Foderforskelle? Foderforskelle?
vi har idag fået 2 katte, som ifølge forrige ejer, har været fodret på det billigste foder fra Netto. Vi har så købt en pose whiskas (ikke det bedste, men bedre.) og er ved at vænne dem over på det, fra det gamle, ved at mikse lige så stille og supplere med noget vådfoder. Men lige pt. Stinker det simpelthen sådan, når de går på bakke og afføringen var tynd da de var hos forrige ejer, men er det stadig nu!
Bemærk, vi har lige overtaget dem for et par timer siden, så de har stadig kun haft foderet fra netto i systemet indtil videre. har i nogle gode mærker foder, som evt. Kan hjælpe lidt på deres maver? Kattene er ca. 1 år, og petite huskatte. Til trods for at de er 1 år gamle, så syntes jeg stadig de er meget små af deres alder. Kan det have noget med foderet at gøre?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.380
aug 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 17
aug 2011
aug 2011
okt 2014
Følger: 35 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 44
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.380
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
men du bør også overveje om de har orm. især hvis tidligere ejere ikke lige har givet dem en.
jeg bruger selv rc sterilsed, og mine trives på det super godt - har 17 som skal godkende det
men her i starten ville jeg nok overveje at sætte dem på rc Gastro Intestinal, netop fordi de har dårlige mave
http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/mave_tarm/306881
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men prøv evt. et par dage at fodre med kogt kylling (og kogevandet), så maverne får ro.
Hvis de ikke kan li' kylling, så giv dem også noget Gastro-foder eller Iams Hairball-control-foder. (De skulle jo nødigt forbinde deres nye hjem med et sted man kun får hundeæde ;-)).
Og giv dem noget Prokolin, Zoolac, Diarsanyl eller Canikur. (til genopretning af tarmflora).
God bedring med missemavserne. Og tillykke med kattene
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Tag en snak med dyrlægen i morgen mandag og giv kattene noget skånekost samt få tjekket at de ikke har en tarmparasit..
At de er små hænger muligvis sammen med at de ikke har fået et godt nok foder fra starten..
Men der kan være magen andre grunde til at de ikke er så store, indavl kan være en grund eller også er de bare ud af en familie-gren som ikke bliver så store, huskatte kommer jo i mange forskellige størrelser
Foderforskelle?