676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ida B
Ida B
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 45

Enlig kat Enlig kat

Hej
Jeg har et spørgsmål
Jeg har en skøn main coon pige som jeg hentede på internat for et års tid siden smiley
Jeg flyttede hjemmefra for et par mdr siden og selvfølgelig flyttede hun med mig. Mine forældres lille han kat (kastreret, blue russian blanding) fik også lov at følge med da de har boet sammen før jeg flyttede hjemmefra mine forældre smiley
Han er nu begyndt at kradse i tapetet, løber meget rundt osv.. Ham vil hele tiden lege/slås med min pige.. Kan se hun af og til bliver træt af ham men andre gange starter hun det selv..
Har talt med mine forældre om at de skulle tage ham hjem til dem igen for at jeg kunne slippe for at han ødelægger al tapetet i huset.. Men synes også det er synd hvis hun skal være alene..
Had er jeres mening om dette ??
Hun er meget menneskekontakt søgende !

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Enlig kat
  • #1   11. nov 2014 Hmm tænker lidt har begge katte været vant til at komme ud i det fri (til fritløb)??
    Og får de lov til at komme ud nu (hvis de altså har haft muligheden hos dine forældre)??

For det lyder lidt for mig som om hankatten er frustreret og har brug for noget du ikke giver ham, enten at han ikke kommer ud (hvilket er mit bud) eller også er han stresset over noget andet..

Det lyder ikke til at han trives, så ja jeg syntes at du skal give ham tilbage til dine forældre, og viser det sig så at din hunkat begynder at kede sig uden selskab, så gå på internatet igen og find en kat der passer i temperament, aktivitetsniveau og sind til din hunkat..
    Og sørg for at hvis den skal være indekat så må den ikke have været kommet ud før..

• #3   11. nov 2014 Min hun kat som jeg fik fra internat som 3 års har aldrig været vandt til at være ude fik jeg at vide smiley
    Hankatten har i en kortere periode været vandt til at kunne gå på terrassen hos mine forældre smiley
    Vi har haft talt om at de skulle tage ham hjem men er bange for at min hun kat vil blive meget ensom.. Jeg går i skole og er jo ofte væk en del af dagen..
    Er på su og har to heste ved siden af så skal passe lidt på pengene så ved ikk med en ekstra kat smiley nu betaler mine forældre trods alt en del af maden osv smiley

Men i ville ikk mene at det var synd hvis hun skulle være ene kat ??

• #4   11. nov 2014 Jeg ville prøve, at sende drengen hjem hvor den trives, og så må du se om pigen trives uden selskab,,, måske savner hun det ikke hvis du er god til, at lege og putte med hende når du er hjemme, og hun så får alt din opmærksomhed, hun sover nok det meste af den tid du ikke er hjemme, det gør mine drenge også selvom de er 2, og kan se, at de også holder den samme rytme når jeg er hjemme smiley

• #5   11. nov 2014 Oka smiley det må vi prøve smiley hele ideen med at tage ham med var for deres skyld men hvis ikk han trives er det jo ikk længere til hans bedste smiley
    Jeg er hjemme en del af dagen afbrudt af at ordne stald og ride hest samt skole ellers er jeg mest hjemme menneske smiley og hun sover altid inde hos mig ellers bliver hun meget ked af det smiley

• #6   14. nov 2014 jeg har en kat hun bliver opfindson med ting hun kan når hun er alene og når jeg kommer hjem har vi lege tid og fungere ok

profilbillede
  • #7   14. nov 2014 Nu har Venus været ene kat siden onsdag smiley den første nat gik meget godt men igår aftes og i nat har hun været meget pjevset.. Hun har gået og kaldt en del af natten og her til morgen...

• #8   14. nov 2014 Hun kalder nok, fordi hun ikke ser den anden kat mere, men det er vigtigt ikke, at svare eller give opmærksomhed når hun kalder, hverken god eller dårlig opmærksomhed smiley
    Og så giv hende masser af opmærksomhed når hun ikke kalder, og leg med hende, husk, at find en rytme i kan lide og som tilgodeser hendes behov også,,, start ikke vaner i ved i ikke vil blive ved med smiley

• #9   14. nov 2014 Oka smiley jeg skla prøve at ignorere hende smiley
    Hor længe skal jeg se tiden an ??

• #10   14. nov 2014 Uanset om der er 1 eller flere katte snakker de jo nu og da, og hun kan godt blive mere snakkede end før, men hvis det er upassende ( natte snak) skal det alt ignoreres så bliver det normalt bedre med tiden, men det sker ikke bare på en uge, og hvis så meget som siger aaarrrgh kan i regne med længere tid smiley

• #11   14. nov 2014 Hun har altid talt en del i den tid jeg bare haft hende smiley men i nat vækkede hun mig hele tiden smiley
    Det er ikk synd for hende at være alene ?? Nok bare mig der er lidt pylret smiley

• #12   14. nov 2014 Det er jo almindeligt kendt at en MCO er en snakkende kat smiley :P smiley

Det er ikke unormal adfærd at hun savner den anden kat, hun har jo været sammen med den i 1 år, så at hun kalder på ham er normalt, det burde aftage efter noget tid, hvor lange er svært at sige men give det i hvert fald en uge eller 2, hvis hun derefter stadig kalder, så har du 2 muligheder:
    1. overlad hende til dine forældre så de 2 katte igen er sammen hos dine forældre, for hankatten fungere jo ikke hos dig..
    2. anskaf dig en internatkat/ killing mere som hun kan gå sammen med..

• #13   14. nov 2014 Oka vi må se hvordan det går smiley vi talte om at lave en kattegård her hos mig... Men ved ikk om det er nok for ham eller om han simpelthen skal kunne komme rigtig ud i haven som han gjorde før hos mine forældre ...
    Mine forældre v ikk have hende boende da hun er inde kat og de ikk gider bøvle med at holde vinduer lukkede osv ..
    Må prøve at regne lidt på det.. Er på su pg har to heste ved siden af som også koster penge.. Indtil nu har vi trods alt været to om udgifterne smiley

• #14   14. nov 2014 Jamen så er der kun 3. mulighed som jeg undlod at nævne og det er at finde et andet hjem til hende hvor der er andre katte..

Hverken du eller katten kan jo leve med at hun ikke trives, så finder hun sig ikke til rette som enekat, så er det en kat mere eller andet hjem..

Og jeg syntes i øvrigt at det vil være synd at flytte mere rundt med hankatten end højst nødvendigt, så at forsøge med en løbegård syntes jeg er en dårlig ide, for sandsynligvis vil det ikke være nok..

• #15   14. nov 2014 Pyha det var nok en løsning jeg vidste kunne komme frem men som jeg har skubbet væk hele tiden ... Jeg må prøve at se an hvordan hun tager det smiley men i vil mene at uanset hvordan hun tager det skal vi lade hankatten blive hos mine forældre og ikke hente ham hjem til mig igen ?? Ideen var jo at de skulle have glæde af hinanden begge to men hvis han er frustreret er det jo synd for ham smiley
    Han er en krudt i røven kat på 1 1/2 år ca og hun er en stille og rolig putte pige på ca 4 år..

• #16   14. nov 2014 Det dur jo ikke at han ikke trives, det får du i det lange løb kun problemer ud af..

Men måske en løbegård til din hunkat kan få hende til at trives bedre som enekat da hun så bliver stimuleret på en anden måde..

Men giv hende nu tid til at opdage at hun godt kan være alene, det er jo kun 2 dage siden du afleverede hankatten, såå se nu lige tiden an..

• #17   14. nov 2014 Nej det er ikk sjovt for ham når han er så frustreret smiley

Må se hvad hun siger til det med tiden smiley

Kommentér på:
Enlig kat

Annonce