{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Hjælp til at finde navn til hun kattekilling {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg får mig en lille ny killing her om 11 uger (Killingen er kun 2 uger nu). Der er bare et lille problem - kæresten og jeg kan ikke blive enige om et navn til hende.
Er der nogle af jer, der har nogle gode forslag til et muligt hun-katte-navn? smiley


Hilsen Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at finde navn til hun kattekilling
  • #1   30. apr 2015 Hvis jeg havde haft et valg om hvilken navn min kat har, så var det efter hvad mine interesser er smiley f.eks. er jeg en gamer, og derfor navngivet hende efter det smiley ( fra et yndlingsspil og yndlingskarakter ) . Mange vælger at navngive deres kæledyr som deres yndlings disney figur ( simba, nala, mulan osv osv ) .
    Så jeg vil råde jer til at tænke på jeres interesser / yndlingsfilm / spil smiley .


  • #2   30. apr 2015 Det ka være et svært valg og finde et navn til sin kat.
    Så tænk på hva i føler jeres kat ska hedde:-)


  • #3   30. apr 2015 Jeg plejer gerne at give det råd at vente med at ligge sig fast på et navn indtil killingen er kommet hjem, lær killingen at kende og navnet vil komme naturligt efter dens personlighed..

    Der er et tons af gode hunkattenavne, det handler om hvad du ønsker, skal det blot være et navn, skal det betyde noget, skal det være specielt, skal det lyde specielt være med et bestemt forbogstav osv? ??



  • #4   1. maj 2015 jeg ville altså lige tage det lidt med ro - 2 uger er altså ikke ret meget. meget kan ske inden I får hende hjem

    jeg har kun dårlig erfaring med at finde navne inden man får katte hjem. For det sker altid det at katten kommer til at hedde noget helt andet end det planlagte. For så laver de måske en eller anden mærkelig ting, og så får den måske lige navnet derefter
    min baby har haft 3 navne : først charles på internattet (der var mig som skrev dem ind og så det var mig som navngav dem) så flyttede han hjem til mig og kom til at hedde findus, og nu hedder han bare Baby. fordi han reagere bare ikke på andet - aner ikke hvor han har det fra.
    Mio hed noget fint hos avleren. inden jeg hentede ham havde jeg fundet 2-3 gode navne, netop for at have nogle at vælge imellem. Men fordi han på hele vejen hjem sagde miiooo ja så kom han til at hedde Mio
    Krumme hedder Krumme fordi han hver gang han fik mad, spiste det hele.
    vi havde tidligere en kat som hed Benke, fordi han altid sad på bænken i haven
    Speedy fordi han så speedway som killing
    Rødmis, fordi han var rød og reagerede på mis, og da vi i forvejen havde Misse ja så kom han til at hedde Rødmis
    Gismo pga grimlings - han lignede nemlig dem da han var killing

    her er en liste med kattenavne
    http://www.dmm.dk/kattenavn.php

    et godt råd er dog at navnet bør indeholde I eller S. det hører kattene bedre.


  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
    #5   1. maj 2015 Jeg leger selv med tanken om hvad min skal hedde når jeg får en i år.
    Hvis det er en lys rødlig hun kat vil jeg tro at noget som Sandstorm ville være navnet ^^


  • #6   1. maj 2015 # 4) I-lyde er gode. Jeg tror dog, at jeg ville undgå navne med S til katte - synes at "s" lyder så hvæseagtigt. Men jeg har da haft både en Stine, en Spip, en Tootsie, en Isa og en Jesbert, der ikke fik dårlige nerver af deres navne.

  • #7   2. maj 2015 Anja n : det er heller ikke fordi navnet skal vælges lige nu. Jeg er bare vildt spændt på at få hende hjem, også elsker jeg at gå og spekulere i navne til min dyr - jeg synes det er hyggeligt smiley og tak smiley

    Tak for rådende til jer andre smiley


  • #8   2. maj 2015 det er sjovt - og spænde at gå at vente på smiley
    endnu sjovere når man skal finde navne til ca 200-300 katte hvert år.... der var lige et par navne som kom til at gå igen smiley


Kommentér på:
Hjælp til at finde navn til hun kattekilling

Annonce