{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på pels.
  • #2   16. apr 2015 Ja Mitti har næsten vat blød pels, og får let filter under maven og ved benene, og skal børstes meget tit, nu her skal det næsten være dagligt, og gerne 2 gange, hvor Røde børstes mere for hyggens skyld.
    Mittis opdrætter er også lidt træt af Mittis linier, for som hun siger, det er første gang i 25 år hun har bimser som skal børstes, også når de ikke skal udstilles, og de 2 tidligere katte jeg har haft fra hende, de skulle også kun børstes for sjovt.
    Røde er jo en ret naturlig rase, svarende til vores huskat, bare på kurillerne, så hans pels skal jo kunne klare sig selv.

• #3   16. apr 2015 Lige et billede af Røde smiley

profilbillede
  • Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #5   16. apr 2015 Dejlige katte du har smiley
    Selv er jeg ejer af en "hårbolle" af en skovkatte-krydsning. Også her kommer der rigeligt materiale til isolering af fuglereder smiley

• #6   16. apr 2015 Ja det bliver de glad for, kat og hund er god isolering i rederne smiley

• #7   16. apr 2015 Det er den krøllede mavepels som er det største problem, men Mitti er ret tålmodig, når jeg bare børster når han er kælen smiley

profilbillede
  • #8   16. apr 2015 Jeg giver aldrig uld fra hund og kat til fuglene. Dengang jeg gjorde det ved mine egne volierefugle, fandt jeg ud af, hvor farligt det var. Så derfor er jeg stoppet med det.

De får pelsen viklet hårdt omkring benet, og så visner benet af.

• #9   16. apr 2015 :0 øv det har jeg aldrig hørt før smiley det må jo med i overvejelserne!
    Jeg har samlet alt fra de sidste 2 år, det skal bruges til et håndarbejds projekt smiley

• #10   16. apr 2015 Jeg har desværre selv måtte aflive et par fugle pga. det.

• Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #11   16. apr 2015 Jeg har ikke voliere-fugle, kun dem fra naturen og de piller selv pelsen op fra jorden.
    Med skræk for at få en overhaling smiley så tror jeg vilde fugle har flere kræfter end volierefugle og ser det ikke som et problem.

• #12   16. apr 2015 Ja der er stor forskel på pels, nu har du jo langhårskatte, men jeg kan så fortælle dig at selv på korthårskatte er der forskel på pelsen..
    Tøsen har en meget tæt og tyk pels, hun fælder konstant fordi hun har så tyk en underuld, jeg kan kæmme og kæmme hende og der kommer en masse løse hår med og alligevel får man en masse løse hår på hænderne når man kæler hende efter endt kæmning..

Smilla derimod har en silke blød fin pels, hun fælder men ikke voldsomt, når man kæmmer hende så kommer der meget få løse hår med, hun har ikke så tyk en underuld og hele strukturen i hårene er markant anderledes..
    Hvor Tøsens virker lidt grov i det, dog stadig super blød, så er Smillas kortere og silkeblød, de er ligesom meget fine i strukturen..

• #13   17. apr 2015 Det er lidt sjovt med det underpels, Røde er skabt til koldt vejr og har tyk, blød og tæt pels og der er ikke meget, at børste.
    Mitti er jo bimse og skal kun have lidt eller ingen underuld, og ham kan jeg bare blive ved med, at få hår af, men de fælder ikke vildt når man røre dem.
    Nu er sommeren på vej, varmen er der slukket for og kattene er meget ude, og i løbet af de næste måneder får mine katte vinterpels smiley
    Vinterpels om sommeren giver problemer hvis det bliver rigtigt varmt, for den bliver lidt fugtigt og krøller mere på maven, og der kan side en hel have i den smiley og såååå går jeg igang med saksen.

• #14   17. apr 2015 Det tvivler jeg nu meget på. Nogle af de volierefugle jeg har haft, de kunne bide dem ud af volieren, hvis ikke jeg sikrede lægterne med metalhjørner. smiley

Iøvrigt har det intet at gøre med, hvor "stærk" en fugl er, om de får pelsen viklet om benet. Sikke dog en kommentar. Men bliv endelig ved med at give dem pels, hvis du har samvittighed til det.

Pelsen fra vores dyr ender i skraldespanden.

• #15   17. apr 2015 Hvis man gerne vil give fuglene mulighed for at fore deres reder med katte hår, så klip dem da midt over, så de ikke får viklet de lange hår rundt om benene....

• #16   17. apr 2015 Det var da en god oplysning Susanne. Nu har jeg ikke nogen langhåret kat men jeg har engang fundet en gråspurv unge der var viklet ind i fiskeline rundt om benet. Det var den død af. Det er selvfølgelig ikke helt det samme men er pelsen lang og stærk kunne jeg også sagtens forestille mig det kan gå galt for de små unger.

• #17   17. apr 2015 Ja, det lærte jeg på den hårde måde. Nu ligger jeg hellere scharpie ud til dem. Det er også dejlig blødt, og så vikler det sig ikke om deres ben. smiley

Kommentér på:
Forskel på pels.

Annonce