Sort knude ved trædepuden Sort knude ved trædepuden
Hej alle.
Jeg skriver IKKE fordi, der er tvivl om, at katten skal tilses af dyrlæge i morgen tidlig, men fordi jeg indtil da ønsker at høre om andres erfaringer.
En af vores sunde og raske hankatte har været oppe at slås den anden dag. Han var beskidt, men der var ingen synlige rifter, blod eller lign. I dag opdagede jeg noget, der lignede en sort klump jord lige ved siden af en af tæerne/trædepuderne, så jeg kiggede lidt på det, og det så ud til at "gå i et" med pelsen, så jeg fik det i sæbespåne-vand, og først der gav han lyd fra sig. Derefter virkede det til, at det kun gør ondt ved berøring og i sæben. Jeg forsøgte at bløde lidt op og så se, om det ville løsne sig, men det gjorde det ikke, der kom bare en smule jord på papiret. Det begyndte at lugte meget muggent næsten råddent på samme tid.
Jeg tænker, om det kan være mug? Har aldrig set noget lignende, og jeg kan ikke finde noget på nettet. Tager selvfølgelig til dyrlæge i morgen, men vil gerne høre fra jer andre, i mellemtiden.
PS. Han går på poten og har ikke haltet på noget tidspunkt. Det sidder ved den yderste tå, så nærmest på siden af poten - det er ligesom en lidt lodden form for sort/mørkebrun "udvækst". Kan det være en svulst måske?
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 6
jun 2007
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
men nu har jeg så prøvet at det som alle troede var et sår - også på en tå - var modermærkekræft
så det er godt at du tager ham til dyrlægen i morgen
jun 2007
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
det sagde min gamle dyrlæge altid
jun 2007
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.154