{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

tynd mave {{forumTopicSubject}}

min lille misty har nu haft MEGET dårlig og rigtig ildelugtende diarre siden torsdag morgen. vi stod op til at vægge og gulv var smurt ind og ringede til dyrelægen med det samme, de så ingen grund til at tage hende ind da hun er frisk og nysgerrig som hun plejer. hun fastede indtal torsdag aften hvor hun fik kogt kylling og ris på dyrelægens anvisning

fredag aften da jeg kommer hjem er alt i køkken og badeværelse smurt ind igen. selv på køkkenbord komfur og ovenpå emhætten smiley

hum faster igen et lille døgn og får derefter kylling og ris igen, nu er maven i bedring MEN
men men men

hun vil på ingen måde gå i hendes kattebakke mere. i morges kom hun ind for at sige godmorgen og sætter sig og tisser på mig og derefter går hun på gulvet og ordner resten smiley

jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre er både bange og frustreret for hvad der skal ske nu.

er der nogen som har råd eller vejleding til disse problemer.

hun virker bange for kattebakken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tynd mave
  • #1   2. mar 2015 Forlang at dyrlægen ser på katten. En kat dehydrerer hurtigt, og nu har hun gået med tynd mave længe. smiley

  • #4   2. mar 2015 har snakket med 3 forskellige her til morgen og igen så de ingen grund til at jeg skulle komme ind med hende. min kærste tog derefter ud til en 4 dyrelæge som på trods af bedringen ikke behøvede at se hende men hn fik noget vådfoder med hjem til at stabilisere hendes mave med og fik besked på at kylling og ris var unødvendigt.

    men eftersom hun er i bedring forstår jeg ikke hendes problem med kattebakken. vi er lige nu tvunget til kun at have hende i køkken og badeværese for hun ikke ødelægger gulvtæppet i stuen og soveværelset men hun vil jo ikke være alene det lille pus smiley


  • #6   2. mar 2015 vi skiftede for 14 dage siden hvis ikke længere. hendes mad er den samme som de altid har været udover hun ikke havde fået vådvoder et par dage?

  • #11   2. mar 2015 det er selvf typen af kattegrus jeg har skiftet for ca 14 dage siden.

  • #13   2. mar 2015 Det lyder måske underligt, men det kan være en hårbolle der sidder urokkelig fast og derfor kan der kun komme tynd afføring ud.
    Jeg tror også at hun forbinder bakken med noget ubehageligt, men hvis hun har brugt bakken som normalt siden I skiftede grus, vil jeg ikke tillægge det nogen betydning. Køb en stor tube Zoolac, start med dobbeltdosis og fortsæt som foreskrevet på pakken. Kombiner med kattemalt - det løsner hårboller, hvis det er problemet. Hvis hun er inde/udekat så kan hun have fået en parasit. Dén diarré skal ikke fortsætte. Skånekost kan være Hills I/D. På et tidspunkt fik jeg ordineret Canikur af dyrlægen til Elvis. Det skulle være lidt bedre end Zoolac, men det lugter ad h****** til og min kat ville ikke spise det.
    Du skal ikke finde dig i det. Måske skulle du spørge klinikken om det var en idé at tilsætte elektrolyterstatning i foderet. Det fås i pulverform og er ikke på recept.
    Den diarré skal stoppes.
    God bedring med hende og giv gerne en update.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   2. mar 2015 Når både katte og mennesker har rigtigt tynd mave/diarre, så gør det så forbandet ondt og svier meget, det er derfor hun nu forbinder kattebakken med smerten, da det var der det startede der hvor hun fik ondt/svien.

    I så mange dage med diarre kan jeg ikke forstå dyrlægen ikke vil tage hende ind, da hun skal ligge med drops natten over, da hun hel sikker er dehydreret og så skal dyrlægen finde grunden til diarren, for det er ikke nok at give hende vand med en sprøjte "uden nål" Derfor hun skal ligge med drops en hel nat, når hun i såå mange dage har haft diarre.

    Prøv at spørge dyrlægen "Er hun ikke dehydreret efter så mange dage med diarre og skal hun ikke ligge med drops natten over hos jer" Så se hvad dyrlægen siger.

    Puha hvis det var mig havde jeg sagt katten skal tilses NU. Husk det er dig der bestemmer om din kat skal tilses af en dyrlægen og ikke omvendt, du betaler trods alt.


  • #15   2. mar 2015 Hun forbinder nok kattebakke med den dårlige oplevelse.
    Det lyder måske skørt men prøv at købe en ny kattebakke der er anderledes end den anden, det behøver ikke være en fin dyr en, det kan bare være en vaskebalje.


  • #16   2. mar 2015 Det er lige nu prutter med sovs og hun gør for det meste opmærksom på det. hvad er tegnene på dehydrering? Hun er kun inde kat da vi bor på første sal. Vi skiftede egentlig bare grus fordi det var billigere og ville prøve det men er gået tilbage til det sædvanlige da det er noget bedere og det er såmænd bare det billige fra fakta som klumper

  • #18   2. mar 2015 Tak for hjælpen smiley det er virkelig rart når folk snakker i pæn tone til en trods dyrelægemangel

  • #19   3. mar 2015 Du skal gå til dyrlægen især når katten forbinder bakken med angst og har så dårlig mave så længe.Det ville jeg gøre. Det er jo umuligt at gætte på hvad det kan være. Jeg har haft en kat der var kronisk bange for katte bakker fra tidligere ejer. Og det er ikke morsomt og kommer når de har ondt eller har det rigtig skidt.. Du risikerer at den bliver urenlig og så er syg samtidig. Så det er da bedre bare at tage til dyrlægen. Nogen gange skal man ikke regne med hvad de siger i telefonen for de ser jo ikke katten.. Det vil da også være det eneste der kan give dig ro i sindet.

  • #20   3. mar 2015 Hun har brugt Bakken for første gang i dag men hun halvkugle tisset det sidste døgn så håber det er på vej tilbage smiley

Kommentér på:
tynd mave

Annonce