periode
    hos os var det højst sansynligt det at de havde boet på internattet. derfor fik kunderne også en ny kat hvis deres fik FIP

• #6   30. okt 2014 Jeg spurgte dyrlægen ang hvor smitsom den var og fik at vide, at det ikke er sikkert at vores andre 6 katte får det!!!........vi har jo to killinger mere fra det kuld, hvor dyrlægen mente at det stammer fra moderen til killingerne. Vi har dog også 4 katte som er 13 år så lidt bekymret er vi da smiley

Selvom det "bare" er ganske alm. huskatte, så elsker vi dem og vil dem deres bedste. Det her havde ingen set komme smiley :O smiley

• #7   30. okt 2014 dem vi havde på internattet, var der faktisk ingen hvor der var flere fra et kuld

det er hellere ikke aveligt. det er tilfældigt hvem det rammer, men i sidste ende så kommer det fra stress. Og de forskellige katte reagere forskelligt på stress, derfor kan man ikke sige at det smitter eller er aveligt.
    men noget l.. er det.

på internattet havde vi imellem 2 og 300 katte igennem hvert år. Og hvert år havde vi et par stykker eller måske lidt flere som fik det. Oftes rammer det killinger/ungdyr under 3 år.

har faktisk selv lige nu et lyserødt armbånd på med teksten "HELP FIGHTFIP" købt på en udstilling for år tilbage.

• #8   30. okt 2014 http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=156

Jeg begynder nu så småt at forstå det hele.....ordet smitsom skal IKKE tages bogstaveligt smiley

• #9   30. okt 2014 Det lader til at der findes en vaccine i USA mod det men den er ikke kommet til DK endnu......

• #10   31. okt 2014 Den sygdoms betegnelse er simpelthen så enormt dum. FIP er ikke smitsom, det er derimod det corona virus som kan blive til FIP.

• #11   31. okt 2014 R.I.P Tokyo, det var alt for ung en alder smiley :'( smiley :'( smiley

Annemette jeg krydser fingre for at det er den eneste kat i skal miste i lang lang lang tid smiley

Kommentér på:
Farvel Tokyo. Forbandede FIP felin infektiøs peritonitis

Annonce