3.650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dagene efter sterilisation Dagene efter sterilisation

Min killing på 20 uger blev i torsdag steriliseret og kom hjem fredag eftermiddag med krave. Kraven blev taget af i nat (skulle blive til dag mandag) da hun fik kæben ned under kraven og kunne ikke få den ind igen.

Men.....

Nu er der kommet en bule forneden af samlingen (hun er klipset) hun har været aktiv og leget uhæmmet ligger nu og sover og har gjort det det meste af eftermiddagen og aften. Hun spiser og drikker som hun plejer og besørger i Bakken.

Mit sp er så om der er nogen som har oplevet dette??
Og hvordan ser man om en kat har ondt hvis det er?

Hvis det udvikler sig ringer jeg selvf til dyrelægen. Men vil ikke male fanden på væggen hvis det er noget ufarligt. Håber der er nogen som kan svare

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagene efter sterilisation
  • #1   17. nov 2014 Det kunne hjælpe vis du kunne tage et billede af det

• #2   17. nov 2014 Det er ikke unormalt at der kommer en bule men et billede vil hjælpe smiley

• #3   17. nov 2014 Man kan ikke rigtig se den

• #4   17. nov 2014 Man kan ikke rigtig se den

profilbillede
  • #5   17. nov 2014 Jeg sys det ser fint ud ,

• #6   17. nov 2014 Billed 2

profilbillede
  • #7   17. nov 2014 Og man kan bare SLET ikke se bulen på de billeder smiley

• #8   17. nov 2014 sådan så det ud på wn af mine katte

profilbillede
  • #9   17. nov 2014 Nej man kan ikke se bulen på billedet men det med at der kommer en bule under operationsarret er helt normalt, det er en reaktion på de indvendige sting, bulen kommer gerne på 4-5 dagen hvilket jo passer fint, og så forsvinder den igen efter et par dage eller 3, hvis den ikke er svundet eller helt væk 5 dage efter den er opstået, eller hvis den bliver varm eller rød, så skal du fluks kontakte dyrlægen, ellers er det ok..

• #10   17. nov 2014 Tusind tak smiley så vil jeg nøjes med at holde øje med det et par dage smiley i har givet mit hoved (og kærste) rigtig meget ro smiley

• #11   18. nov 2014 Bilen kan også skyldes at din kat har fået en brok. Når den ligger på ryggen kan den glide tilbage og derfor ikke være synlig på billedet.
    - er det en brok, den har fået ( fx hvis den indvendige suturering er gledet eller springet over et par sting) skal din dyrlæge vurderer om der skal reopereres. Da der kan risikere at komme tarmfremfald i sådanne defekter.
    Så hold godt øje med den lille dame og fortæl endelig din dyrlæge om det hvis det udvikler sig.
    - hvis det viser sig hun skal genopereres skal du have det gratis udført, da det er en komplikation der er kendt og dyrlægen skal dække over, alt så en slags fejl.

• #12   18. nov 2014 Sådan en bule fik begge mine også (: Den var væk igen efter en uges tid.

• #13   18. nov 2014 Men tænker brok burde det ikke gøre ondt på katten? Har en veninde hvor tarmene fald ud efter samme operation efter et par dage derfor er jeg lidt hysterisk hehe

• #14   18. nov 2014 Ja, med den oplevelse inde på nethinden, så er der da ikke noget at sige til at du er lidt urolig smiley
    Men ud fra de billeder, så tror jeg bestemt ikke at du skal være nervøs.
    Min Mille fik også en bule, men den forsvandt efter et par dage, så det er vist meget almindeligt at de får en bule et par dage smiley
    Ellers ser såret jo helt fint ud smiley
    Men ih, det ser altså lidt drabeligt ud med de klips smiley
    Mille hun blev heldigvis syet med opløselig tråd, så der var ikke noget der skulle gøres efter at hun var opereret smiley

• #15   18. nov 2014 Ringede til dyrelægen i morges da jeg havde brug for at høre fra ham at alt er i orden... Har nu været afsted og han ville tage den klips som sad ved siden af samlingen men trode han skulle tage alle trods jeg sagde hun blev opereret i torsdags ?? han blev først lidt forbavset over sin gøren men prøvede og berolige mig med hun er syget i to lag inden under og 6 sting i hvert lag så der kan ikke ske noget

Jeg er ikke helt tryk ved ham her og han joker for meget

Derudover har min veninde som jeg har købt missen af (hun havde alle 4 inde samtidig) oplyst mig da hun kom tilbage med hende fredag af hun skulle have kraven på til mandag hvorpå dyrelægen siger at det var til næste mandag ??

Tog den af søndag da hun blev ved med at få kæben under skærmen så hun sad fast hvilket de også havde problemer med hun gjorde det døgn hun var der.

Selvom han siger alt er som det skal være så bliver der næste gang benyttet anden dyrelægen!!!!!

Tak for alt jeres hjælp smiley MISTY har en lille væske ophobning men den skulle gå væk inden for en mdr

Kommentér på:
Dagene efter sterilisation

Annonce