{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.218 visninger | Oprettet:

Feline hyperesthesia syndrome {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde der ved noget om den sygdom. Jeg tror Anja havde et indlæg for lang tid siden med en hun kat , hvor den sygdom blev nævnt. Der kiggede jeg en masse film igennem og tænke det er jo nøjagtig det Silke gør med halen og med ørene. Hun falder ikke om og miaver heller ikke. Silke har så haft to ret store anfald nu med nogle få måneder imellem som jeg tror er FHS . Hun har altid haft det svært med berøring på ryggen og har disse underlige trækninger i pelsen. Hun har været til dyrlægen rigtig mange gange netop på grund af disse symptomer med ørene, huden og pelsen . Hun har sidst været igennem en lang behandling fordi hun pludselig efter pels skiftet i sommers fik en masse skæl. Dem er vi sluppet af med og pelsen er blevet fin igen. Alligevel er virker hun stadig irriteret i pelsen og virrer meget med ørene og slikker sig meget. Jeg har selv søgt alt hvad jeg kunne om FHS og hendes anfald begynder med at hun slår med halen og begynder at stirrer på den som om den bevæger sig af sig selv. Hun miaver ikke men hun får store pupiller og virker angst, stresset og bange, gemmer sig og har en gang angrebet sig selv knurret og bidt totter af pels af. Hun har også hvæset, da jeg en dag kom til at røre hende på ryggen. Jeg er meget tæt på at vælge en aflivning nu ,da jeg synes de anfald er meget ubehagelige og synes katten lider. Jeg havde sådan set taget beslutningen men så fik hun en periode hvor hun legede og spiste og virkede normal. Nu kom der så et anfald igen i går. Jeg tvivler lidt på dyrlægen kan stille så meget op. Det virker lidt som om de ikke kender meget til den sygdom. Da jeg har nævnt det. Hun bliver behandlet med Allerderm og Dermocent og badet med Humilac hvilket synes at hjælpe noget. Problemet er jo at når jeg er hos dyrlægen er hun nærmest i chok og de ser ikke nogle af de symptomer jeg ser.. Sidst kunne jeg ikke filme det da hun løb ind i sin kattehule og blev der. Hun har også været igennem adskillige diæter for allergi.
Jeg har talt med dyrlægen som foreslår vi igen går alt igennem igen. Problemet er også at jeg ikke tør lade hende være alene for hvad hvis hun får et anfald når jeg ikke er hjemme. Jeg synes hun har været meget igennem og tænker selv det er tid til at sige stop nu. Jeg vil da lige høre om i har en anden mening. Jeg synes ikke hun skal leve med konstant pludselig angst og ubehag men der er jo også perioder hvor hun dagligt kommer og putter hver nat og ligger i arm. Så det er lidt svært.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Feline hyperesthesia syndrome
  • #1   12. jan 2015 nej hvor er det synd.tror også at jeg havde valgt ,at lade katten få fred.selv om det er rigtigt trist,

• #2   12. jan 2015 Du er jo den som kan og skal tage den svære beslutning, for det er dig som ser om din kats liv er godt på alle måder.

Det er som, at jage skygger, når det ikke lykkes, at finde ud af hvad katten fejler og jeg tror du har et godt gæt.

Jeg håber det bedste for jer, uanset hvad der er bedst for jer smiley

• #3   12. jan 2015 Jeg har faktisk også taget beslutningen Jette . Sådan som hun havde det i går det meste af natten i går synes jeg ikke er et værdigt liv for hende Det har netop været som at jage skygger i meget lang tid . . Så jeg tror jeg får dyrlægen til at komme og give hende fred herhjemme. Sidst jeg var til dyrlægen lagde hun det mere eller mindre over i mine egne hænder måske fordi hun godt ved der ikke er noget at gøre. Hun sagde lidt det samme som dig at det jo var mig der kendte katten bedst og hun synes det var helt i orden hvis hun fik fred nu. Og så er det vel det bedste jeg kan gøre. Man leder jo nogen gange efter et halmstrå der ikke er der men det skal jo ikke gå ud over katten.

• #5   12. jan 2015 Tak for artiklen Lotte S. Jeg vil da lige undersøge om det medicin Gabapentin der er nævnt i artiklen kunne være en mulighed sammen med dyrlægen. Det samme med røngten og urinprøver. Jeg har købt flydende kalm til hende men har ikke set nogen positiv virkning. Noget af det som står i artiklen er jeg bekendt med og jeg forsøger altid at gøre hendes tilværelse så fri for stress og angst som overhovedet muligt. Hun er utrolig følsom overfor berøring og det bliver der taget hensyn til. Set i bagspejlet eller hvad man nu skal kalde det kan jeg godt se hun altid har haft det nu siden jeg fik hende fra internatet. Det har dog aldrig været så slemt som nu. Dengang troede jeg det var stress .

Kommentér på:
Feline hyperesthesia syndrome

Annonce