Er min lille kat for tynd? Er min lille kat for tynd?
Cleo er en lille kat... ikke særlig stor af bygning... Hun er 1 år gammel og vejer 2,8 kg... men er det for lidt?
Hun er super kræsen... rører ikke godbider, eller våd mad, som min ældste kat gerne guffer i sig...
Hun spiser KUN tørfoder, ca. 75 gram om dagen... har prøvet at give hende lidt forskelligt af det vi selv spiser, og hun kan godt kværne en skive agurk eller noget salat ned... hun har også spist lidt havregryn med mælk og yogurt...
Selvfølgelig ser hun tynd ud i forhold til Cassie, der lige har født, men er også lidt bekymret, for hvad kan man give en kat, der ikke gider æde noget af det, hun kan tage lidt på af?
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 66
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Hun får ikke direkte mælk, kun hvad hun har stjålet sig til...
Jeg har prøvet at købe killingemælk, også fordi vi har killinger i huset, men det vil Cleo heller ikke røre...
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 66
apr 2006
Må man give sådan noget tigermælk til en kat, der hverken er gravid eller diger?
Cleo vil ikke røre killingefoder... har det stående fremme til Cassie, der har killinger, men Cleo spiser ikke af det.
apr 2006
Har frisk vand stående både i køkkenet lige ved siden af madskålen og en i soveværelset, hvor Cassie og killingerne er, og hvor Cleo også tilbringer det meste af dagen.
Vil prøve at lave sådan noget tigermælk... bare lidt for at se om hun gider det... som sagt er hun MEGET kræsen...
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Og som Coonstaff skriver så er der bestemt ikke noget galt i at din kat kun vil spise tørfoder, tværtimod
Hvis du gerne vil give din kat et tilskud, kunne du bruge torskerogn blandet med kaffefløde, det er en ren proteinbombe
apr 2006
Der er mad i skålen hele tiden... den bliver flydt lige så snart der er lavvande i den... men det sker som regl kom en gang om dagen... og så prøvede jeg lige at veje hvor meget sådan en skålfuld vejer... deraf 75 gram...
Har prøvet med toskerogn, men det gider hun ikke...
Er min lille kat for tynd?