1.269 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
At sætte ny killing sammen med anden kat? At sætte ny killing sammen med anden kat?
Det er der nok en del herinde der har prøvet ??
Det er sådan at vi overvejer og få et bette pus mere i familen, men har i forvejen Luna der kan ses på min profil.
Hun er udekat nu, da hun simpelthen ikke kunne være inde grundet det stressede hende for meget.
Men hvordan gør man så lige det med at få en killing i huset?
Vi har en kattebakke til den gamle stående inde, men efter vi har købt ny bruger hun den ikke, skal vi alligevel have en mere?
Jeg håber lidt i kunne forklare det på en nem og hurtig måde ??
0 synes godt om
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.565
Men bliv ikke forbavset eller bange hvis den lille får en på hatten eller der bliver knurret, det er ganske normalt, for den nye skal vide hvor skabet skal stå!
Så længe der ikke flyder blod, skal du ikke gribe ind.
Flyver der totter, sååååå skal du lige overveje om ikke der skal tales med dyb stemme...
En sammenføring kan tage tid, alt fra 1 time til flere måneder.....
Men lad være med at isolere dem fra hinanden, så kan du starte forfra med integrationen gang på gang...
Jeg vil anbefale 2 bakker.
Faktisk også en hankat. Hunner er lidt mere sippede og skrappe, men det er en smagssag
Held og lykke
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 34 Svar: 120
Luna hun er blevet steriliseret, altså hun er kælen overfor os og hunden, men man kan godt høre hende hvis hun møder en fremmed kat udenfor
Jamen så lyder det jo egentlig simpelt nok, så må vi bare håbe hun kan med den anden hvis det er vi beslutter os for det skal være en ny
Men jeg kan nemlig mærke det på hende med det samme, da vi havde vores anden hund i huset, der ville hun slet ikke snakke med os eller noget, og blev mere eller mindre udenfor hele tiden, samt hun knurrede af bøde os og hunden.
Men hun er hun kommet sig over det, og er blevet rigtig kælen igen, og skal gerne helt op i hovedet på os.
Men der er jo ikke rigtig andet for end og prøve sig frem, selv om det nok vil tage en del tid
jan 2008
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.565
Guider den stille og roligt ud til bakken og derefter ind til madskålen - eller omvendt
jan 2008
jan 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Det var noget med, at den gamle ikke ville gå gennem kattelemmen fordi den som oftest oplevede, at killingen stod og legede med lågen, og den gamle så ikke turde gå igennem.
Jeg mener det ikke som en advarsel mod en ny killing, men som " i kan finde en løsning" så det ikke sker hos jer.
jan 2008
Men ellers må jeg holde vores kat inde i et døgn, så den er her sammen med den lille
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 17 Katte: 8 Emner: 48 Svar: 673
Håber alt godt for jer
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Du skal bare kort efter killingen er kommet ud af kassen, vise den hvor bakken, og maden står. Så finder den hurtigt ud af det
At sætte ny killing sammen med anden kat?