984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Min hunkat strinder Min hunkat strinder

Jeg har en sød hunkat der er ca 4 år gammel. Nu har jeg så valgt at få mig en lille hankat på 7 mnd. og håbede seævfølgelig at min hunkat ville respektere det, men hun vælger at strinde over det hele i huset og er rimelig agressiv mod den lille hankat... Jeg har kun haft ham i 2 dage... Er der nogle der ved eller har en idé om hvorfor? og kan de nogle sinde blive venner? på forhånd tak... Joachim

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hunkat strinder
  • #1   16. mar 2015 Få dem neutraliseret, hvis de ikke er det i forvejen.

• #2   16. mar 2015 Er det eneste vi kan gøre?

• #3   16. mar 2015 Hvis hun er fertil, vil hun blive ved med at markere sig over for hankatten - og ergo blive ved med at strinte. Og når hankatten bliver ældre, vil du få killinger 2-3 gange hvert år.

• #4   16. mar 2015 Ja neutralisering af begge er eneste rigtige løsning.
    Og det eneste der har en chance for at stoppe det..

• #6   16. mar 2015 De andre har sagt det fint.
    Det ultimativt mest fornuftige, sundeste og mest ansvarlige er, at få neutraliseret katte, der ikke skal bruges til opdræt

• #7   16. mar 2015 Du finder nok et godt tilbud ved dyrlægen, så de kan blive ordnet begge to på en gang, så er der en del rabatter.

• #8   16. mar 2015 nr 1: få dem ordnet - ellers får du ikke andet end bøvl...

nr 2: 2 dage.... det er altså MEGET kort tid. du kan ikke forvente at din hunkat skal acceptere en ungkat i lømmelalderen på så kort tid. han er jo kønsmoden, og lige i en alder hvor der skal ske rigtig meget. og er ingen af dem ordnet, ja så vil homonerne da virkelig komme i spil.
    men du skal nok regne med 1 mdr når hun er i den alder og du har valgt en hankat på den alder

på KV anbefalede vi altid folk med ældre hunkatte (over 2 år) at få en hunkat mere. hankatte kan nemlig være sværre at sætte ind sammen med en ældre dame. hunkattene gider nemlig oftes ikke at lege vildt. Mens en hankat oftes er mere vild i deres lege i længere tid (har selv en 2 og 4 år, og det foregår altså godt vildt)
    jeg siger ikke at det ikke kan lykkes, men man skal bare ikke forvente for meget af den ældre kat. Og 4 år er en ældre kat i de sammenhænge.

• #9   17. mar 2015 Jeg er enig med Anja i at 2 dage er meget tidligt at vurdere om det vil fungere mellem dem. Om de så havde været samme køn og samme alder er det aldrig til at sige om de kan sammen. Det er meget sjældent at man lukker en ny kat ind i hjemmet og de så bare bliver sjælevenner. Ligemeget hvad så er der ihvertfald ingen tvivl om som de andre siger at det vælter rundt med hormoner, og hvis der skal være en chance for det skal lykkes skal de neutraliseres hurtigst muligt..

• #10   6. apr 2015 Tak for jeres kommentarer, de har det fint sammen nu...

Når min hankat begynder at strinde er det så for sent at kastrer ham?

Kommentér på:
Min hunkat strinder

Annonce