2.634 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forvirret Killing og manglende balance - HJÆLP! Forvirret Killing og manglende balance - HJÆLP!

Hej alle sammen

Jeg er plejemor, og har været det for over 40 killinger det sidste års tid, men denne gang har vi en killing, som enten har en medfødt lidelse og/eller har slået sig.

Killingen er ca 3 måneder gammel nu - det er en spinkel lille pige som pludselig fredag morgen var meget rundtosse, diffus og pludselig faldt sammen på bagbenene. Den væltede rundt som når katte vågner efter narkose. Den pev meget den morgen, men den begyndte så småt at kunne gå igen efter 1 times tid, dog stadig lidt forvirret og holder stadig forholdsvis dårlig balance. Lørdag var det næsten normalt, og nu søndag er den lidt diffus igen. (dog ikke så slemt som første dag)

Jeg har været ved Dyrenes Beskyttelses dyrlæge, og vi har fået af vide, at det kan være en hjernerystelse, vokseværk og i værste fald en neurotisk lidelse (dog mente hun ikke, at det så alvorligt nok ud til at være det sidste)

Er der nogen der har haft en kat, som har haft noget af ovenstående før? Det er ikke akut, men jeg er simpelthen så nervøs for vores dejlige lille killing, og jeg ønsker den selvfølgelig kun det bedste.

OBS - den har spist normalt + lidt til og drikker også rigeligt. Den leger også rimelig meget.

Gode råd og erfaringer tages imod med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret Killing og manglende balance - HJÆLP!
  • #1   11. jan 2015 Jeg er nok ikke den rigtige til, at rådgive dig ?? du har jo lang erfaring.

Men jeg har haft en killing/ kat med neurologisk lidelse, men det kunne ses så snart søsteren begynte, at gå, at Tulla ikke udviklede sig som hun skulle.
    Jeg fik hende 16 uger gammel og lige knapt 1 kg, og jeg vidste at hun ikke var som hun skulle være da jeg købte hende, og jeg vidste hun ville få slidgigt, men desværre blev hun ikke så gammel.
    Jeg havde ikke klatretræ, for hun kunne godt komme op, men ned lignede hun et flyve egern, og endte altid med noget der lignede en maveplasker, hun skulle max have 40 cm afstand op/ned og landingspladsen skulle minimum have størrelse som en spisestuestol, og jeg lagde tit noget blødt hun kunne lande på.
    Mit " klatretræ" var kasser som var brede og sat som en trappe, så hun kunne komme op og ned, og der var kun 25 cm mellem trindene.
    En ting jeg lærte af, at være til kontroldel med hende er, at du kan holde killingen under armene og hvis bagbenene hænger er der noget galt og hvis den ikke løfter benene når du føre dem mod en bordkant er der helt sikkert noget galt.
    Jeg håber det bedste for den lille, og sætter et billede af min lille pige på smiley

profilbillede
  • #2   11. jan 2015 Århh stakkels mis, jeg kan ikke råde dig men vil blot sige at jeg håber den lille pige kommer sig så hun kan få en ordentlig start på livet smiley

• #3   11. jan 2015 Hej Jette
    Jeg håber inderligt ikke, at det er en neurotisk lidelse. Hvis det er det, så bliver jeg synderknust. Vi har haft den (+ søskende) siden den var 10 dage gammel, og vi har flasket dem alle op da moren var død og der ikke var nogen anden mor de kunne die ved.
    Den har været helt normalt, og har intet fejler overhovedet - indtil fredag morgen, hvor den pludselig næsten ikke kunne gå og var helt rundt på gulvet.

Vi har gået vores lejlighed igennem efter alt, som denne kunne have slugt, spist eller lignende, som skulle kunne forårsage en forgiftning - men der er ikke noget.

Min kæreste sagde dog, at den var faldet lidt mærkeligt ned fra en puf torsdag aften, hvor han lagde mærke til, at den landede fladt på ryggen og hovedet - og derfor er vi lidt nervøse for, at den måske har slået hovedet.

Den spiser rigtig godt, og leger også med dens søskende, den er dog meget rundtosset og lidt usikker på bagbenene.

Jeg håber sådan, at det går over snarest! Jeg er så bange smiley :-(

• #5   12. jan 2015 jeg har prøvet det med to af mine voksne katte
    ingen fandt ud af hvad der var galt med dem. Men begge katte to turen to gange hver.
    de fik penosol og pencillin, og det hjalp

dyrlægen kunne ikke sige hvad der var galt, men hvis det skete igen ja så skulle vi den store tur igennem.
    Rosa var den første som tog turen. vi så at hun faldt ned fra sofaen og så var hun helt mærkelig. Kunne næsten ikke gå, græd og øjene gik bare fra side til side. afsted til dyrlæge. men det var næsten over da vi kom derind. men de valgte at give hende begge dele. og 2 dage efter var det over igen
    så tog Tille en tur, men hun startede med at have over 40 i feber.
    så tog rosa igen en tur
    og så sluttede tille med en tur, men igen var det samtidigt med at hun blev syg. hun fik noget med ørene

men Rosa fandt vi aldrig ud af hvorfor hun gjorde det.

• #6   13. jan 2015 Mmmm kommer til, at tænke på, at Birk sprang badus ind i en glas krukke, forfejlede flere hop og havde ondt i bagkroppen,,, det var galt i hovedet på ham, øjnene stod ikke stille men flakkede fra side til side, enten var det en øreinfektion som var brudt gennem trommehinden eller tumor i hovedet, han fik fred, for det var ikke det eneste han fejlede, og han havde haft bøvl med det ene øre hele sit liv og meget ofte de sidste par år.

• #7   13. jan 2015 Hej alle sammen - tak for beskederne

Det går lidt op og ned med vores lille killing. Den spiser og leger ret vildt / normalt - men den et ret sløv til tider og lidt diffus.

Umiddelbart synes jeg at se en forbedring i den halthed/vælten, og den piver ikke mere kun fordi den vil have snacks smiley Jeg er ved godt mod pt. Håber på, at det fortsat bliver bedre og bedre!!!

• #8   13. jan 2015 Tak for opdateringen, hvor godt det går fremad smiley

• #9   19. jan 2015 hvordan har den det nu?

Kommentér på:
Forvirret Killing og manglende balance - HJÆLP!

Annonce