{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.370 visninger | Oprettet:

Chlamydia, katteinfluenza eller ?? {{forumTopicSubject}}

Ja nu sidder jeg her og er tæt på at ringe til Dr. Dyr og skrige "ALARM ALARM" ind i røret.
Jeg har for lidt over en uge siden fået kat nummer 2. En sød lille NFO killing.
Han har haft det fint, og har jo været som killinger er - fræk, legesyg, kælen, opsøgende, lidt mere fræk, sulten osv.
Dufa (min anden kat) blev så syg i søndags med diarré, opkastninger, og siden blod i afførringen.. Af sti afsted til dyrlægen, og vi har fået 2 slags tabletter til hende.
Han nævnte at det kunne være en forskellig række ting, men at vi nu sigtede bredt, for på den måde at få bugt med det.
En af mulighederne han nævnte var, at den lille muligvis var rask smittebærer, og dermed havde smittet hende med et eller andet.

Nu er der jo gået lidt tid, og nu har min lille killing fået lidt snask i øjnene der minder om øjenbetændelse. Ingen panik, jeg har da oplevet øjenbetændelse før, og det er ikke just en grim version af det. Han har blot en smule udflåd fra øjenkrogen, og det burde kunne klares med saltvand.
Men nu her til morgen lægger jeg mærke til at han er blevet forkølet. Hans næse har snaskede bussemænd i det ene næsebor, og i det andet måtte jeg fjerne en sort "skorpe" som også mindede om en slags bussemand.
Han har siden nyst et par gange, og NU er det at jeg begynder at tænke og råbe vagt i gevær.
Jeg har nu været inde og kigge på nettet, og kan læse mig frem til at JO det kan da godt bare være en øjenbetændelse (som han alligevel skal til dyrlægen med, da den så også er i næsen nu), men men men, at det også kan være tegn på en Chlamydia-infektion, katteinfluenza eller herpes.
Uuuaaarrrk..

Jeg vil allerhelst ikke male fanden på væggen, men jeg kan ikke lade være med at tænke det værste, og nu ved jeg ikke om jeg bør tage på dyrehospitalet (det selv samme dyrehospital som faktisk ikke gad at se på Dufa i søndags da hun var skidt, men spiste mig af med at jeg bare skulle faste hende.. Yeeah right.. Hun havde 2 dage efter bragende feber, og måtte på medicinkur) og betale de 1000 kr for konsultationen + det løse, eller om jeg skal vente til i morgen tidligt, og så få min kæreste til at fræse op til vores egen dyrlæge med ham, da jeg selv er hindret i og med at jeg skal på arbejde.

Det skal lige siges at Dufa heldigvis (puuuha) er vaccineret mod alt, men hun skal vaccineres igen, samtidigt med den lille, igen næste måned.
Den lille er altså også vaccineret fra opdrættet, så jeg ved slet ikke om jeg bør bekymre mig sådan..
Han er vaccineret mod kattesyge, katteinfluenza, chlamydia samt leukæmi....
Kan han have fanget noget alligevel?? Eller tror I bare at det er en øjenbetændelse der skal ses på af dyrlægen??

Synes selv at jeg har taget lidt af panikken ved at skrive det hele her, for jeg ved jo godt at han er vaccineret, og at det ikke bør være noget værre end en gang øjenbetændelse..
Men stadig har man frygten siddende i kroppen synes jeg.

Dette var lige mit søndagsdrama.. Jeg håber at det ikke kun er mig der er en pivet kattemor. ;0)
God søndag og mors dag til jer alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chlamydia, katteinfluenza eller ??
  • #1   14. maj 2006 Ja chlamydiaen er heller ikke min værste frygt, da jeg også læste at det kan behandles og kureres..! Men de andre ting det kan være.. Ja det tør jeg næsten ikke tænke på.
    Det ville også være katastrofalt for opdrættet..
    Skrev i går til opdrætteren at Enzo havde det fint fint, men at Dufa havde været dårlig og så hele historien med forløbet osv.
    Fuck mand. Tænk hvis jeg skal ringe til hende og give sådan en dårlig nyhed.. Ej okay, det er så virkelig også i værste tilfælde, men nu må dyrlægen se på det i morgen.
    Har ikke lyst til at ringe til opdrætteren og bekymre hende, hvis det viser sig at være ingenting.


  • #2   14. maj 2006 Hej Camilla.

    Måske kan du have glæde af at læse denne artikel om herpes (den ene af de to influenza-vira) hos kat.

    (link fjernet)

    Sygdommen er ikke spor usædvanlig og næsten umulig at undgå i aktive katterier. Men den skal selvfølgelig håndteres med omtanke, når den er der smiley

    Det er ikke spor sjovt med syge katte, men herpes er ikke verdens undergang smiley God bedring til misserne smiley


  • #3   14. maj 2006 Rolig Rolig, hvis du lige har fået killingen KAN det sagtens være en reaktion på flytningen. Katte reagerer jo forskelligt på påvirkninger og vi kan ikke komme uden om, at det er en STOR påvirkning/omvæltning i en killings liv, at flytte til et nyt hjem.

    Gør som du har påtænkt, vask killingens øje forsigtigt OG næsen (forresten spiser mange killinger så sjusket, at næsen ofte får snask ;.))

    bare rolig, jeg er helt overbevist om, at din voksne kat har fået sig en gang mave/tarm infektion. Noget katte kan få af mange ting, mest hvis de har mulighed for at æde underlige/fordærvede ting. Dyrlægen har jo helt styr på det.
    Og killingen skal nu nok klare sig også.

    Sender dig en masse varme tanker og krydser fingre for både dig og kattene.


  • #4   14. maj 2006 Jeg håber så BESTEMT ikke at det er herpes... Tænk hvis Enzo har det og derfor er smittebærer. - Det ville da være forfærdeligt.
    Jeg skal jo for det første udstille med ham, og det kan jo sagtens give lidt stress, og derudover, så har jeg jo planer om at få flere katte senere, da jeg gerne vil have opdræt om nogle år.
    Derudover så har jeg jo altså Dufa, og hun er jo altså også i smittefare så..
    Eeeej, det her er da skrækkeligt at tænke på!!

    Jeg er dog slet ikke i tvivl om at Dufa har haft en infektion/betændelse i tarmene og i maven, men helt præcist hvad det skyldes ved vi ikke. Der har været flere forskellige faktorer.

    Jeg synes godt nok ikke at det er sjovt at være mig lige nu. Bekymringen sidder helt oppe i mig, og jeg har allermest lyst til at fare til dyrlægen med det samme nu her, men min dyrlæge har ikke åbent og dyrehospitalet er i mine øjne ikke spor kompetente. Jeg har ikke spor tiltro til dem længere, og derfor vil jeg hellere vente i morgen tidligt, og så tage til min egen dyrlæge som virkelig lader til at have styr på alt der har med katte og adfærd at gøre.

    Tusind tak for de varme tanker Lone.. - Du kan tro de varmer. :0)
    Og tak for alle de krydsede fingre til jer alle sammen..! :0)


  • #5   14. maj 2006 ujh ha, det lyder da ikke alt for godt ! ;( håber du finde ud af hvad det er .. Den der sorte "skorpe" på næsen - den har soffi os, men jeg ved virkelig ikke hvad det er ? nogen der ved det ?

  • #6   14. maj 2006 Calici ? hvad er det ?

  • #7   14. maj 2006 Hellere calici end herpes..!! :0)

  • #8   14. maj 2006 Hejsa

    Først vil jeg lige sige, at jeg kun lige har læst det første i denne tråd, da jeg er lidt i tidsnød lige nu.

    Jeg har erfaring med, at en kat har haft Chlamydia-infektion, dette blev behandlet med en pillekur.

    MEN de symptomer du beskriver, kan også være tegn på orm. Min Alfie nyser og har også en smule øjenbetændelse og det er højst sandsynlig orm i hans tilfælde, det var det sidste gang han havde de samme symptomer - så jeg er den der henter en ormekur til ham i morgen tidlig.

    Er det orm din killing har, er det vigtigt han bliver behandlet snarest muligt. Har hørt at orm kan tage meget hårdt på killingerne, da de tager alt næring fra killingen.

    Med venlig hilsen
    og god bedring
    fra Kat-ly


Kommentér på:
Chlamydia, katteinfluenza eller ??

Annonce