{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Helt ny på banen! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været katteejer i mange år, men jeg har indtil nu kun haft drengemisser. Igår fik vi så et nyt medlem til hustanden, nemlig Enzos lillesøster Cutie.. Normalt kommer vores drenge til killingecheck når vi får dem, og så tropper vi op igen efter 6mdr og får dem kastereret, chippet, tatoveret og vaccineret, men er de 6mdr også gældende for hunkatte? Jeg vil meget nødigt risikere at de skulle nå at parre sig med hinanden da de er søskende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt ny på banen!
  • #1   14. feb 2015 I princippet ja og så igen ikke, for der er tilfælde hvor hinke er gået i løb allerede ved 4 mdr. alderen, men hvorfor også vente til de er 6 mdr. Få det dog ovrstået så de også er vaccineret og øremærket fra starten.
    Mange dyrlæger ser gerne katten skal veje omkring 2 kg eller over men ellers er der jo ingen problemer med at neutralisere når de er 3 mdr.

• #5   17. feb 2015 Det kommer bag på mig i siger sådan, for jeg har hørt flere dyrelæger som ikke anbefaler at gøre det så tidligt, men nu har jeg læst op på det på nettet og det er vidst blot en myte at det kan have konsekvenser for killingen. Faktisk har det vist sig at killinger kommer på "benene" hurtigere end ældre katte, og får man det gjort før de udviser kønsmodenhed risikere man ikke at de fastholder de kønsmæssige gener som kunne nå at vise sig. Tusind tak for jeres svar! Jeg fik mine killinger for en uge siden (grundet specielle omstændigheder er de lidt ældre), og skal til dyrelægen om en uge og have det første killingecheck. Jeg ringer til hende og spørger om vi ikke bare skal få ordnet det andet med det samme smiley

Kommentér på:
Helt ny på banen!

Annonce