6.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Freja M
Freja M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Meget rund/oppustet mave Meget rund/oppustet mave

Hej kattefolk!
Jeg har en staldkat, der dukkede op af sig selv sidste år. Det er en lille sort hunkat, ikke meget mere end ét år gammel. Da hun kom var hun MEGET tynd og havde en kæmpe mave - jeg tænkte at hun nok var med killinger, så jeg gjorde en kasse klar osv. Men ingen killinger kom der.
Nu har jeg fedet hende op, men maven er stadigvæk meget rund.....
Man må gerne røre ved den, hun er utrolig kælen og spiser glædeligt. Så hun viser ingen ubehag ved maven.
Har i nogen idé om hvad dette skyldes? Jeg har selvfølgelig tænkt om det var orm, men min dyrlæge siger det ikke behøver skyldes det, så inden jeg giver hende en ormekur, ville jeg lige spørge jer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget rund/oppustet mave
  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
    #1   17. apr 2015 Synes det lyder som om den har orm smiley

• #2   17. apr 2015 helt sikkert en ormekur - det er helt normalt at ude katte får orm - faktisk er det sådan at de fleste får ormekur flere gange om året. så har hun ikke fået en endnu, ja så skal hun helt sikkert have en - eller retter to nu

det lyder ikke til at den dyrlæge er god til katte
    har selv på været på kv i mange år, og vi havde selv 3 katte som gik løs

• #4   17. apr 2015 Ja, kan være det er orm, men dyrlægen har ret i, at det ikke nødvendigvis er det. Stor udspilet mave kan også skyldes andre ting - fx væske i bughulen pga. sygdom. Var det min kat, ville jeg få den undersøgt.

• #5   18. apr 2015 jeg tror nu mest på orm, fordi den har set sådan ud i næsten 1 år. og den har taget på, men stadig er rund på mavsen.
    hvis den havde været syg, ville den have tabt sig

hvis den er meget lille, så kan der være en risiko for at hun aldrig bliver gravid. det undre mig nemlig at hun ikke har fået killinger endnu. mange fik jo et ekstra kuld pga den varme vinter
    giver du hende p-piller?

• #6   18. apr 2015 Jeg ville også ty til ormekur, men nogen katte har bare tykke maver, jeg kendte en, hvis mors kat lignede en meget gravid kat, uden at være det. Men jeg ville nu også prøve med ormekur hvis jeg var dig

• #7   18. apr 2015 Vores er også ret vommet, og har været det længe. Faktisk rimelig hurtig efter hun blev steriliseret, og blev i starten ofte spurgt om hun var drægtig. Hun er blevet kigget på og har fået ormekur. Hun er også generelt blevet større efter hun blev steriliseret (ca et kg)

• #8   18. apr 2015 Katten har sikkert været underernæret da den dukkede op, tynd og med stor mave. Og kan da også være at den bare er bygget sådan (fx har min 10 år gamle Bruno altid haft rund mave).
    Men ja, udekatte får orm, og under alle omstændigheder så skal dyrlægen jo kontaktes, før h*n skriver en evt. ormekur ud. Hvilken ormekur afhænger af hvilken type orm katten har.

• Freja M
    Freja M Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #9   18. apr 2015 Tak for svar! Jeg ringer op til dyrlægen på mandag smiley

Kommentér på:
Meget rund/oppustet mave

Annonce