Enlig kat Enlig kat
Hej
Jeg har et spørgsmål
Jeg har en skøn main coon pige som jeg hentede på internat for et års tid siden
Jeg flyttede hjemmefra for et par mdr siden og selvfølgelig flyttede hun med mig. Mine forældres lille han kat (kastreret, blue russian blanding) fik også lov at følge med da de har boet sammen før jeg flyttede hjemmefra mine forældre
Han er nu begyndt at kradse i tapetet, løber meget rundt osv.. Ham vil hele tiden lege/slås med min pige.. Kan se hun af og til bliver træt af ham men andre gange starter hun det selv..
Har talt med mine forældre om at de skulle tage ham hjem til dem igen for at jeg kunne slippe for at han ødelægger al tapetet i huset.. Men synes også det er synd hvis hun skal være alene..
Had er jeres mening om dette ??
Hun er meget menneskekontakt søgende !
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og får de lov til at komme ud nu (hvis de altså har haft muligheden hos dine forældre)??
For det lyder lidt for mig som om hankatten er frustreret og har brug for noget du ikke giver ham, enten at han ikke kommer ud (hvilket er mit bud) eller også er han stresset over noget andet..
Det lyder ikke til at han trives, så ja jeg syntes at du skal give ham tilbage til dine forældre, og viser det sig så at din hunkat begynder at kede sig uden selskab, så gå på internatet igen og find en kat der passer i temperament, aktivitetsniveau og sind til din hunkat..
Og sørg for at hvis den skal være indekat så må den ikke have været kommet ud før..
nov 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 45
Hankatten har i en kortere periode været vandt til at kunne gå på terrassen hos mine forældre
Vi har haft talt om at de skulle tage ham hjem men er bange for at min hun kat vil blive meget ensom.. Jeg går i skole og er jo ofte væk en del af dagen..
Er på su og har to heste ved siden af så skal passe lidt på pengene så ved ikk med en ekstra kat
Men i ville ikk mene at det var synd hvis hun skulle være ene kat ??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.154
nov 2010
Jeg er hjemme en del af dagen afbrudt af at ordne stald og ride hest samt skole ellers er jeg mest hjemme menneske
jul 2013
Følger: 47 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 43
nov 2010
maj 2012
Og så giv hende masser af opmærksomhed når hun ikke kalder, og leg med hende, husk, at find en rytme i kan lide og som tilgodeser hendes behov også,,, start ikke vaner i ved i ikke vil blive ved med
nov 2010
Hor længe skal jeg se tiden an ??
maj 2012
nov 2010
Det er ikk synd for hende at være alene ?? Nok bare mig der er lidt pylret
jan 2012
Det er ikke unormal adfærd at hun savner den anden kat, hun har jo været sammen med den i 1 år, så at hun kalder på ham er normalt, det burde aftage efter noget tid, hvor lange er svært at sige men give det i hvert fald en uge eller 2, hvis hun derefter stadig kalder, så har du 2 muligheder:
1. overlad hende til dine forældre så de 2 katte igen er sammen hos dine forældre, for hankatten fungere jo ikke hos dig..
2. anskaf dig en internatkat/ killing mere som hun kan gå sammen med..
nov 2010
Mine forældre v ikk have hende boende da hun er inde kat og de ikk gider bøvle med at holde vinduer lukkede osv ..
Må prøve at regne lidt på det.. Er på su pg har to heste ved siden af som også koster penge.. Indtil nu har vi trods alt været to om udgifterne
jan 2012
Hverken du eller katten kan jo leve med at hun ikke trives, så finder hun sig ikke til rette som enekat, så er det en kat mere eller andet hjem..
Og jeg syntes i øvrigt at det vil være synd at flytte mere rundt med hankatten end højst nødvendigt, så at forsøge med en løbegård syntes jeg er en dårlig ide, for sandsynligvis vil det ikke være nok..
nov 2010
Han er en krudt i røven kat på 1 1/2 år ca og hun er en stille og rolig putte pige på ca 4 år..
jan 2012
Men måske en løbegård til din hunkat kan få hende til at trives bedre som enekat da hun så bliver stimuleret på en anden måde..
Men giv hende nu tid til at opdage at hun godt kan være alene, det er jo kun 2 dage siden du afleverede hankatten, såå se nu lige tiden an..
nov 2010
Må se hvad hun siger til det med tiden
Enlig kat