2.842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sort knude ved trædepuden Sort knude ved trædepuden

Hej alle.
Jeg skriver IKKE fordi, der er tvivl om, at katten skal tilses af dyrlæge i morgen tidlig, men fordi jeg indtil da ønsker at høre om andres erfaringer.

En af vores sunde og raske hankatte har været oppe at slås den anden dag. Han var beskidt, men der var ingen synlige rifter, blod eller lign. I dag opdagede jeg noget, der lignede en sort klump jord lige ved siden af en af tæerne/trædepuderne, så jeg kiggede lidt på det, og det så ud til at "gå i et" med pelsen, så jeg fik det i sæbespåne-vand, og først der gav han lyd fra sig. Derefter virkede det til, at det kun gør ondt ved berøring og i sæben. Jeg forsøgte at bløde lidt op og så se, om det ville løsne sig, men det gjorde det ikke, der kom bare en smule jord på papiret. Det begyndte at lugte meget muggent næsten råddent på samme tid.

Jeg tænker, om det kan være mug? Har aldrig set noget lignende, og jeg kan ikke finde noget på nettet. Tager selvfølgelig til dyrlæge i morgen, men vil gerne høre fra jer andre, i mellemtiden.

PS. Han går på poten og har ikke haltet på noget tidspunkt. Det sidder ved den yderste tå, så nærmest på siden af poten - det er ligesom en lidt lodden form for sort/mørkebrun "udvækst". Kan det være en svulst måske?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sort knude ved trædepuden
Kommentér på:
Sort knude ved trædepuden

Annonce