464 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Kat, navn Mummie. Kat, navn Mummie.
Jeg har købt en lille 4 mdr. kat, Mummie. på et dyreinternat.
Den vejer 3 et halvt kilo ca. Jeg vil gerne snakke med nogle drevne katte ejere omkring hvor meget tørfoder den skal have fremadrettet. Pt. giver vi hende 100 gram pr dag. Er det nok eller hvad syntes i.
Hun er allerede ude og lege i haven og nyder den frihed det giver.
Håber at der er nogle der vil give mig gode råd.
0 synes godt om
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 37
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Med hensyn til hvor meget tørfoder katten skak have så skal den have så den er mæt, så hvis skålen bliver tom af 100 gram så er det for lidt, er der noget tilbage nå du fylder i så passer det.
Ud over tørfoder så vil jeg anbefale dig at give dåsemad 2 gange dagligt det mætter godt og giver katten lidt ekstra væske, katte er generelt ikke så gode til at drikke den væske de har behov for.
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 32
De sagde også at hun kun skulle have 100 gram tørfoder, men når hun rører sig så meget har hun vel behov for mere.
Jeg vil nu lade tørfoderet stå hele døgnet, men hvor meget dåsemad skal jeg give hende ved siden af, jeg er bange for at hun bliver for fed.
Jeg købte foderet på internatet hun sagde at det var en virkelig god kvalitet.
Håber at jeg kan henvende mig til jer en anden gang. Rart med kendere der ved hvad de taler om, endnu engang tak.
jan 2012
Så lad du roligt tørfodret stå døgnet rundt og fyld skålen op når den er ved at være tom, med tiden vil du lære hvor meget hun reelt spiser men så længe hun er killing vil det variere meget..
Dåsemad skal du passe på med for meget i starten, maven skal lige vænne sig til det hvis hun ikke har fået det før..
Start med en spiseskefuld 2 gange om dagen, så kan du altid vurdere efter lidt tid om hun kan spise mere, så kan du øge dosis, min den lille (2 år) spiser ca 20 gram pr gang hvor den store nemt kan spise 100 gram pr gang.
Du skal tænke på at den hun spise i vådt spiser hun ikke i tørt, så hun regulere selv..
Lad være med at bekymre dig om at katten bliver fed, det kan netop give den modsatte virkning for så ender du med at sulter hende og så er det netop at katten over spiser.
feb 2015
jan 2012
Så skal du da huske at når du er ved at løbe tør for mad så skal du have til en måned tilbage for at blande op med et nyt mærke, ellers slår du kattens mave i stykker og den vil få splatmave
Men hvis du har 10 kilo så skal du jo også hen og have voksen foder næste gang alligevel
jan 2012
Husk blot på at vil er en flok katte entusiaster så vil tænker på kattene først, så virker svarene nogle gange lidt hårde så er det aldrig personligt ment
feb 2015
Jeg tager helt bestemt til internatet for at købe foder næste gang, der ved de hvad jeg skal bruge, alt efter alder. Vi snakkes nok , senere kunne jeg forestille mig.
sep 2014
sep 2014
feb 2015
Man kan slappe af og ikke lade sig forskrække af afmåling af foderet, for eksempel.
Også tømning af kattebakke blev jeg klogere på, men det hele falder vel på plads efter noget tid.Men det er skønt med sådan en lille kælen mis dr kommer ind i soveværelset og vækker en med sin spinden.
Kat, navn Mummie.