Hjælp kan ikke slippe af med lopper Hjælp kan ikke slippe af med lopper
Er kommet i den uheldige situation at mine to katte har fået lopper, og har prøvet desperat siden sommer at slippe af med dem, men der sker ingenting!
Jeg skiftede loppekur, de har fået loppehalsbånd og enden af halsbåndet er røget i støvsugerposen, dyner, tæpper, puder osv ryger jævnligt i fryseren og har sprøjtet huset for lopper, det eneste jeg mangler at prøve er at give mine misser et bad, så før jeg udsætter dem for det er der nogen som har et godt råd?
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.354
Og husk at loppemiddel altid skal helt ind på huden, for ellers virker det ikke. Og det skal gives hver 4. uger igennem længere tid, da der kan ligge loppeæg i omgivelserne meget længe.
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
Hvilke loppekure har du brugt ?
Og har i gulvtæpper ? for har i det så er det en lang og sej kamp det er bare ikke til at få de bæster væk. (Hold evt. misserne væk fra de rum med tæpper i noget tid så de ikke slæber nye lopper med rundt i hele huset)
Det er bestemt nu man skal tage kampen op hvor vi går ind i den kolde tid, hvor antallet af lopper har en naturlig nedgang.
Gaflet fra nettet:
Loppebekæmpelse kan tage et halvt år
»Mange kommer først i gang med at behandle, når de kan se, at dyret klør sig, og så kan det altså tage tre til seks måneder at komme helt af med lopperne, fordi de allerede har skabt en pulje af æg, laver og kokoner, som først skal til at gennemløbe deres udvikling til voksne lopper,« siger Kim Søholt Larsen, leder af virksomheden KSL Consulting og ph.d. på en afhandling om lopper.
maj 2010
Selvom kattene har loppehalsbånd på pt så har de også fået loppekur..
maj 2010
Vi har heldigvis træ gulve.. Og det vil jeg så prøve sammen med capatar..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
maj 2010
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
maj 2010
Hjælp kan ikke slippe af med lopper