594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er min lille kat for tynd? Er min lille kat for tynd?

Cleo er en lille kat... ikke særlig stor af bygning... Hun er 1 år gammel og vejer 2,8 kg... men er det for lidt?

Hun er super kræsen... rører ikke godbider, eller våd mad, som min ældste kat gerne guffer i sig...
Hun spiser KUN tørfoder, ca. 75 gram om dagen... har prøvet at give hende lidt forskelligt af det vi selv spiser, og hun kan godt kværne en skive agurk eller noget salat ned... hun har også spist lidt havregryn med mælk og yogurt...

Selvfølgelig ser hun tynd ud i forhold til Cassie, der lige har født, men er også lidt bekymret, for hvad kan man give en kat, der ikke gider æde noget af det, hun kan tage lidt på af?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min lille kat for tynd?
  • #1   14. maj 2006 Hvis jeg var dig ville jeg skifte mælk med havregryn ud med evt.killingemælk,det er jo ikke en baby og katte maver har ikke godt af mælk

• #2   14. maj 2006 Nej, det ved jeg godt... det har heller ikke været med vilje hun har spist havregryn med mælk... men et tilfælde af uopmærksomhed med min morgenmad... smiley
    Hun får ikke direkte mælk, kun hvad hun har stjålet sig til...
    Jeg har prøvet at købe killingemælk, også fordi vi har killinger i huset, men det vil Cleo heller ikke røre...

• #3   14. maj 2006 når okay*s*

• #4   14. maj 2006 Nej, det er ikke Cleo, der har fået killinger... hun er heller ikke gravid...

Må man give sådan noget tigermælk til en kat, der hverken er gravid eller diger?
    Cleo vil ikke røre killingefoder... har det stående fremme til Cassie, der har killinger, men Cleo spiser ikke af det.

• #5   14. maj 2006 Det har hun. smiley
    Har frisk vand stående både i køkkenet lige ved siden af madskålen og en i soveværelset, hvor Cassie og killingerne er, og hvor Cleo også tilbringer det meste af dagen.

Vil prøve at lave sådan noget tigermælk... bare lidt for at se om hun gider det... som sagt er hun MEGET kræsen...

• #6   14. maj 2006 Det er ikke helt ligegyldigt hvilket tørfoder du bruger, jeg kan klart anbefale 1st.choice som er et superpremiumfoder og som mine katte i den grad trives på.
    Og som Coonstaff skriver så er der bestemt ikke noget galt i at din kat kun vil spise tørfoder, tværtimod smiley

Hvis du gerne vil give din kat et tilskud, kunne du bruge torskerogn blandet med kaffefløde, det er en ren proteinbombe smiley Husk at lune rognen først.

• #7   16. maj 2006 Tror ikke hun har orm, men tager hende lige med til dyrlægen for et tjek, når jeg skal ha tjekket killingerne...

Der er mad i skålen hele tiden... den bliver flydt lige så snart der er lavvande i den... men det sker som regl kom en gang om dagen... og så prøvede jeg lige at veje hvor meget sådan en skålfuld vejer... deraf 75 gram...

Har prøvet med toskerogn, men det gider hun ikke...

Kommentér på:
Er min lille kat for tynd?

Annonce