1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Stephanie R
Stephanie R
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Ugentlig opkast.. Ugentlig opkast..

Hej alle fellow katte-elskere!
Jeg har to steriliserede 'hun'katte (1 og 2 år). Begge to indekatte.
Min bekymring om dem går på at jeg en gang hver anden uge, somme tider en gang om ugen, kommer hjem til en forholdsvis stor klat opkast på gulvet.
Det ligner ikke en hårbolle, men nærmere en gullig 'klat' hvor det godt kunne ligne at der var mad i.. Altså at de kaster det op.

Har snakket med dyrlægen om det, men hun sagde at jeg skulle tage det roligt og prøve at give dem noget beroligende til maven. Dette vil jeg lytte til og se hvilken udvikling det herefter tager..

Mit spørgsmål til jer, lyder således om i har nogle gode råd til hvordan man ellers kan forebygge det? Nogen med erfaring med dette, evt. ved hvad det kan skyldes? Har jeg nogen grund til bekymring for mine små elsklinger? smiley

På forhånd tak!

MH. Stephanie Rasnis

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ugentlig opkast..
  • #1   24. feb 2015 Hvordan fodre du - med tørkost, vådfoder eller råt ?

Hvordan har de adgang til maden ?

• Stephanie R
    Stephanie R Tilmeldt:
    feb 2014

#2   24. feb 2015 Jeg fodre dem med Royal Canin til neutraliserede hunkatte som er købt ved dyrlægen. Så tørkost smiley

Maden står til fri adgang ude i køkkenet

• #3   24. feb 2015 Jeg har også haft katte, der kastede op, da de fik Royal Canin. Da jeg så skiftede foder, da holdt de op.

• Stephanie R
    Stephanie R Tilmeldt:
    feb 2014

#4   24. feb 2015 Okay, hvad skiftede du så til i stedet?
    Det er bare så underligt da de aldrig har haft reageret sådan på det før..?

• #6   24. feb 2015 Det er desværre ikke alle katte, der på sigt kan tåle RC, heller ikke selvom de får vådfoder ved siden af. Det måtte jeg sande.

• #7   24. feb 2015 jeg har brugt rc i snart mange år uden problemer, og mine får også vådfoder
    hvad med kattemalt? får de det? ellers er det også en god ting når de nu er indekatte

• #9   24. feb 2015 Ja, det kan da godt ske, men katte er nu engang ikke ens. smiley

• #10   24. feb 2015 Jeg syntes det godt kunne lyde som om de har lidt problemer med hårboller, mine kaster også kun galde og lidt mad op ingen hårboller men det er alligevel det der er genen.
    Hvor længe har de kastet op ??

Hvis jeg var dig så ville jeg prøvecen periode at give dem kattemalt dagligt, når så de er holdt op med opkast så giv dem det en gang om ugen måske lidt oftere i fældning sæsonen.

• #11   24. feb 2015 Jeg har den erfaring at arion katte fodder til almindelige katte har en beroligende effekt på kattens mave. Derudover bruger jeg wiskas snaks der hedder anti hairball det virker på mine 2 indendørs katte. De har før fået rc men havde samme problem som dig så skiftede fodder og suplerede med snaks som også er tørt men husk at følge anvisningen på pakken så de ikke får for mange. Et råd er også at snaksne kan findes billigt i tyskland

• Stephanie R
    Stephanie R Tilmeldt:
    feb 2014

#12   24. feb 2015 De får ikke kattemalt nej, men kunne da være at jeg skulle afprøve det? Måske i takt med arion kattefodder og whiskas snacks el. vådfodder? (dog tvivler jeg på hvor ofte de skal have "goderne". tager steriliserede katte ikke meget hurtigt på?)
    Skønt med alle de gode svar og ikke mindst råd!! Mange tak:):)

• #13   25. feb 2015 Jeg kan fortælle dig at snaksne må de kun få 10 stk af om dagen og de er ikke meget større end tørkost. begge mine er steriliseret og får normalt ikke vådfodder. De er bestemt ikke fede. var enda nødtil at fede dem op her i sommers på trods af at de er indekatte. dog hvis du giver dem vådfodder er det normalt det de tager mest på af.

• hanne  O
    hanne O Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #15   25. feb 2015 Hej alle
    Nu er jeg helt ny på siden,tak for jeg måtte være med.
    Har haft katte i 34 år,nu regner jeg så med det er den sidste.

Ang mad til katte,tørfoder er ikke godt at give sin kat,om
    det så er fra dyrlægen,som får %,for at sælge det,og heller
    ikke fra Supermarked.Katte er rovdyr,og der er ingen der har
    set et rovdyr,jage en rulle marie-kiks.

Det skal have kød,vådfoder,som kan købes hos en Dyre-
    handler,med meste kød i,80-90%,tørfoder er fyldt med en
    masse dejlige smags-stoffer,som gør at kattene kan lide dem,
    og det er dejligt nemt for os katte-ejere.

Hvis i kigger på det vådfoder man køber i supermarked,
    er der højst 5% kød i,ja det er dyrere.

Dette er ikke et surt opstød,var selv mange år,om at finde ud
    af det.
    Hanne O

• #16   26. feb 2015 berit er ikke helt enig. Mere end en dyrelæge har sagt at når min kat blev for tynd skulle hun have vådfodder fordi der er mere fedt i. Dog drikker mine katte godt men nok fordi jeg har en drikkefontæne.

Kommentér på:
Ugentlig opkast..

Annonce