464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kat, navn Mummie. Kat, navn Mummie.

Jeg har købt en lille 4 mdr. kat, Mummie. på et dyreinternat.
Den vejer 3 et halvt kilo ca. Jeg vil gerne snakke med nogle drevne katte ejere omkring hvor meget tørfoder den skal have fremadrettet. Pt. giver vi hende 100 gram pr dag. Er det nok eller hvad syntes i.
Hun er allerede ude og lege i haven og nyder den frihed det giver.
Håber at der er nogle der vil give mig gode råd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat, navn Mummie.
  • #3   22. feb 2015 Min perser kat har adgang til sit tørfoder 24/7 smiley

• #4   22. feb 2015 Jeg syntes det er fint den allerede tumler ude i starten vil den blive tæt på hjemmet men med tiden vil den blive modigere, jeg formoder at når den kommer fra internat så er den neutraliseret og øremærket samt vaccineret.

Med hensyn til hvor meget tørfoder katten skak have så skal den have så den er mæt, så hvis skålen bliver tom af 100 gram så er det for lidt, er der noget tilbage nå du fylder i så passer det.

Ud over tørfoder så vil jeg anbefale dig at give dåsemad 2 gange dagligt det mætter godt og giver katten lidt ekstra væske, katte er generelt ikke så gode til at drikke den væske de har behov for.

• #5   22. feb 2015 Jeg er meget glad for at få alle de svar fra jer. Gode råd er altid velkomne. På internatet sagde de at jeg kunne lukke hende ud efter 14 dage, Så kunne hun godt finde ud af at komme hjem. Det er gået over alt forventning. Hun kommer hjem når jeg rasler med hendes godbidder .
    De sagde også at hun kun skulle have 100 gram tørfoder, men når hun rører sig så meget har hun vel behov for mere.
    Jeg vil nu lade tørfoderet stå hele døgnet, men hvor meget dåsemad skal jeg give hende ved siden af, jeg er bange for at hun bliver for fed.
    Jeg købte foderet på internatet hun sagde at det var en virkelig god kvalitet.
    Håber at jeg kan henvende mig til jer en anden gang. Rart med kendere der ved hvad de taler om, endnu engang tak. smiley smiley

• #7   22. feb 2015 En aktiv kat bliver ikke fed, og en kat der har adgang til mad konstant vil ikke overæde så den bliver tyk, den vil spise det den har behov for..

Så lad du roligt tørfodret stå døgnet rundt og fyld skålen op når den er ved at være tom, med tiden vil du lære hvor meget hun reelt spiser men så længe hun er killing vil det variere meget..

Dåsemad skal du passe på med for meget i starten, maven skal lige vænne sig til det hvis hun ikke har fået det før..
    Start med en spiseskefuld 2 gange om dagen, så kan du altid vurdere efter lidt tid om hun kan spise mere, så kan du øge dosis, min den lille (2 år) spiser ca 20 gram pr gang hvor den store nemt kan spise 100 gram pr gang.
    Du skal tænke på at den hun spise i vådt spiser hun ikke i tørt, så hun regulere selv..

Lad være med at bekymre dig om at katten bliver fed, det kan netop give den modsatte virkning for så ender du med at sulter hende og så er det netop at katten over spiser.

• #8   22. feb 2015 Jeg må tilstå smiley at jeg ikke ved det, da vi kom hjem hældte vi det op i bøtten og smed posen ud, på det tidspunkt var jeg overbevist om at jeg altid ville købe på internatet. Det kostede 250 kr. for jeg tror der var 10 kilo, kan det passe??? Okay det var dejligt at få det sort på hvidt, at den selv regulerer, så vil jeg følge dit råd. Mange tak.

• #9   22. feb 2015 Det er da dumt ikke at kende navnet på fodret, hvad så når du skal have mere??
    Så skal du da huske at når du er ved at løbe tør for mad så skal du have til en måned tilbage for at blande op med et nyt mærke, ellers slår du kattens mave i stykker og den vil få splatmave smiley

Men hvis du har 10 kilo så skal du jo også hen og have voksen foder næste gang alligevel smiley

• #10   22. feb 2015 Forresten du er altid velkommen til at spørge herinde og jeg håber du kan drage glæde af forum m.m.

Husk blot på at vil er en flok katte entusiaster så vil tænker på kattene først, så virker svarene nogle gange lidt hårde så er det aldrig personligt ment smiley

• #11   22. feb 2015 Jeg tager det heller ikke personligt, jeg har oprettet denne profil på grund af min omsorg for Mummie.
    Jeg tager helt bestemt til internatet for at købe foder næste gang, der ved de hvad jeg skal bruge, alt efter alder. Vi snakkes nok , senere kunne jeg forestille mig. smiley

• #12   22. feb 2015 Jeg giver min kat lidt vådfoder efter behov hved siden af hendes normale tørfoder - jeg må ærligt sige at jeg ikke måler særlig meget op, men hun er hverken overvægtig eller tynd, altså hun vejer det hun skal. smiley

• #13   22. feb 2015 Men hun er inde-kat, hun kommer dog ud i sele engang imellem

• #14   23. feb 2015 Det er rart at snakke med andre katte ejere.
    Man kan slappe af og ikke lade sig forskrække af afmåling af foderet, for eksempel.
    Også tømning af kattebakke blev jeg klogere på, men det hele falder vel på plads efter noget tid.Men det er skønt med sådan en lille kælen mis dr kommer ind i soveværelset og vækker en med sin spinden.

Kommentér på:
Kat, navn Mummie.

Annonce