952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Theresa B
Theresa B
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54

Indekilling til udekat Indekilling til udekat

Som jeg skrev et indlæg med tidligere, har vi valgt at købe en kat mere. Vi henter en killing her i denne uge, som er indekat. Vores nuværende kat er både inde og ude, og det ønsker vi også den nye kat skal være. Dog er jeg meget bange for om den ikke har respekt for biler, eller vil få det, når den kun har været inde.

Jeg er desuden godt klar over at holde killingen inde det første stykke tid.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekilling til udekat
  • #1   2. mar 2015 Jeg er klar med popcorn og cola! Sådan et emne har det med at ende i en indekat vs fritløb.

Har selv indekatte. Men lad dig ikke narre af det. For indekat indbefatter også de katte med adgang til kattesikret have - så er ikke indekatte som i 100% indenfor

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#2   2. mar 2015 Den omtalte killing har aldrig været uden for, hvad I vil kalde det, er jeg ikke interesseret i. Jeg vil bare gerne vide hvor mange der har erfarringer med at lukke dem så sent ud, når de altid har været inde.

• #3   2. mar 2015 Hvad mener du med "sent ud". Det er en killing ikke

• #4   2. mar 2015 Hvis man partout ønsker at have en udekat, så anbefaler jeg altid at man venter til killingen er en 6+ måneder, da de er noget bedre til at gennemtænke en situation end helt unge killinger. smiley

Så jeg ville vente en 3-4 måneder og så gøre det gradvist ved at åbne døren, og lade killingen selv finde ud af hvilket tempo den ønsker det, og i starten altid have mulighed for at komme ind af døren.

• #6   2. mar 2015 Tjaa, hvis du spørger mig hvad jeg kalder mine, så er de inde/udekatte. Men mange andre vil betragte dem som indekatte fordi de ikke kan løbe frit omkring

• #8   2. mar 2015 Har haft to killinger der kom ud til fritløb. De kom ud i sele det første stykke tid.

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#10   2. mar 2015 Ja killingen skal uden tvivl ud, andet ville være synd.

Jeg syntes også det er lige lovlig lang tid at vente 4 måneder. Vi holder hende inde de første par uger, og så må vi se hvor interesseret hun er i at komme ud. Det jeg bekymre mig om er om hun for respekt for biler. Om der er noget man kan gøre for at "lave" den respekt. Hvad ved jeg ikke.
    Vores nuværende kat var gårdskat da vi fik ham, og han var vidst ude helt fra starten. Så vi har ikke prøvet med en lille killing der kun har været inde.

• #12   2. mar 2015 Hej Theresa ! Jeg har før hentet en killing som aldrig har været ude, de kan sagtens lære at være ude/inde katte. Jeg lukker først mine killinger ud når de er 8-10 mdr og blevet neutraliseret. Når jeg har fået killingen hjem har jeg gået med den i sele i haven og på fortovet foran huset for at vende den til biler, jeg har gået med dem i haven i sele hver dag til de har været en 8-10 mdr, der efter har jeg ladet dem gå fri under opsyn og øvet dem i at blive kaldt hjem. I dag har jeg en hunkat på 3 år og en hankat på 1 1/2 år, de bliver i kvarteret og kommer når jeg kalder, så du kan trygt lukke din killing ud i det fri når den er gammel nok til at klare sig og har lært kvarteret af kende i sele sammen med dig. God fornøjelse med din nye killing.

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#13   2. mar 2015 Tusind tak for det Benedikte, jeg vil nok ikke vente så længe men dejligt du fortalte din fremgangmåde

• #14   3. mar 2015 Da jeg havde killinger kom de som sagt ud i sele og i en alder af 4 måneder ca. Det var for 3,5 år siden

Men Stedsansen er jo først udviklet i 8-10 måneders alderen. (Vidste jeg ikke dengang)

• #15   3. mar 2015 Mht. Respekten for bilerne...

Is i maven , som skrevet tidligere i tråden. Reaktionen på dem ser du først efter den har vænnet sig til at være ude. Så der går et stykke tid

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#16   3. mar 2015 Tak for svar alle sammen.

Kommentér på:
Indekilling til udekat

Annonce