1.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp kan ikke slippe af med lopper Hjælp kan ikke slippe af med lopper

Er kommet i den uheldige situation at mine to katte har fået lopper, og har prøvet desperat siden sommer at slippe af med dem, men der sker ingenting!
Jeg skiftede loppekur, de har fået loppehalsbånd og enden af halsbåndet er røget i støvsugerposen, dyner, tæpper, puder osv ryger jævnligt i fryseren og har sprøjtet huset for lopper, det eneste jeg mangler at prøve er at give mine misser et bad, så før jeg udsætter dem for det er der nogen som har et godt råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp kan ikke slippe af med lopper
  • #1   9. nov 2014 Advantage og Capstar. Og så giv hele huset en omgang igen. Det virker her.

• #2   9. nov 2014 Har ikke hørt om det sidste produkt, men kunne være at jeg skulle give det et forsøg.. Er ved at blive skør

• #3   9. nov 2014 Capstar slår kun de lopper ihjel, der sidder på katten, så man skal give Advantage ved siden af.

Og husk at loppemiddel altid skal helt ind på huden, for ellers virker det ikke. Og det skal gives hver 4. uger igennem længere tid, da der kan ligge loppeæg i omgivelserne meget længe.

• #4   9. nov 2014 Advantage og Capstar givet sammen bruger vi også her hjemme... Der ud over bruger vi 810 trinol, på en klud vi kører langs panelerne i de rum misserne er mest i (vi sprøjter ikke, for ikke at komme til at overdosere da de ikke er sundt for kattene) husk luft godt ud og hold ude af rummet i nogle timer...

Hvilke loppekure har du brugt ?
    Og har i gulvtæpper ? for har i det så er det en lang og sej kamp det er bare ikke til at få de bæster væk. (Hold evt. misserne væk fra de rum med tæpper i noget tid så de ikke slæber nye lopper med rundt i hele huset)

Det er bestemt nu man skal tage kampen op hvor vi går ind i den kolde tid, hvor antallet af lopper har en naturlig nedgang.

Gaflet fra nettet:

Loppebekæmpelse kan tage et halvt år
    »Mange kommer først i gang med at behandle, når de kan se, at dyret klør sig, og så kan det altså tage tre til seks måneder at komme helt af med lopperne, fordi de allerede har skabt en pulje af æg, laver og kokoner, som først skal til at gennemløbe deres udvikling til voksne lopper,« siger Kim Søholt Larsen, leder af virksomheden KSL Consulting og ph.d. på en afhandling om lopper.

• #5   9. nov 2014 Tak.. Det er en start at dem de sidder på mine katte dør, og jeg ved godt at loppekuren skal ned på huden for at virke.. smiley
    Selvom kattene har loppehalsbånd på pt så har de også fået loppekur..

• #6   9. nov 2014 Jeg har brugt advantages og noget fra Holland som jeg havde med hjem, men det var kun i en mdr da jeg hentede min ene kat i Holland og jeg boede dernede så havde et par ampuller tilbage, nu er jeg så skiftet over til biotex tror jeg at det hedder..

Vi har heldigvis træ gulve.. Og det vil jeg så prøve sammen med capatar..

• #7   9. nov 2014 Jeg kender en der også havde en sand plage af lopper . Han kom af med dem med Activyl som også virker i omgivelserne, hvis det ellers er indekatte. Jeg har også selv brugt det. Mine katte bryder sig ikke ret meget om lugten der holder sig et døgn. Det er sådan at larverne på et vis stadie lever af skæl og affald fra de andre lopper og når de spiser det dør de eller kan ikke formere sig. Derfor virker det i omgivelserne.

• #8   9. nov 2014 Hvor køber du det henne? Prøvede at Google det men kunne kun fonde amerikanske hjemmesider

• #9   9. nov 2014 Activyl ved jeg ikke om man kan købe i udlandet men det har da været kendt et stykke tid herhjemme. Jeg har selv købt det hos min dyrlæge. Efter hvad der står på indlægs sedlen skulle du være loppefri efter ca 42 dage . Det er min erfaring at mange ikke kender det men nede ved min dyrlæge er det blevet meget godt modtaget og mange har kommenteret på at det har virket godt. Jeg sender lige et link med men ved ikke om du kan få det hjem fra udlandet. http://www.get2press.dk/default.asp?show=showpm&pmid=6030

• #10   9. nov 2014 Okay mange tak ??

Kommentér på:
Hjælp kan ikke slippe af med lopper

Annonce