{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

"Vildkat" skal neutraliseres {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at vi for nogen måneder siden fik Bella. Hun var næsten 100% vildkat da vi fik hende men det er bestemt gået i den rigtige retning, hun har det godt med de andre katte og hun stoler mere og mere på mig og min kæreste. Vi må da nusse hende nu og hun kommer jævnligt og putter hos os.
Bella skal selvfølgelig ud og lege sammen med de andre, hun lader dog ikke til at savne udelivet men indelivet er vidst lidt for kedeligt for hende. Vi vil gerne have at hun bliver steriliseret inden hun kommer ud.
Så spørgsmålene lyder således: Skal vi vente med at lukke hende ud til foråret?
Hvis hun skal steriliseres nu (hun er cirka 7 måneder gammel og det ville passe mig helt fint at det blev nu) hvordan i alverden får vi hende så i transportkassen så hun kan komme op til dyrlægen? Hun vil ikke bæres og vi må ikke tage fat rundt om hende med begge hænder endnu.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Vildkat" skal neutraliseres
  • #1   23. nov 2014 Jeg syntes ikke at du skal vente ikke når hun er 7 mdr. så syntes jeg du skal få en tid så hurtigt så muligt inden hun kommer i første løbetid..

    Jeg tænker lidt du som start kan prøve at narre hende, sæt transport kassen frem på gulvet og se om ikke hun selv vil gå ind i den evt smid et par godbidder ind i den, og træn det med hende et stykke tid, så hu ikke forbinder den med noget ubehageligt, lad være med at lukke lågen, når du så uden probleer kan få hende til at gå ind via et par godbidder, så får du en tid hos dyrlægen og så lokker du hende ind i transportkassen og lukker lågen..

    Men lad transportkassen stå fremme så hun bliver fortroligmed den og evt bruger den som sovehule, det gør begge mine fra tid til anden, de spurter begge ind i kassen når jeg stiller den midt på stuegulvet trods ingen af dem kan lide at køre bil, men transportkassen har de ingen problemer med sjovt nok smiley


  • #2   23. nov 2014 Det lyder som en rigtig god plan, det vil jeg forsøge smiley Jeg vil også gerne at hun snart bliver fixet for at undgå uheld, jeg vidste bare ikke lige helt hvordan jeg skulle gribe det an.

  • #3   23. nov 2014 Gør, som Heidi foreslår. Frem for alt skal I ikke selv prøve at fange hende.

    Jeg taler af erfaring.
    KissKiss var også en vild killing, da hun kom ind her, og ligesom hos jer fik jeg gradvist hendes tillid, hvilket vil sige, at jeg kunne kæle med hende, men ikke mere og slet ikke løfte.

    Da hun skulle af sted til dyrlægen mhp neutralisering, blev jeg bare nødt til at fange hende. Hun tilgav mig aldrig (og jeg måtte på skadestuen og langtidsbehandles med antibiotika).

    Hjemme igen fra dyrlægen og helet fint op, var hun bange for mig. Hun så sit snit til at stikke af, og jeg så hende først igen her ½ år senere sidst på sommeren. Nu kommer hun daglig sammen med mine genudsætningskatte og spiser, og det må jeg slå mig til tåls med.


  • #4   23. nov 2014 Jeg vil helst heller ikke forsøge at få hende i kassen med magt, og da slet ikke efter den historie. Det vil jeg godt nok ikke risikere. Tak.

  • #5   23. nov 2014 min Kisser kom først på p-piller fordi hun også var mere eller mindre vildkat. Det tog noget tid inden hun bare stolede lidt på os, så for hendes skyld ja så blev det til p-piller i starten. nu er mine i løbegård så jeg har ikke nogen uheld
    men vi fik efterhånden hende så meget ned på jorden at vi godt kunne tage til dyrlægen med hende uden problemer
    dog valgte vi at jeg skulle blive hos hende indtil hun sov. normalt indleverede man bare katten, men for ikke at de skulle stresse hende mere end nødvendigt, ja så var det bedre at jeg blev hos hende.
    og da stingene skulle tages, valgte jeg at tage dem selv. såret så pænt ud og ifølge dyrlægen var det ok - nu har jeg så også været på internat i mange år og har set min del af sår mm, så det var ok

    men prøv at sæt transportkassen frem med tæppe i. uden lågen - for hun må ikke kunne blive lukket inde ved uheld. de fleste syntes at det er sjovt at få lov til at have en lukket hule.


  • #6   24. nov 2014 Til en kat som ikke er glad for for meget menneske kontakt skal da syes med selvopløselige sting, så undgår man, at hun skal afsted igen bare for sting smiley

  • #7   24. nov 2014 Min anden hunkat blev syet med sting der gik væk af sig selv så det kan jeg jo bare bede dyrlægen om i det her tilfælde.

  • #8   24. nov 2014 Du skal få hende steriliseret nu, det er ikke for tidligt. Når hun skal i transportkasse tager du hende op, sætter transportkasse mellem dine ben og holder den fast, du holder hende med hovedet ud fra dig samler hendes bagben og holder den roligt, nu sætter du hende med enden i kassen og automatisk vil hun gå baglæns og ind i kassen. Tillykke med din vildkat, har selv en tidligere vildkat, jeg fik hende da hun var 4 mdr, når først de er blevet tamme viger de ikke fra dig, jeg holder på at en tæmmet vildkat er den bedste huskat man kan have, men du har ret hun skal ud og gå i det fri, mine katte løber fri og min vildkat er aldrig ret langt væk hjemme fra.

  • #9   24. nov 2014 Som skrevet kan man ikke løfte hende. Vi prøver det med at lokke hende i kassen med godbidder indtil hun lærer at den er okay.

  • #10   25. nov 2014 brug den næste uge - måske 2 på at træne hende i kassen. lad den stå fremme, og læg hendes tæppe ind i den, og så lad hende selv bestemme

    vi brugte rådet til vores pensionatkunder på kv, da der var flere som havde problemer med stresse katte når de skulle på ferie. problemet er nemlig at mange kun bruger kassen når man skal til dyrlæge. Og for mange katte er dyrlægen lig noget uhyggeligt/smerte, så derfor skal man lære katten er kassen er en god ting som man kan hygge i.


Kommentér på:
"Vildkat" skal neutraliseres

Annonce