Hvor strikse er boligselskaberne? Hvor strikse er boligselskaberne?
Hej alle
Jeg står og skal flytte i rækkehus til sommer, en lejebolig. I vedtægterne står der, at man må have 1 kat eller 1 hund. Jeg har to søde delekatte, som jeg deler med min mor. Kattene er primært hos min mor, men er ofte hos mig, når det passer ind i kalenderen. F.eks. har jeg dem gerne et par uger når jeg læser til eksamen, eller i de uger (cirka 4-5 på et år) hvor min mor er ude at rejse. Jeg vil meget gerne fortsætte med denne ordning.
Kattene kommer ikke udendørs i de perioder jeg passer dem, og det vil de heller ikke gøre, når jeg er flyttet.
Mit spørgsmål er så, hvad jeres erfaring er med dette ift. boligselskabernes regler og overholdelsen af disse? Jeg er udemærket klar over, at jeg kan ringe og høre dem ad - det gør jeg selvfølgelig også - lige nu er jeg dog ude efter at høre jeres erfaringer med "overtrædelse af vedtæfterne ift. husdyrantal". Håber I vil dele oplevelser
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Læs ordensreglementet/vedtægterne inden du ringer, så er du bedre klædt på til samtalen.
Hvis de tillader dit "kattehold", skal du have det på skrift, i det du i så fald kan vise det frem. I øvrigt bør bestyrelsesformanden blive underrettet når der er givet nye tilladelser til dyrehold.
Jeg vil ikke anbefale dig at flytte ind inden du får styr på dette, da de i nogen afdelinger er meget strikse med overholdelse af dyrehold.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.158
Jeg vil kalde dine katte besøgs katte, de er jo ikke fastboende, og jeg vil foreslå dig, at tale med afdelingsformanden, for han/hun har en del og sige, og faktisk er det bestyrelsen som tit skal gå videre med klager og beboerne som bestemmer på årsmødet om der må være husdyr og hvor mange!
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 208
Ved ikke hvor strikse dit boligselskab er med det, her er det maks to uger, mener jeg der stod i lejekontrakten
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men hvis jeg var dig så ville jeg kontakte boligselskabet og høre om det vil være ok at du passer din mos 2 katte i kortere perioder 4-8 gange om året, forklar situationen og få det hele på skrift, jeg vil tro at når der er tale om pasning så vil de være fleksible..
Lad være med at kalde dem delekatte, for det kan skabe problemer for dig..
Hvor strikse er boligselskaberne?