565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hvor strikse er boligselskaberne? Hvor strikse er boligselskaberne?

Hej alle

Jeg står og skal flytte i rækkehus til sommer, en lejebolig. I vedtægterne står der, at man må have 1 kat eller 1 hund. Jeg har to søde delekatte, som jeg deler med min mor. Kattene er primært hos min mor, men er ofte hos mig, når det passer ind i kalenderen. F.eks. har jeg dem gerne et par uger når jeg læser til eksamen, eller i de uger (cirka 4-5 på et år) hvor min mor er ude at rejse. Jeg vil meget gerne fortsætte med denne ordning.
Kattene kommer ikke udendørs i de perioder jeg passer dem, og det vil de heller ikke gøre, når jeg er flyttet.

Mit spørgsmål er så, hvad jeres erfaring er med dette ift. boligselskabernes regler og overholdelsen af disse? Jeg er udemærket klar over, at jeg kan ringe og høre dem ad - det gør jeg selvfølgelig også - lige nu er jeg dog ude efter at høre jeres erfaringer med "overtrædelse af vedtæfterne ift. husdyrantal". Håber I vil dele oplevelser smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor strikse er boligselskaberne?
  • #1   20. jan 2015 Langt det bedste og sikreste er at tale med boligselskabet og få det på skrift, men når du ikke har dem mere end du har v il jeg mene det er på passerniveau, og man må gerne passe andres dyr i en periode, men tal med boligselskabet, så er du på den sikre side

• #2   20. jan 2015 Det kan tænkes at de tillader de 2 katte., når det ikke er længere end det er. Det skal fremgå af ordensreglementet, i hvilket omfang de tillader pasning.
    Læs ordensreglementet/vedtægterne inden du ringer, så er du bedre klædt på til samtalen.
    Hvis de tillader dit "kattehold", skal du have det på skrift, i det du i så fald kan vise det frem. I øvrigt bør bestyrelsesformanden blive underrettet når der er givet nye tilladelser til dyrehold.
    Jeg vil ikke anbefale dig at flytte ind inden du får styr på dette, da de i nogen afdelinger er meget strikse med overholdelse af dyrehold.

• #3   20. jan 2015 Faktisk er det mest dine naboer der sætter grænsen ( de fleste steder) for boligforeningen render ikke og tjekker med mindre dine naboer melder dig smiley og nogle steder siger de ikke noget, så længe der ikke er gener fra kattene, andre har bare ondt et vist sted og elsker når de har noget at melde.
    Jeg vil kalde dine katte besøgs katte, de er jo ikke fastboende, og jeg vil foreslå dig, at tale med afdelingsformanden, for han/hun har en del og sige, og faktisk er det bestyrelsen som tit skal gå videre med klager og beboerne som bestemmer på årsmødet om der må være husdyr og hvor mange!

• #4   20. jan 2015 Gælder det ikke som pasning, når du jo ikke ejer dem og de kun er hos dig i relativt korte perioder?
    Ved ikke hvor strikse dit boligselskab er med det, her er det maks to uger, mener jeg der stod i lejekontrakten smiley

• #5   20. jan 2015 Det er meget forskelligt hvor strikse boligselskaberne er..

Men hvis jeg var dig så ville jeg kontakte boligselskabet og høre om det vil være ok at du passer din mos 2 katte i kortere perioder 4-8 gange om året, forklar situationen og få det hele på skrift, jeg vil tro at når der er tale om pasning så vil de være fleksible..

Lad være med at kalde dem delekatte, for det kan skabe problemer for dig..

Kommentér på:
Hvor strikse er boligselskaberne?

Annonce